Blood angel

edited 15 juni 2010 20:34 in Warhammer 40k
HQ: Librarian terminator armour, stormshield.

Lemartes:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Troops:
10 deathcompany , jumppacks

En deathcompany dread , blood talons:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Elites:
Temintor squad tre Lightning claws två thunder hammers.

Sanguinary priest terminator amour , power weapon , blood chalice.

En furioso librarian dread:
En furioso dread blood talons:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Land raider reedemer:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baal predator:
Baal predator:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drop pod:
Drop pod:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag tror att det blir vid 1500 poängs gränsen, Jag har inte gått in på special grejerna till dom men så här ser listan ut iallafall.

Terminatorerna, librarian och priesten är i samma grupp och åker i reedemern, Lemartes och death company går och slaktar. furioso dreadnoughtsen åker i drop poderna.

Vad tycks?

Hata inte säg bara vad jag ska förbättra. :)

Kommentarer

  • Du har inga scoring units, så du kan inte hålla objektiv och därmed inte vinna 2/3 av alla "vanliga" matcher. Tactical eller assault marines kan lösa det problemet.

  • Jag får det till att du har fyra elites, vilket inte är tillåtet. Kanske läser det fel dock.

    Som Nilsson säger kan det vara rätt bra att ha scoring units (tactical squads, assault squads, scout squads), speciellt i 2/3 missions. Du KAN vinna utan scoring, men då måste du döda ALLA units i motståndarens armé.

    Death company är det nog en bra idé att ha i en land raider istället eftersom de har regeln rage. Om du har dem i en land raider kan du åtminstone bestämma vilken/vilka units de ska hoppa på direkt ur land raidern (eftersom det är assault vehicle). Annars kan det hända att fienden lockar bort dem med någon ovärd unit eller ställer något hårt mot dem och tar smällen på bröstet (tänker osökt på thunderhammer och stormshield terminators).
  • Håller med tidigare talare. Enda sättet att vinna med ovanstående armé är genom att totalt mörda motståndaren ned till minsta modell. Kan ju vara enklare att ha ett par scoring units? ;0)

  • Om du sätter death company i land raider så sparar du dessutom massor med poäng, då jump packs kostar skjortan.

  • edited 16 juni 2010 22:50
    Jag har funderat på att klämma in assault marines på något sätt.

    Det är bara tre elites, presten är i samma grupp som terminatorerna.


    Men jag ska väl också göra som ni tipsar sätta in deathcompany i raidern. Det här är min ''första seriösa lista'' så det är bra att ni ger mig tips :D
  • även om prästen går med terminötterna så räknas han som ett choice mot force organisation chart (foc) så du har fyra elite choises i din lista. (det är alltså inte enheter (units) som räknas utan choises, ett choise kan vara flera enheter t ex sanguinary priest som du får ta 3 för ett choise men de är tre enheter i spelet) du kan ju lösa det genom att ta bort en furioso dread och ta in en vanlig dread istället.

    eller skippa prästen helt och hållet, har svårt att se att han gör någon större nytta för termosar. furious charge är nästan overkill, speciellt om du tar fler med hammare och du har bara nytta av feel no pain mot saker som inte tar bort 2+ saven.

  • edited 16 juni 2010 23:08
    Jo, ta bort den vanliga furioson mot assault marines , kan vara en bra ide.

    Prästen, han är igentligen bara så awesome att jag vill ha han!!!

    Men jag hade ingen aning att det var så.
Sign In or Register to comment.