A Quiet Day in Malifaux resultat och utvärdering

Så var det dags igen söndagen 23October så är det turenring på fusk

25 SoulStons

Tre matcher

från 1000 till 1800

Uppläget kommer basseras på GamingGrunds men innan Erik frågar kommer vi bortse från reglerna om konverteringar mm men mer om detta kommer senare senare...

Alla välkomna...

Anmäl er nedan eller på fantasia kostnad kommer va 20kr

  1. Johan Hagner 9Vp
  2. Bebbe 6Vp
  3. Elias Tjärnhage 6Vp
  4. Erik Slöman 6Vp
  5. robin andersson 3 Vp
  6. Johan Hofverberg 3 Vp
  7. Wille Virtanen 3 Vp
  8. Fellman 0Vp
«1

Kommentarer

  • Åhhhhh aweeeesome

    1. Fällman
    2. Johan Hofverberg
    1. Fällman
    2. Johan Hofverberg
    3. Isak Lindström
    1. Fällman
    2. Johan Hofverberg
    3. Isak Lindström
    4. Marcus Eriksson
  • Kul att det redan börjat annmäla sig folk.

    Min plan som ni kan fundera och tycka till om är följande Vi återinför Skemsen man kan välga upp till två per match MEN man kommer aldrig kuna välga samma. tanken är att man ska va tvungen att tänka lite tacktiskt om man ska förbruka de besta första matchen eller spara dem till svårara motstånd mm

    Tankar?

  • Det enklaste sättet är att man bara väljer en scheme men man är tvungen att välja en ny inför varje match, dvs. på 3 matcher har man spelat 3 olika schemes.

    1. Fällman
    2. Johan Hofverberg
    3. Isak Lindström
    4. Marcus Eriksson
    5. Wille Virtanen
  • edited 15 september 2011 02:12

    1.Fällman
    2.Johan Hofverberg
    3.Isak Lindström
    4.Marcus Eriksson
    5.Wille Virtanen
    6. robin andersson

  • ok dax att Bumpa upp tråden efter fantatic ska försöka komma med reglerna i morgon elelr övermorgon

  • Låter bra. Det var ett halvår sedan jag spelade sist och skulle behöva uppdatera mig lite. Är någon sugen på en uppvärmningsmatch framöver?

  • jag kan nog spela när har du tid över?? (det blir inte nicodem)

  • edited 12 oktober 2011 04:16

    Jag kan nog vara med och försvara titeln ;) eller överlämna vandringspriset om man nu så vill. Skulle gärna spela någon dag. Det var ju ett tag sen man lirade detta fantastiska spel.

    1.Fällman
    2.Johan Hofverberg
    3.Isak Lindström
    4.Marcus Eriksson
    5.Wille Virtanen
    6.robin andersson
    7.Erik Slöman
    8.Niclas Ledin

  • edited 12 oktober 2011 07:45

    OK

    Vi kommer använda "Fixed Crews" enligt s.4 i Spel paket så man tar med sig så många färdiskrivna lister man vill dom moste ha olika Masters och kan va från olika fraktioner om man har mer än en lista så får man nte spela samma fören ALLA andra spelats.

    Schemes ar friviligt man kan max spela 2 per match och tas från "Packet" s.16- varje schem är unikt och kan bara användas EN gång i tureneringen jag kommer tillhanda ha lappar s.26

    Slumpa Encunter s.11 man kan betala en SS för att slumpa om reshufla leken förs

    Slumpa Deploment enligt regel boken

    Mest poeng i slutet av matchen vinner och får 3 Turenrings poeng lika så får båda 1 och vid förlust 0

    Häftet

    Frågor / Tankar ?

  • edited 12 oktober 2011 07:37

    spelar gjärna nästa vecka

    Schitzoo när vill du spela?

    ps är det någon/några av dom som brukar va med som vi inte har sparkat på att va med?

  • edited 12 oktober 2011 10:28

    1.Fällman

    2.Johan Hofverberg

    3.Isak Lindström

    4.Marcus Eriksson

    5.Wille Virtanen

    6.robin andersson

    7.Erik Slöman

    8.Niclas Ledin

    9.Elias Tjärnhage

    Jag har betalat på fantasia men jag glömde att skriva upp mig här

  • Visst kunde jag låna en armé av dig Fellman?

  • Fredag om du har tid

  • ledin jag spelar gärna nu i veckan

  • Fredag på dagen skulle passa för mig. Alternativt de flesta tider till helgen.

  • Schitzoo: jag kan tidigast Söndag 13 men jag ser till att snöhexan är på fusk i morgon

  • jag ska ska på möte kl 15.00 så före det eller efter middag kan jag spela jag lär vara på fantasia eller fusk hela dagen så det är bara att dyka upp där och fråga så kan jag spela

  • jag har tid hela dan dyk upp på fantasie el, fusk så tar vi en match

  • jag är hungrig på att testa ett ny inköpt crew till malefaux imorrn(söndag) så skulle uppskatta om någon kunde dra sig till fusk för en match jag kommer vara där från 14.00 fram till kvällen med ett break för middag

  • Robizh, jag pallrar mig ner strax efter 14

  • Hur går det till när man väljer lista ?

  • Innan turneringen skriver du så många listor du vill, det enda kravet är att alla måste ha olika masters. Sen inför varje match väljer man vilken av dom som ska användas (antagligen under choosing crews fasen), du får inte använda samma förrän alla listor har spelats.

  • Viggo: efter Senario och deplyment har blivit slumpat så presenterar ni vilka master ni kan välg mellan osså välger ni genom att skriva upp det sedan är det bra se vad den andra valt och välga schems

  • jag kan nog tyvärr inte vara med :/ har galet mycket att göra i helgen sry:/

  • Bebben anmäler sig ^^

Sign In or Register to comment.