Läckt Grey Knights Codex!

edited 18 februari 2011 16:04 in Warhammer 40k

Hittade det här när jag kollade på Bell of Losts souls. Det är en så kallad läckt GK codex. Jag är osäker på om den är äkta eller ej men här är den: http://reddragons40k.blogspot.com/

Kommentarer

  • edited 18 februari 2011 16:36

    Kolla in Brother Champions psykiska kraft Heroic Sacrifice på sidan 24. Brutalt! Om han lyckas med kraften får han en sista attack innan han dör. Om den träffar auto dödar han en fiendemodell i bas kontakt utan att tillåta några saves över huvud taget.

  • edited 18 februari 2011 16:50

    Dreadknighten finns med och gissa vad. Man kan göra honom till jump infantry! Det finns en uppgradering som heter personal teleporter. Den gör enheten jump infantry och ger även en extra special manöver. En gång per spel kan enheten utföra en vanlig move enligt jump infantry reglerna fast den kan flytta 30 tum! Den kan dock inte assaulta efteråt.

  • jadu... hoppas verkligen att detta är sant... men det verkar som att alla modeller i typ alla squads kan ta spec vapen vill ha ett armoury!!

  • Vindicare Assassin har ett shield breaker skott som tar bort invunerable saves från en modell under hela spelet. Nämnde jag även att han har BS8?

  • Träffar 2+ 0ch får en reroll på 4+ om han missar? :O galet

  • Jag vet att man ofta säger att nya codexar är för mäktiga, men så verkar fallet om detta stämmer. Efter lite skummande så upptäcker jag psychic powers bortom denna värld, samt ett monstrous creature med T7, 2+/4++ för 130 poäng? Ville gärna spela med nya GK men vill inte spela ett obalanserat lag.

  • MC T7?!
    Trodde de höll på att fasa ut alla dessa T7+ freaks pga instabilitet. T ex försvann ju Carnifexens möjlighet till T7 i nya codexen, när man tidigare kunde "lasgunsäkra" den. Annars är det ju Wraithlorden som är kvar som T8 monster, men Eldar har ju ingen 5th Ed codex än.

    Får väl hoppas på det bästa och se vad den riktiga codexen egentligen säger.

  • edited 19 februari 2011 06:50

    Det här är en speltestversion av codexet som jag förstått det, och således bör all poängkostnad tas med en hög salt. Framförallt är det Henchmen som är heeeelt loco. 4p för en warrior? Man behöver bara ha 3 i en enhet? Dom får ta alla specialvapen samt dedicated transport? What the he... Aja men så farligt kan det inte vara, men får bara ta en per Inquisitor, så det känns chill. Max 2 enheter då. Nej vänta, Inquisitor Coteaz gör att man får ta hur många man vill och dom blir troops (kan hålla objektiv). Notera särskilt att dom inte tar upp ett slot på FOC. För att inte tala om att ha en enhet om 12 warriors (aka stormtroopers) alla kan ha varsin storm bolter - antifluff.com? Hur bra det är vet jag inte, men det känns sjukt misstänkt.

    Sen finns det en hel del andra misstänkta saker i boken. Ta 2 grand masters, så får 2D3 enheter Scout eller scoring (eller 2 andra saker men w/e). Scoutande Nemesis Dreadknight med jumppack = charge runda 1. Jag vet inte, men 3 st. första rundan charge nemesis dreadknight känns ganska crazy. Råkar det vara Dawn of War gör man väll dom Scoring istället.

    Med det sagt gillar jag upplägget i boken. Den kan bli sjukt kul om den bara kommer ut lite mer balanserad än den här speltestarcodexen.

  • Bortsett från att allt är fel så är den ganska bra.

    JAG HATAR DEN! Jag hoppas inte detta är som det kommer bli.

  • Ordo xenos och hereticus inqusitors i grey knights boken...wha...? Hur funkar det utan deras Chamber Militant (Deathwatch/sisters of battle)?

  • Jag reflekterade mest på vad Kendal sa ser ut som bye bye systrarna iom att de hade alla ordos i den här boken vilket känns lite trist. Men annars så såg den rolig ut känns som om den hade behövt balanceras lite kanske men det är bara när man tittar direkt på sidorna i spel är allt annorlunda.

  • Efter att läst lite på loren bakom olika enheter så måste jag säga att detta känns väldigt "fan-made"...

    vissa av reglerna i den här boken är önsketänkande; typ dreadknighten... 2+4++ t7 för 130 points? man får betala högre summor för nått som inte alls kan ta lika mycket stryk t.ex. mephiston, trygonen, greater deamons och till och med the nightbringer... Sen att den får teleportera sig 30 tum med en upgrade låter inte otroligt det heller...

    Samt tror jag inte heller att andra orders inquisitors ska vara i grey knights boken... Att GW slutar med sisters of battle/deathwatch(även om det inte finns officiella regler för dem...) känns rätt otroligt.

    Får se om jag får äta mina ord om ett par månader... Men förhoppningsvis (in my opinion) Så är detta inte det riktiga codexet.

  • edited 19 februari 2011 18:08

    Jag gillar inte att de gjort GK till ett vanligt SM chapter. De har generellt, efter vad jag kunnat se i den PDFen, tagit bort en attack, ett WS, två styrka och lite specialregler. Att de kan få igenom hammerhand (och får således S5 och inte S6) och andra powers är inte något man kan räkna med i dagens 40k.

    Nemesis Dreadknight... vet inte riktigt vad jag ska säga... Galet...

    Colexus Assassin kommer ju vara rena maskingeväret med typ 30-50 skott i rundan. Helt galet. Eversor Assassin: mycket sämre, mycket dyrare. Varför?

    Som Kendal säger hoppas jag att inte Inquisitatorer från de andra ordrarna ska finas med i Grey Knights boken. Dels för det kan betyda att SoB inte kommer få nytt codex (ser inte riktigt vad GW har att tjäna på det, men man vet ju aldrig), men framför allt eftersom de inte jagar demoner.

    Men PDFen lämnar många frågor obesvarade hos mig. Kunde bl.a. inte hitta något om de olika vapnen som näms i boken. Således tycker jag att vi inte ska döma ut boken innan vi har den i handen och kunnat kolla igenom den ordentligt. Gillar dock inte riktigt vad jag ser just nu, och jag har tagit upp endel av det nu. Håller tummarna för att det inte är slutgiltiga boken. Den som lever får se.

  • Själv tyck ja inte Colexus e så sjuk, sure han kan skjuta mycke med rätt omständigheter men assassins ha inte infiltrate längre å e inte IC så två el tre krak missiles i han så e han död. Då tyck ja spontant att Calidus e värre, 1D6 S4 AP2 träffar innan hon kom fram på valfri enhet å sen template me S8... brrr

  • edited 21 februari 2011 03:48

    S8 mot leadership, så det är ändå 4+ för att wounda :)

    Eversoren är den elakaste, d6 attacker med lightning claw och 4 attacker i grund på I8? så som mest 10 attacker på s5 med lightning claw med I8? Den hinner ju radera ut hela enheter innan de ens får slå tillbaka! Och med WS 8? Den träffar på 3+ mot de allra flesta :O

  • Tycker fortfarande att det ska vara gamla neuro gauntlet. Poison 4+, power weapon.

    Där snackar vi ett riktigt vapen.

    I övrigt så är all lore och de flesta regler (utom nån enstaka kul grej) helt fel, idiotisk och "fan-made" lät som ett bra uttal. Och jokaero är i den, 40k behöver inte intelligenta orangutanger med bollar som skjuter laser, melta och eld.

    Assassins utan infiltrate är ett skämt, GKs stats är löjliga (och nämn inte ens deras boost powers och bättre kit, en grey knight ska vara bättre än en space marine, utan nån hjälp av warp powers)

  • Ärligt talat så tror jag att GK inte är så farliga. dyra troops, inga meltaguns eller bra anti tank på de flesta unitsen. inga storm shields. och dread Knight kostar 130 i grund och kan då varken flyga eller skjuta. vill du ha den bra så kostar det. det enda farliga jag ser är razorback spam och henchmen. Jag hoppas att den här pdf,en är fejk. men kanske visar det sig att codexet är asbra men pratet låter lite som oron kring tyranidern när dom kom. att dom skulle vara op och för bra.

  • Vad jag hört ska den där 20p staven vara ett power-weapon med 2++ save, så de behöver inte stormsköldar isf.

  • Nä det är klart att man inte kan uttala sig helt och hållet om GK fören man vet vad allt gör och om ens den här pdf:en är minsta sann. Jag tvivlar bara på att man måste vara orolig för att dom kommer att bli för bra.

  • Jag säger bara en sak! tre gånger!

    Fan made! Fan made! Fan made!

    Lika bra att vänta tills dom släpper den i April istället för att spekulera en massa tror ni får mer huvudvärk av det :D

Sign In or Register to comment.