Battlefleet Gothic-spelare sökes

edited 5 mars 2011 13:28 in Off topic

Hejsan, jag är ny medlem i FUSK och jag undrar om det finns någon som spelar Battlefleet Gothic(BFG) på klubben och skulle vara intresserad av att spela ett scenario eller två nästa vecka. Givetvis så kan jag även ta med mig skepp för två om någon har lust att pröva på.

BFG är relativt lätt att lära sig och definitivt ett av GW's billigare spel. Jag har lite terräng och en rymdmatta att spela på så det är bara att säga till ifall det finns intresse. Vem vet, det kanske finns nog med folk för en kampanj med...

Kommentarer

  • Jag vet att det finns bfg spelare i umeå. (Jag är en av dem :P )

    Men de andra verkar ha fastnat för ett annat flott-spel som enligt dom är bättre. Babylon 5 typ, om man säger "ok jag testar den har flottan med typ skuggskepp" så säger dom bara usch nej & oj, för dom är så svåra att spela och för bra. Och så föreslår dom några slags ödlor i rymden.

    Näe, BFG är sjukt mkt coolare.

    Bfg har ju den lilla nackdelen att det inte är fullt balanserat. Så om du inte har necron flotta så kan jag spela.

    Om jag hittar min very wip b-kvalla ork flotta. Annars blir det mechanicus.

    Sen var det åratal jag spelade figurspel överhuvudtaget så förvänta dig inget strategiskt geni om det blir nåt.

  • Jag har Imperial Navy så Orks är ju ypperliga motståndare. Det var ett par år sedan jag körde Gothic med så vi är nog på samma nivå. Terräng och allt har jag som sagt, skicka ett meddelande (viskning?) så bestämmer vi en dag och prövar tycker jag :)

  • Vi kör på det.

  • Blev peppad som tusan och köpte något riktigt coolt.

    En ny flotta! Ingen kan gissa vad den består av :P

  • Om jag hittar mina gamla orker, skulle jag kunna överväga att dyka upp.

  • edited 15 mars 2011 06:19

    Coolt.

    Jag själv hittade mina gamla orker, och jag har både några omålade chaos och imperial skepp som jag kan ta med om nån vill testa!

    Jag är snubben med långt hår och skinnrock, snacka bara med mig när jag dyker upp så kan jag låna ut lite (med betoning på lite) prylar så att andra kan testa.

    Kanske blir en liten gothic period, kul.

  • trevligt att mer folk börjar återupptäcka denna förlorade skatt som är BFG. Hade gärna dragit ner mina chaos/imperials för att delta men som det ser ut nu så kommer jag att vara upptagen med att plugga.

    Klomster B5 spelet är bättre anser både jag och Daniel rent mekaniskt anledningen till varför vi vill att du skall testa först med de små ödlorna är att de påminner om orker i sin spelstil. Medans de som du tittade på är mycket svårspelade och kräver att man förstår vad man gör, tänk dig att spela med Eldar med bara en massa dyra saker som första arme i 40K kanske inte bäst och ger inte en rättvis bild av spelet.

    Hälsningar Perkanis

  • Perkanis<Vi får även se till det faktum att båda parter här är partiska :P

    Oavsett vad så var den en lyckad spelkväll med mycket våld i rymden, och om nån vill testa så finns det massor av skepp för dom som vill testa på.

    Jag ska bygga klart mina orker och ha dom som en prova på flotta (och även en som jag kan växla till självfallet)

    Sen ska jag ta ispiration av warmachine och försöka göra kort med stats på med en plastficka över så att man kan märka i olika skador och grejer med bara en markeringspenna.

Sign In or Register to comment.