Grey Knights frågor

edited 13 september 2011 15:29 in Warhammer 40k

Hur brukar listorna för Grey Knights se ut sådär generellt? (okompat då menat)

Någon som sett till Henchmen tunga listor? Är grymt nyfiken på att göra en sån. Ha det som bas och så in med några grey knights units som "stöd". I know det är ingen så kallad bra lista men vore kul att pröva. Ha Cortez som ett HQ val bland annat.

Låt höra :)

Kommentarer

  • Jag sitter och filar på en Henchmen lista nu men som vanligt så gör inte jag armér för att vinna matcher men mina grejer ser ut ungefär så här

    Coteaz 3 servitors m multimelta mystic 2 jokaeros i chimera

    2x 7 Acolytes med hellguns och 3 meltas 1mystic samt 2 jokaeros i chimera förhoppningen är att få extra range från jokaeros så har man 30 tums hellguns och 24 tums meltor

    5 Acolytes m melta powerweapon cc weapons Mystic i razorback med heavy bolter och psybolts Mest för att jag ville ha figurerna =)

    8 psykers 2 warrior acolytes i rhino bra kanon med psykersarna acolytesen är där för att jag har en plan för en convertering =)

    12 blandade cc henchmen Deathcultists Crusaders Flagelanter i stormraven m en dread CC unit som man får använda mycket roliga figurer i.

    rifleman dread 2 tl autocannons m psybolts twinlinkade s8 auto cannons can inte vara dåligt.

    4 Paladins med banner och apo

    1 Grand Master för att göra Paladins och dreadar till scoring.

    Man kan nog göra en lista som är ganska så bra med henchmen just jokaeros buffar till units kan vara riktigt nice.

    Mycket jag har i listan är där enbart för att man kan ha så förbannat coola figurer med i Henchmen listan.

  • edited 14 september 2011 09:31

    En "vanlig" internet-spam-lista med Coteaz innehåller ofta sex små enheter henchmen i razorbacks med psybolt ammo och minst tre dreads, men sånt är ju inge kul alls.

    Tar för givet att formateringen kommer se dum ut, men ungefär detta är vad jag tänkt mig till nästa fantasia... (plus en crusader)

    Coteaz 100
    Henchmen 5 assassin, 2 crusader, 2 flagellant, 2 cc-servitor 155
    Stormraven MM, Assault cannon, Searchlight 206
    Karamazov 200
    Henchmen 1 p-cannon, 1 MM, 1 Jokaero, 2 assassin, 1 crusader, 2 melta, 4 grunts 154
    Henchmen 8 psykers, 1 acolyte 84
    Rhino searchlight 41
    Henchmen 3 plasmagun, 3 bolter 57
    Henchmen 5 storm bolter, 1 assassin, 3 melta 92
    Chimera searchlight 56
    Henchmen 10 storm bolter, 1 jokaero 105
    Dreadnought 2 twin autocannons, psybolt 135
    Dreadknight flying fists! 130
    Dreadknight Heavy Incinerator, Teleporter 235
    1750

  • Känns som om man vill köra 2 Jokaeros om man ska köra dem tar bort 1an på tabellen och ger en väldigt bra chans att ge 3 slag på tabellen

  • Lät som att din lista där Orith verkar va något up my ally. Lite gott och blandat sådär men ändå tydlig uppdelning i vad dom ska hitta på.

    Är sjukt sugen på en enhet med Demon hosts för egen del. säg 10 stycken eller så. Verkligen en allt i allo enhet som kan va helt värdelös eller sjukt bra. OCH T 4 gör ju inget på dom heller.

    mer tankar och funderingar på "era" listor tackar tackar :d

  • Två apor är dubbelt så dyrt som en jättedyr apa och har enheten tänkt gå så är 70p för att slå lite på en tabell inte särskilt värt det.

    Men de är apor!

  • De har väl för bövelen Lascannons? Man köper ju knappast bara +1 på en tabell.

  • Tycker att man nästan kunnat dela på inquisitionen och greyknights lite på samma sätt som med witchhunters... Visst en inquisitor kan kalla på greyknights för att slåss... men de kan kalla på vanliga space marine med...eller en titan legion för den delen...

    Tycker som att inquisition delen passar dåligt med greyknight delen i boken...

    Dock vad gäller listor så gillar jag idén att köra mechaniserat... ha någon assassin (vindicare...) samt en melée squad med en grenade/psyker inquisitor+deathcults/crusaders i en landraider crusader.... Kanske nåra dreadnoughts med ... man bör dock bygga egna grejor då så de inte set ut som dreadnoughts...

    Corteaz med en shooty squad kanske? en plasma cannon eller två perhaps

  • Man skulle kunna bygga någon form av Karamazov-walkers med Autopsyboltcannons.

  • edited 15 september 2011 11:10

    Jag Har byggt min rifleman dread av en pentinent engine funkade bra Jag använder vostroyans som mina Acolytes och kör dem med guld rustning. har guld rustning på mina paladins också för att få ett tema, Samt rosa apor och vostroyansen har rosa fluff mössor och de karaktärer som inte har någon päls har jag konverterat rosa fluff kragar till.

  • De har alltså Jokaero-päls-kläder? Bad ass!

  • Oh yesh that they have rosa jokaero päls stringkallingar ftw

Sign In or Register to comment.