Frågor kring Tau

edited 8 september 2011 10:55 in Warhammer 40k

Länge sedan man såg någon som lirade Tau faktiskt och har nu när nästa arme nästan e klar, fått upp ögonen för dessa vackra aliens.

Vad är bra i armen? Vad är Dåligt? (förrutom bristen på närstrids trupper) Hur ser en såkallad standard Tau arme ut på ett ungefär? Taktik?

Ordet fritt

Kommentarer

  • Framförallt bra tajming!

    Enligt rykten är Tau på gång här i vinter, så samla inte på dig en hel armé ännu utan köp lite grundtrupper/fordon så hinner du börja testa lite färgscheman!

  • åhååå.. men så trevligt. Finns det något skvaller man kan läsa sig till ( du berätta om ;) ) å ta del av?

    som du säger köpa lite kroots, fire warriors å så.

  • Personligen hoppar jag på Warseer.com för mina GW-rykten. Men jag kan inte läsa något om Tau där i alla fall.

  • dang it. aja. får köra på att måla upp det man har hemma tillsvidare.

    Någon som ser några rykten kring Tau så hojta till här e ni göör goa

  • Ryktet som går är väl att Necrons står på tur... och följer GW sitt MO, kommer ännu en Space Marine variant att släppas (vilket skulle kunna vara DA eller BT). Nya Tau kan vara upp mot ett år bort.

  • Just nu låter det som att det är väldigt standard att köra med mycket crisis suits, minimala firewarrior enheter som mest sitter i sina fiskar, några piranhas samt railheads och broadsides.

    Men personligen brukar jag försöka mig på lite mer variation även om en del "standardenheter" smyger sig in och det fungerar rätt bra för mig ändå. Armén, likt alla andra egentligen, handlar mest om hur man hanterar den snarare än om den har dom nyaste, kraftfullaste reglerna och maxat allt det bästa.

    Men gällande rykten om Tau gör jag likt hemlighållaren och följer warseer och där har det varit väldigt tunt med taurykten. Några få saker som jag kommer ihåg gäller att demiurgs (squats) ska tydligen sättas in som en ny ally och visst prat om att markerlightsystemet ska ändras. Väldigt lite att ta på förutom de nya allierade som jag kom ihåg var ganska solitt att det skulle ske.

  • Tackar tackar folket. Får bara hålla tummarna då att det rullar på och kommer lite fler aliens till vårt 40k universum snart då

  • Jag kör oftast med två fiskar med firewarroirs, Många suits med Missile pods och plasma, ett gäng broadsides och tre units kroots med mycket hundar.

  • Ta en titt på min armé under fanatic och bygg en som är anorlunda (om du vill att den ska bli bra alltså) =)

Sign In or Register to comment.