How to Roll Citadel Dice

Kommentarer

  • Ja äntligen, men snacka om att jag blev glad när jag fick veta att sm finalen i hockey ska spelas i Umeå.

  • hahaha.. den har jag saknat ju :p

  • april april av gw?

  • Absolut inte! Snart står det i reglerna att man bara får använda Citadel(TM) Dice när man spelar GW-spel! 6th Ed kommer införa det. Har jag hört av en kille som känner en GW-anställd, så det är mer eller mindre klart!

  • @Serpent:
    Var det inte så att det gick att använda icke Citadel(TM) Dice, men att man istället måste halvera antalet lyckade, samt att de speltestar om inte alla 2D6 slag som Ld-test ska slås med 3 tärningar (om de inte är Citadel som då slår 2D6 som vanligt), där de 2 högsta alltid räknas?

  • Det är ju lika självklart som att använda GWs figurer i deras turneringar, spelet är anpassat för GWs tärningar så då blir det orättvist om ngn kommer och spelar med andra tärningar. Det är ju uppenbart att den som köper den här boken kommer att ha en klar fördel framför andra som inte har tränat på att slå tärning på rätt sätt.

  • Jag vet inte hur det är för er men jag känner mig upprörd och kränkt vid blotta tanken på att någon skulle använda en annan tärning än de GW säljer i ett GW spel.

  • Så Sven, det smärtar mig att höra ditt hatiska resonemang. En sån som jag då? Som har scratchbuilt mina egna tärningar? Jag då?! Timmar av timmar av knåpande, och rullande, och knåpande lite till, och rullande, för att få de perfekta tärningarna, tärningar som ser ned på alla andra usla tärningar, tärningar som blir 6:or varje gång. Visst det är opraktiskt vid Ld. test, men jag känner att jag med stolthet kan medbringa dessa tärningar till spelbordet. GW be damned!

  • [Så Sven, det smärtar mig att höra ditt hatiska resonemang. En sån som jag då? Som har scratchbuilt mina egna tärningar? Jag då?! Timmar av timmar av knåpande, och rullande, och knåpande lite till, och rullande, för att få de perfekta tärningarna, tärningar som ser ned på alla andra usla tärningar, tärningar som blir 6:or varje gång. Visst det är opraktiskt vid Ld. test, men jag känner att jag med stolthet kan medbringa dessa tärningar till spelbordet. GW be damned!]

    Hmmmmm...... :P

    Snyggt fynd, inte lika awesome som 'eavy metal spraygun dock.

  • @Kapten Vendetta:

    Du menar alltså att du bygger bättre tärningar än GW? Det är ju den enda rimliga anledningen för att göra egna. Jag är inte hatisk, men jag känner håglöshet och olust vid tanken på att spela vid samma bord som dig.

Sign In or Register to comment.