En fråga angående vad jag ska skaffa

edited 5 mars 2011 16:12 in Warhammer 40k

Just nu har jag ungefär 27 boyz/3st killa kans/ 5 nobz och en Warboss och jag undrar vad jag ska skaffa nu om jag ska gå för en Big mek armé

Kommentarer

  • En big mekk med custom force field skulle jag skaffa själv i alla fall Sen en eller två Deffdreads.. kanske lite lootas.

    Så skulle jag göra själv iaf om jag skulle bygga en big mek arme

  • Tack för rådet! :D

  • Ingen riktig big mek armé är utan en shokk attack gun! ;)

  • Jag skulle våga påstå att både killa kans och deff dredds blir nästan dubbelt så stryktåliga av ett kustom force field, det brukar för övrigt kunna hitta en plats i alla ork-arméer

  • Lustigt hur Orkspelare alltid kan motivera ett KustomForceField oavsett vilket tema de kör med ;-)

    Annars så.... inget säger BigMek så mycket som en ShokkAttakGun....

  • Tack för hjälpen alla! :)

  • Man kan ju skaffa ett bra åk till sin Big Mek med forcefield också... som en Battlewagon. Där slänger du in hans entourage av wannabe-meks med svetsutrustning i form av burnaboyz. ;)

  • edited 6 mars 2011 18:24

    Jag skulle sätta big mek i en battlewagon med 19st shoota boyz(nob, bosspole,pw), och skaffa lootas samt en looted wagon, sen har du kkf kan du köra med mycket trukks eftersom du får 4+ cover save på dem vilket gör dem riktigt bra.

    Kan skicka min arme lista till dig om du vill see hur jag har byggt upp min med KFF big mek

    Adda per.per@hotmail.com på msn så kan jag ge lite info etc.

  • Gör gärna det! Uppskattas mycket!

  • OT: Angående Deff Dreaden, vad ska jag ha för vapen på den?

  • Närstridsvapen och scorchas funkar väldigt bra på dreaden. Välj själv antalet av de båda.

    Annars är lite fler boyz aldrig fel. En big mek är aldrig fel och som tidigare sagts så är kustom force field ruggigt bra. Inte så originellt bara. :P

  • Tack så mycket :)

  • Klar med min Deff Dread :) Det blev tre vanliga vapen+ en scorcha

  • Du kan gott behöva mera boyz också.

  • Vill du grisa på ordentligt, skulle jag rekommendera 2-3 battlawagons fyllda med boyz med meken med forcefield i mittenvagnen, så alla får dra nytta av skyddet. Fö tycker jag du ska ha 2 big meks om du ska ha en riktig big mek arme, en med forcefield och en med shock attack gun.

Sign In or Register to comment.