Bloodsänglar 1750

edited 17 augusti 2010 19:59 in Warhammer 40k
Hej nu har jag slipat lite på en arme ja ska anävnda nere i danmark, där jag bor för tillfället

skriven på engelska för att det inte ska bli något missförstånd!

Blood Angels
Mephiston Lord of death
250

Markus The wise Librarian of the second compani (jump pack)
125

Brother Gabrielos Cased in the armour of The ravenous ( Furioso Dreadnought with blood tallons and a flamer in a drop pod)
170

Brother Minos and Brother Jamiko (sanguinar pristes with jump pack)
150

Assult squad ”The bloodletters” Led by Brother Signos ( 10 man assult squad 1 flamers and Signos has a powerfist)
220

Assult squad” The Purrifiers” Led by Brother Dammian ( 10 man assult squad 2 flamers and Dammian has a powerfist)
225

Assult squad ” Deathriders” Led by Brother Attila ( 5 man assultsquad 1 flamer )the squad rides in a Razorback called ”the fast death” with twin lascannon
160

Assult squad”Wrath of Ball”Led by Brother Avitus ( 5 man assultsquad 1 flamer) Rides in the Razorback called “Smite of Light” with twin lascannon
160

Ball predator Omega (heavy bolters, assult cannon)
145

Ball predator Quinto (heavy bolters, assult cannon)
145


va tycks?

Kommentarer

  • Du känner dig inte lite svag med att inte ha något AT med räckvidd och med enbart 25 marines + HQ och två prällar? Okej att FnP gör dom svåra att döda som termosar mot alla standardvapen, men det finns ändå rätt mycket som ignorerar båda.

    Framförallt känns det som att det finns för få marines i listan och att den skulle må bra av att ha fler. Kanske någon tac squad som du combatsquadar som du har lascanon i ena och flamer och PW i andra som åker razorback med lascannons t ex? Nånting behövs för att kunna tysta farliga saker som russar som kan slå ut dina enheter snabbt även utan understöd av resten av armén, så en glance räcker för att ge dina marines en extra runda av överlevnad.
  • hmm, ser va du menar, men vad skulle jag då skära ner på? kanske plocka bort en dread o ge armen en predator anihilator eller ge min raz twin lass
    hmm
    måste field tästas, funkar den inte så kommer jag garanterat skrota en dread isåfall. får se hur pass mycket folk vill ha ihjäl librianen
    en tack squad med lascannon och pw + flamer är 205
    en razorback är 55 i grunden, samt 35 för twin lass, de en hel del poäng.

    Kan ju iförsig skrota liby dreden
    sätta 5 assultmarines i en twin las razor back samt ge dem en flamer
    det ger ju ett till troop choise som kan åka ut och hålla ett objektive samtidigt som den kan knäka lite pannsar.


    sätter ändringen i listan
Sign In or Register to comment.