Daemons eller Beasts

edited 14 mars 2011 16:21 in Warhammer fantasy

Jag ska välja mellan daemons eller beastmen men jag kan inte bestämma mig så jag tänkte att jag skulle fråga efter vad som spelas mest i FUSK kretsen.

Så min fråga är som följer. Vilken ras spelas mest runt umeå, Beastmen eller Daemons of Chaos?

Kommentarer

  • edited 14 mars 2011 16:31

    Tycker egentligen inte att någon spelas mer än det andra lokalt. Vi har några Beasts och några Demoner. Överlag tycker jag nog att Warriors of Chaos och Dark Elves har ett knappt övertag i populäritet, men inte med mycket.

    Många skulle nog säga att Demonerna är en starkare armé medan Beastmen är intressantare (nyare bok, inte alls lika utforskat, etc) fast helt klart svagare.

  • Daemons är klart mer spelade. Förra FF turneringen kom inte en enda Beast spelare, men i år vet jag det blir någon enstaka ivf.

  • Okej :) Enda egentliga anledningen att jag ville spela daemons var så jag kunde spöa min vanliga motståndare warriors of chaos

  • Jag är inte helt säker på att Demonerna är mer lämpliga för att spöa Warriors, man ska gå på känsla när man väljer armé annars blir man opeppad på den snabbt.

  • dubbla beast monster! :D

Sign In or Register to comment.