Vilken musik lyssnar du på när du målar?

24

Kommentarer

  • NasNas
    edited 11 april 2009 16:00

    Morningside - 14

    Ryskt (!) Death metal/Progressive band som gör sjunkt långa och bra låtar. För er som hört Agalloch eller Opeth kommer att gilla dem.

    Youtube

  • mhmh
    edited 11 april 2009 17:15
    Beror på dag. Har jag kört långt under dagen brukar jag lugna ner mig med lite lugnare musik bara för när jag kör hem så är det aggressiv musik som gäller (hastighets relaterat problem) så när jag sätter mig på kvällen målar lite så är det lugn skön musik som Thule, Hel, Frostförr osv. Har det där emot varit en jobbig dag med mycket ** barn som lyssnar på smurf hits är det bara en sak som hjälper aggressiv musik och ett pass på säcken och rodd maskinen och då blir Amon Amarth, Raubiter, Rammstien, Pluton Svea osv... desto mer arg jag blir desto bättre brukar låta Hulligan filmerna gå i bakgrunden. Sen är det bara att gå berserk på säcken.
  • edited 12 april 2009 01:31

    Amon Amarth, RaubtieR, Hawkwind, Raised fist, Sektor Gaza, Knutna nävar och Dismember.

  • Jag måste hålla med Animal, Raubtier, Amon Amarth och Sektor Gaza är nice. Annars lyssnar jag på allt möjligt. Det beror på vad man målar också. Ofta lyssnar jag på musik som får mig att vilja OPERATE:

    Stenen

    Annars så är det vad som bjuds, random skivor på Föreningen Umeå Spelklubb. Men världens bästa låt är (Det måste alla FUSK:are tycka) ändå:

    Hej från himlen...

    Vad är rekordet? 12 timmar i streck?

  • Eh... En salig röra av instrumentell bluegrass (Eric Weissberg), svensk folkmusik (Frifot), tunga saker(Satyricon, Ministry), brittpop (Blur), filmmusik á la spaghettiwestern (Ennio Morricone) samt dansmusik (Daft Punk) m.fl. Har det ett bra ljud funkar det =)

  • Jäklar vad många det är som gillar Amon Amarth (inklusive mig själv)! Dem är väl ett av dem få metal banden förutom In Flames som nästan alla gillar att lyssna på.
  • VDV-låten hotas nog faktiskt bara av den här som soundtrack för F.U.S.K..

  • edited 12 april 2009 17:35

    Animal: Den spelades väl i sisådär 9 timmar i sträck sista natten före förra fanatic?

  • Vilket gör att den är det närmaste hotet för "VDV" på Fusk:s mest spelade låtar.. Vissa andra skivor har iof blivit spelade tills de kastats ut (och blivit hämtade).

  • Vi måste bränna en skiva med VDV och EBaD.
  • battlelore, Falconer,alestorm, Amon Amarth och lite annat.

    Det är metal med warhammer \m/
  • Är det någon som har lyckats spåra den "riktiga" warhammer-metal/rock-skivan som gavs ut nån gång på 90-talet? Jag minns inte vad gruppen hette, men de hade lånat in Brian May på elgitarr, och levererade en singel/cd med musik inspirerad av just detta fantastiska spel. Har nån gammal White Dwarf med reklam för alstret, men jag hittar den inte.
  • edited 13 april 2009 20:51

    Är det Bolt Thrower du menar?

  • moget att tipsa bolt thrower samtidigt som jag :P

  • Vissa är lite bättre än andra helt enkelt :P

  • Ja lyssnar endast på den här låten

    Eller talböcker.

  • jadu. Det blir lite olika. Depeche mode, Alice in Videoland, REM, Creedence Clearwater Revival, Raubtier och litet Rachid Tahra bland annat medmera ochsåvidare

  • Tack för tipsen alla vänner.
  • Jag önskar att min chef var som han i svens låt!

  • Två band jag nyligt börjat lyssna på som jag verkligen rekommenderar:

    Miseration - brutal melodic deathmetal när den är som bäst, med Christan Älvestam från Scar Symmetry på sång.

    Deadlock - tyskt band som blandar melodic deathmetal, metalcore och till viss del även techno i sina låtar, och gör det väldigt bra. Både killen och tjejen är väldigt bra sångare.
  • har börjat lyssna på talbok... Twillight Saga, av Stephenie Meyer, väldigt bra böcker! Har läst 3 av 4 böcker nu och kan inte sluta!
  • Lite tråd nekromati:

    På slutet har det mest blivit portishead, massive attack och chemical brithers när jag målat. 90-tals trip-hop när den är som bäst..

    In dust we trust ;)

  • Riktigt ill fall av threadomancy skulle jag säga ;-P

  • allt... verkligen allt...Brukar slö kolla på anime också...

  • edited 14 maj 2011 05:36

    Podcaster (noterade i en post nedan), talböcker, min frus tevetittande.

  • 40k podcasts, och när det inte finns nå nya avsnitt så blir det Evergrey, Axenstar och en o annan AC/DC

  • Jag lyssnar på Raubtier!!! Fett som fan! Haparandametall äger!
    Annars går Blood Bowl Podcasts som Three Die Block och Zlurpcast (bäst) väldigt bra.

  • Jag tycker ljudböcker är perfekta, lyssnar gärna på böcker som jag inte läst på länge och nu senast har det varit Game of Thrones böckerna.

  • Ljudböcker är verkligen det som gäller, har hittat lite nya Neil Gaiman att lyssna på =) Annars brukar det ofta bli någon Terry Pratchett bok att lyssna på, finns en del att variera mellan då han skrivit omkring 40 stycken ^^

Sign In or Register to comment.