Napoleonics

edited 14 augusti 2010 19:57 in Figurspel

Hej

jag har nu börjat att måla lite ryssar till napoleonics 28mm

här kan ni hitta bilderna hoppas att ni gillar dom :)

MVH andre´

http://hobbyworker.blogg.se/

Kommentarer

  • Nu finns det bilder på mina ryska grenadier till min Napoleonics arme

  • Snyggt. Nu behövs det bara några baser till per enhet.

    Ska ta några bilder på mina fransmän och lägga upp.
    Toppen om Victrix fransmän är 1807-1812. Då kan man göra både pre-bardin uniform (victrix) och Bardin regulation uniform (perry) (om man vill nörda in sig på uniformsmodeller dvs).
  • Nice Äntligen lite Napoleonics, norr om England! Själv sitter jag på en bunt Peninsular britter, dock är det mesta omålat. Vad ska ni spela för regelsystem, blackpowder?

  • vi använder blackpowder boken :)

  • nice! Jag har bara läst några reviewer, har aldrig testat spela. Är det ett bra system tycker ni?

  • Mycket bra. Enda nackdelen är att det kräver rätt så stora arméer för att fungera ordentligt. Skulle nästan säga att ju större arméer man har desto bättre funkar det. Man kan förstås spela små strider men då kommer slumpen att spela en lite väl stor roll.

    Hittills har vi bara kört ACW med det så riktigt kavalleri har vi ingen erfarenhet av.

  • oke! hur stora arméer snackar vi?, jag sitter för nuvarande på 4 36mans ?bataljoner?

  • jag har 12st ryska line inf målade och 20 grenadierer målade och 4 st snart klara grenadierer

  • Två-tre brigader på 3-6 bataljoner/kavalleriskvadroner per sida. Under julen körde jag och Anders en strid där jag bara hade 3 enheter infanteri, 2 stora enheter kavalleri och 2 batterier artilleri mot hans 5 infanteri (2 stora), 2 kavalleri och 2 artilleribatterier. Det funkade fint men när det började gå utför fanns det inte så mycket att göra då ingen hade några reserver att tala om.

    Sedan kan man köra flera spelare på varje sida med en eller ett par brigader var. I ACW är vi 2 Nord och 2 Syd med 2 eller 3 brigader var.

    En normalstor bataljon är ca 30-36 figurer och en kavalleriskvadron är ca 12 figurer. Snabb huvudräkning ger att man behöver 100-300 figurer per sida. Kom ihåg: Washes är din vän.

Sign In or Register to comment.