äldre Leman russ battletanks sökes.

edited 9 oktober 2011 15:57 in Warhammer 40k

Söker gamla leman russ modeller, Behöver 7st. Betalar med cash vad den ser ut att vara värd (dock inte mer än vad gw tar för dom nya). Omålade prioriteras före målade. Behöver även tips på hur man tar bort färg från målade plast modeller utan att riskera att skada dem.

Kommentarer

  • Äldre? Har de ändrats någonting?

  • Behöver även tips på hur man tar bort färg från målade plast modeller utan att riskera att skada dem.

    Såpa

  • edited 9 oktober 2011 17:45

    Det finns många olika tips och preferenser kring färgborttagning. Min personliga favorit är bromsvätska. Andra föredrar såpa som nämnts och en del förespråkar typ T-röd. Detta brukar bli en lång och infekterad diskussion, så jag har nämnt de främst förespråkade sätten. Sedan är det upp till var och en att fritt välja efter vad de tror på.

    (Just bromsvätska kan jag garantera på en LR, har nämligen själv gjort det på en.)

    @Hemlighållaren: De ändrade dels själva byggsatsen till att bli mer "simplifierad". T ex tog de bort alla lösa hjul som banden löper över. Sedan har de ändrat framför allt tornen på vagnarna som blivit mer "moderna" till designen, åtminstone i förhållande till den tidigare mer "WWII"-inspirerade stilen. Även avgassystemet skiljer sig.

  • Menar du begagnade eller en äldre variant russar?

    Om du menar begagnade så bör du skriva det eftersom det kan förvirra folk. Jag själv har tyvär inga russar så jag kan inte hjälpa dig.

Sign In or Register to comment.