Skulpterat en Halfling Hot Pot catapult

edited 13 januari 2011 13:35 in Off topic

Jag har skulpterat en Hot Pot. Tyvärr räcker mina skills inte till att göra crewn, och min ork inte till att göra dragrepet. Men håll till godo Empa.

Det vita är tunn kartong dränkt i superlim.

front

(orginalet som referens)

back

Kommentarer

  • Ser bra ut. Det enda jag jag möjligen funderar över, är om inte katapulten borde flyttats längre fram på basplattan - förutsatt att du ska behålla den. Tänker att det ger mer dynamik och balans i modellen.

  • Tack Johan! Jag tror att det är lite sent att flytta den... Dubbla Hotpots det är powergaming, glöm Demoner, A-bombs, Darkelf gunlines this Is It.

  • jo, tanken att flytta den har slagit även mig, men den sitter fast alldeles för väl i basen för att överväga flytt :)

  • Lovvärt! Har som funderat på hur den skulle bli sen emil sa att den skulle byggas. Blev ju grymt fin. Synd bara att den äter kaosriddare, annars hade jag sett fram emot att spela mot den...

  • Ser jättebra ut :) om man fäster halflings direkt på basen så kanske det skulle bli en jämnare balans. Crew är ju ändå bara wound markers så med alla mina goblinbyggen tycker jag det är skönt att bara ha en modell för varje och markera skador med typ en tärning.

  • Problemet är att vi inte har någon crew att fästa, som tur är så har Håkan (Bakalla) en del halflings som får hoppa in som stand in crew. För er som inte vet så är det här en födelsedags present till mig från Johan som jag har tänkt ska användas under Klinkampen.

  • GW hobbits skulle kanske funka :)

  • Jo det är till stor del såna som kommer att få hoppa in, grejen är den att den här DoW armén kommer kanske bara att bli en engångsföreteelse, så jag är inte sugen på att köpa mer grejer till den än jag redan gjort. Någon gång i framtiden så kanske dom får hoppa in som Mortars i en Empire armé som jag inte har. Problemet är att DoW inte kommer att vara tillåtna som egen armé i Fanatic och det är den enda turnering förutom Klintkampen som jag är med i.

Sign In or Register to comment.