Blood Angels 2000

edited 7 september 2010 22:38 in Warhammer 40k
Blood Angels

Listan som följer är delvis speltestad,
Kommer köra fram allt , skjuta me tanksen och låta dreden gå med dem så de får 5+ cover save, sammtidgt som meph o allt springer så knäna knakar!
va tycks?

Mephiston Lord of death
250
Librarian (jump pack) sword , shilde
125
Furioso Dreadnought Librarian, shilde and blood lance
175
2 sanguinar pristes with jump packs ,
150
Assult squad 10 man assult, 2 flamers sarge has powerfist)
225
Assult squad 10 man assult 1 flamer sarge has powerfist)
220
Assult squad ” ( 5 man assultsquad) Razorback with twin lascannon
155
Assult squad” ( 5 man assultsquad) Razorback with twin lascannon
155
Ball predator ( assult cannon Heavy bloters )
145
Ball Predator (assultcannon,heavybolters
145
Predator (twin lascannon)
115
Predator (twin lascannon)
115

Kommentarer

  • Spelade mot två olika blood angels igår och mina tankar är att lascannon / autocannon predators är bättre än med bara twin lascannon. Att köra 6" och skjuta båda lasrarna alt 12" och skjuta autocannon är bra. Med bara twin lascannon är den även oerhört känslig mot ett weapon destroyed resultat. Mephiston är rätt okej men han måste gömmas för att inte bli slarvsylta ifrån skytte. Som jag har förstått det har han ingen inv save vilket gör att han måste förlita sig på cover.

  • jo

    Nu är min lista på följande sätt

    Mephiston Lord of death 250

    sanguinar pristes 2 with jump packs 150

    Assult squad 10 man assult,2 meltaguns sarge has powerfist) 235

    Assult squad 10 man assult 2 meltaguns sarge has powerfist) 235

    Assult squad ” ( 5 man assultsquad 1 meltagun ) Razorback with twin heavy flamer 130

    Assult squad” ( 5 man assultsquad 1 meltagun) Razorback with twin heavy flamer 130

    Land speeders ( multimelta , Heavy flamer) x3 210

    Ball predator ( assult cannon, Heavy bolters 145

    Ball Predator (assult cannon, Heavy bolters 145

    Predator (Autocannon, Lascannon sponsons) 135

    Predator (Autocannon, Lascannon sponsons 135

    Predator ( Autocannon, Heavybolters) 100

  • Altså, jag vet att Blood Angels special-predators är rätt balla, men jag är nog rätt övertygad om att de egentligen är tillverkade på Baal och därför heter efter planeten de är gjorda på och inte för att de är häftiga ;0)

    Listan i sig ser dock ganska hård ut!

  • Ball predsen är uppkallade efter planeten ball Och dem tillverkas där oxå Blood angels gillade alldrig motorn i den vanliga preden så dem bytte ut dem och den funkade så bra att dem anpasde den och instalerade den i all Rhino chassi modeller!

    Ball predsen jagar infanteri, assulsten jargar tanks, predatorena jagar tungt infanteri och lätta tanks,

    Razorback lirarna, åker runt och jagar objektives prästerna åker med de två 10-mana squadsen Och beroende på hur barnan ser ut brukar ja deepa in landspederna,

    Hej lilla land raider, presi brevid dig föll nu 3 speeders in , inom låt säga 8-9 tum =) 3 melta skot! sweeet!

  • Deepande fordon får väl inte skjuta..?

    Och eftersom Trukson subtila hint inte gick hem: planeten heter Baal. Inte Ball.

  • Deepande fordon räknas som att de kört i crusing speed, dvs är de fast kan de skjuta.

  • Armen har ändrats drastiskt, snakat med en underbart begåvad tacktiker(som förövrigt slaktade min arme totalt) Mer jump packs! 2 squads med deepande landspeeders, dessa skall funka som burköpnnare kommer alltid få åtminstånde 1 av de två inom 2d6 meltagun räkviden =) kommer fielda antingen meph eller 2 libiys med jp och fear of darkness, tästade de bara på kul , fick 2 squads att springa över bordkanten på två rundor, o van objektivet!

    Blood Angels 1999 HQ Mephiston 250 Or/ 2 Librarians with jump pack! Fear of darkness and Unleached rage Elite

    Sanguionor pristes 2 with jump pack , Power weapons 180 Troops

    Assult squad 10 man Jump pack , 2 meltaguns 1 powerfist 235

    Assult squad 10 man jump pack, 2 meltaguns 1 powerfist 235

    Assult squad 10 man Jump pack, 2 meltaguns 1 powerfist 235

    Assult squad 8 man jump pack 1 meltagun

    Fast attack Baal Predator Assult cannon, Heavybolters 145

    Landspeeder squadron 2 speeders , multimelta, heavyflamer 140

    Landspeeder squadron 2 speeders , multimelta, heavyflamer 140 Heavy supprt

    Predator Autocannon, Lascannon sponsons 135 Predator Autocannon, Lascannon sponsons 135

  • edited 10 november 2010 03:26

    Vet inte om det där riktigt du kommer börja med 2 fordon på planen så dom kan vi ju ta bort direkt. Att deepa 2 speeders som en squadron är rätt risky blir en ganska stor yta, du borde lyckas bättre med själmords melta med assultmarines. Tycker inte om för mixade listor antingen allt hoppande eller allt i bilar ska du hybrida så kör med devastators som enda fotgående i en mech lista eller speeders som enda fordon i en jump lista.

  • börjar med 3 fordon på planen, baalen kommer flanka bara om de behöves, kommer antagligen aväkla dessa tanks inom sin tid

    att droppa speeders har jag sett varit otroligt efektivt. bättre burköppnare får man leta efter enligt min mening, när dessa dropas kommer alltid en inom range för 2 d6 och desutom så kan dem steka infanteri om de behöves,

    kommer antagligen köra 2 libs, vill testa mig fram lite! Fear of dk is über bra! gillar inte heller så mixade listor, vill oxå köra antingen eller, testat mech, så nu blir det jp för hela slanten! 1 präst och 1 liby i varsin squad, ifall de behöves så kan ju dessa med fördel deepas någopnstans, fera bort motståndaren , ta den eld som krävs av dem , sedan in i cc nästa runda och då raga totalt!

  • Hur menar du att de "alltid " kommer inom melta-range? I två fall av tre kommer de scattra och i så fall är snittresultatet 7" (eftersom Speeders inte har Descent of Angels). Jag säger inte att det är en dålig taktik, bara något riskabel.

    Och tre fordon på planen, med folk neddimpande från runda två, kommer att vara döda inom en ganska snar framtid (om motståndaren har någon som helst AT).

  • Jo, spelade emot en arme igår, eldars, många brightlances, de funka fint, 2dra turnen kom samtliga speeders ner, döda 9 howling banchees , den andra döda en falkon o alla fierdraggons i

    när allt va slut hade jag 3 speeders, 2 preds, (en ballo en vanlig, 12 assultmarines kvar

    hans arme var bra men ja fick upp allt som de skulle och han förinta hans transports så

    visst en riskabel, men riktigt kul o spela :)

Sign In or Register to comment.