Klintkampen 2011 Winter Edition

1246716

Kommentarer

  • Nu kommer bebbeläbben med en fundering^^

    Om jag kommer med vamyrerna, får jag då spela med en vampyrlord? Jag vet att det är en magilord på sett och vis. Men om jag skiter i att ge den forbidden lore och lvl uppgraderingar får han följa med då? Små vampyrerna är ju inte så mycket att hurra för direkt...

  • Om det inte är en level 3 eller 4 så ska det väl inte spela någon roll. Btw visst är du lagkapten för Bebbes boys?

  • Jopp det stämmer bra det^^

  • Jag skulle säga att så länge det är Bebbe som spelar med den så borde det vara ok ;)

  • inte roligt^^ Tur att man har grymma medspelare iallafall :)

  • I Warhammer är man inte bättre än sin sista turnering, förra Klintkampen var väl Bebbe den som drog in mest poäng? Som Robin Söderling så är det jämnheten som är problemet:)

  • jag ska nog allt visa er :) Jag garanterar att jag inte ska behöva ge mig själv slagpåsepriset. Det vore ju rent pinsamt^^ Jag skulle ju aldrig våga visa mig i figurspelskretsar igen någonsin :)

  • Du ska inte göra en liten blogg med tillverkandet av "Dagens slagpåse priset"?

  • edited 14 januari 2011 16:58

    Här är min HE lista jag tänkte spela med.

    Så här kommer den

    Prince, Great weapon, armour of Caledor, dawn stone, amulet of light. 227

    Mage, lvl 2, lore of shadow, seerstaff of sorcery. Melkoth's mystifying miasma, och Okkam's Mindrazor 175

    18 spearmen, standard. 172

    24 spearmen, standard, banner of eternal flame. 236

    10 sword masters. 150

    White lions chariot. 140

    18 white lions, full command, banner of sorcery. 350

    Great Eagle. 50

  • vilken magi lore hade herrn tänkt spela med då?

  • försvånansvärt inte life utan shadow

  • Shadow e bättre till en sån alvlista. Alla buff/debuff gör alveländena till nåt som mer liknar chosen of chaos i närstrid

  • Det tvivlar jag inte på. Det var bara det att det hade vart mer cliche att ta life.

  • Ja den där listan är inget att fnysa åt! En riktigt respektabel magifas. Halfling hotpots är riktigt bra nuförtiden, dom dräper iallafall alver som bara den...

  • Så..? får den godkänt, jag har tyvärr inte så mycket spelrum, så det ska bli några ändringar vore det kul att veta före jul.

  • Hmm, stora block t3alver mot stora templatvapen och mycke magiförsvar... Välkommen!!!

  • "Uppdaterat" min empirelista oxå...

  • edited 8 december 2010 18:47

    Min personliga åsikt är att kombinationen av flaggan och staven kanske är lite ott. Men det är ju subjektivt, vad tycker ni andra. Inte bara om den här listan utan om de som kommit in hittills?

  • Det börjar verkligen att dra ihop sig till sista dagen för listor!

    Jag ska inte kasta sten i glashus och säga att folk varit långsamma innan jag själv postat min :) Men jag sitter och knåpar på en 2500 poängare och ska se vad jag måste måla ihop till den och vad som den ska innehålla.

    Så jag kommer snart ut med en lista!!

  • Två veckor kvar? :)

  • edited 9 december 2010 14:20

    Yupp. Och jag har efter svidande kritik av patenteradt grisspel på Sofiehem lagt marodörerna på dammhyllan i halvmålat skick och måste kläcka nåt vänligare..

    1 Chaos Sorcerer @ 145.0 Pts

    General; Magic Level 2 (Death) Spell Familiar Charmed Shield Ironcurse Icon

    1 Exalted Hero of Tzeentch @ 220.0 Pts

    Mark of Tzeentch; Shield; Battle Standard Book of Secrets (Shadow) Dragonhelm Opal Amulet Stream of Corruption

    12 Chaos Warriors of Khorne @ 245.0 Pts

    Halberd; Standard; Musician Gleaming Pendant

    15 Chaos Warriors of Tzeentch @ 310.0 Pts

    Shield; Standard; Musician; Champion; Rapturous Standar

    35 Chaos Marauders of Tzeentch @ 215.0 Pts

    Shield; Standard; Musician; Chieftain

    6 Chaos Knights @ 305.0 Pts

    Standard; Musician; Banner of Rage

    5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

    5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

    Total Army Cost: 1500.0

    Vad säger kommiten?

  • Här kommer min lista för nästa års träff för Nördar i sina bästa år:

    Skink priest lv2 100 pts (Heavens) Scar-vet BSB, shield, sword of Hornet 138 pts Scar-vet, cold one, Charmed shield, Light armour, Burning Blade of Chotec, General 135 pts

    30 Saurusar FC, spear 390 pts 13 skinks Jav/shield 104 pts 22 Skinks med 2 kroxar FC 242 pts 10 skinks blowpipes 3 kroxar 165 pts 2 salamandrar en med en extra skink 155 pts

    Då saknar vi bara Deas lista för att 30+ med Dea ska vara fulltaliga.

    /Morgan

  • Visst var det 24;e som var deadline? i så fall är det ju gott om tid:-)

    Målar råttor för fullt och måste se hur mycket jag hinner färdigt innan jag kan spika en lista (skulle vara schysst att få veta vad som släpps i januari också, men det kommer först den 29:e)

  • Visst är det weaponteams, A-bomb, katapult/WLC + karaktärer? Detta är väl inget du vill ha eller

  • Moggis, vårt lag heter 30+dea. För mig är sånt viktigt.

  • När och vem tog det beslutet?? Som äldst, och att inte förglömma förra turneringens fackelbärare, vill jag med kraft motverka alla demokratiska tendenser i MITT lag!

  • Mtp din ålder är det mkt sannolikt att du glömt det, då det togs på förra kampen efterbrännare. Demens demaskeras lätt v några pilsner.

    Det är ditt lag, jajamensan. Och knug Carl gustav är vårt stadsöverhuvud.

  • dags att provspela listan - skinks i vattnet, skinks i luften, skinks i jungeln. postar den ikväll om den verkar ligga på lagom nivå.

    spelar mot Eriks bestialiska bestar

  • edited 16 december 2010 14:27

    Seger! Efter denna högst vetenskapliga undersökning spikar jag listan till

    • Generalissimus: Sune Skär-Veteran (Light Armour, Piranha Blade, Enchanted Shield) - 140 pts
    • Skavlan skinkpräst (Level 1, Diadem of power) - 90 pts
    • Skatan skinkchef på Terradon (Javelin, Shield, Biting blade, Armour of Fortune) - 140 pts

    • 1 Salamander (extra handler) - 80pts

    • 1 Salamander - 75pts
    • 6 Kroxigors - 330pts
    • 4 Terradon Riders - 120pts
    • 11 skink skirmishers - 77pts
    • 11 skink skirmishers - 77pts
    • 14 skinks (javelin, musician) - 76pts
    • 22 Saurus warriors (Spear, full command) - 294pts

    totalt 1499pts

  • Jag gillar listan! Den känns slug.

Sign In or Register to comment.