olika modellföretag och Lady malys

edited 29 september 2011 13:32 in Off topic

Hej!

söker för närvarande en/flera modeller som skulle hjälpa mig i mitt projekt med att få en snygg lady malys till DE så jag frågar nu er för att få inspiration/tips/länkar till bra ideer/figurer och annat som kan vara till hjälp. Några saker som jag funderar på är om man skulle använda eventuelt dessa modeller (länkar) eller liknande (+ inspiration).

Det jag söker är en typ viktoriansk ung dam eller liknande men det viktigaste är ändå att modellen passar in någorlunda i armeen. Jag kommer troligtvis att coverntera en massa och använda dark eldar bits för att få den helhetskänslan jag vill ha. Malys kommer att stå med court of the arcons så Lhamaean (giftbruden) kommer jag inte att använda pga orolig för att dom blir för lika varandra.

vad är era tankar om ämnet?

en eventuell modell ?

converterings förslag? litte ner på sidan

domoneet eller high elves maiker? bits och saker som kan användas

Lhamaeans torso eller kropp kanske kan användas? dvs kapa bort huvud,armar,kjol

och så hittade jag en... udda ... slaneesh modell som någon kanske är intreserad av. (Challenge of finding desturbing modells?) grater deamon???

Kommentarer

  • Jag har byggt en rätt ball archon (imo ofcourse...) på lhameans kropp + archons kappa + vapen och så Det grävs dock en dremler av någon sort + använda greystuff... samt att inte få ångest att ta isär en så snygg model som resin archonen...

    Archon(ess) - Lite WIP fortfarande ... men tycker att modellen i sig ger en Malys - känsla

  • Den skulle nog fungera, MEN så ska jag som sagt ha Malys med en court of the arcons så Lhamaeanen och Malys kommer i sådana fall ha typ samma pose vilket jag ogillar.

    Greenstuff och liknande arbeten kommer inte vara något problem så länge jag har en relativt bra grund att utgå från. Jag är inte så bra att jag kan starta med ståltrådsskelet och bygga en golden deamon vinnare. Men nog tror jag att man kan göra ganska häftiga saker, + att jag har till nästa fanatic att lära mig mer avancerade saker med greenstuff och modelering så de ska nog vara lungt.

    Har funderat att använda denna vampyr som grund eller kanske denna som ger ett ganska bra "viktorianskt" intryck. även denna skulle kunna fungera men dock då med en hel del greenstuff (bara använda "klänningen".

  • edited 14 oktober 2011 02:55

    Titta igenom den här tråden på The Dark City (Dark Eldar-forum)

    http://thedarkcity.forummotion.com/t931-alternative-sources-for-dark-eldar-models

  • ta inte malifaux figurer dom ser¨jätte konstig u brevid gw figurer och särskilt collete

  • de e lugnt jag har tagit vampyren, bytt huvud och armar och ska greenstuffa håret/halsduken eller vad det nu är.

Sign In or Register to comment.