vad ska jag ge mina chosen chaos spacemarines?

edited 23 januari 2008 13:52 in Warhammer 40k

som ni kanske ser av rubriken så undrar jag vad jag ska ge min enhet med chosen, vad tycker ni?

Kommentarer

  • Blommor och en låda chocklad tycker jag! (Kunde inte låta bli! Sorry!)

  • Oj. Man kan ju göra så mycket med chosen! Det beror väl vad du ska ha gruppen till? Jag har byggt två grupper till Apocalypse, så jag drog till med max storlek, 2 Fistar och 2 Kraftsvärd i den ena gruppen. Den andra gruppen har fyra Flamers. Jag tror inte jag skulle använda dem så på turnering dock (fast man vet ju aldrig).
    Jag gillar att de kan ha Fists, så någon sådan skulle jag ta iallafall.

  • ja jag funderar på att ha 2 plasmaguns och en fist sedan vet jag inte vad jag ska ha på den sista, kanske nåt stort vapen?

  • De kan väl ha 4 "Special" weapons och ett Heavy? Fasen att de inte kan bära heavy flamers...

  • Två fistar, två power weapons och en flamer/meltagun
  • 2 plasma, 2 fists & 1 melta
  • 2 flamer, 2 melta, 1 power fist/weapon it's the shit.
  • 2 Combi melta och 2 Fistar om jag skulle ge dig ett lite mer seriöst svar...

  • Jag kör en 8a med två plassma och en fist. Lite tråkigt men en marinegrupp med infiltrate är nice.
    Om Jag hadde poängen så skulle jag ge dom melta ochså.
    Annars skulle nog 5 man med 4 melta fungera för att ha som närskydd till en skytte armé.
    4 valfria närstridsvapen och sätt dom i en landraider så får man en dyr men hård cc enhet.
Sign In or Register to comment.