Kanske världens coolaste musiker!

edited 2 juni 2010 13:06 in Off topic

Spana in liraren på trummor!

Häftig

Kommentarer

  • HAn var fan lätt hetast i år. Vilket artisteri!!

  • Grymt, han blir ju så mkt coolare av att allt runtomkring var så lamt.
    Jag menar coverband i guldkavajer...
  • 2.29 drar han ju värsta helikopterspinnen :O hur tufft som helst!
  • Deras kläder är bara ett sätt att framhäva trummisens mäktighet

  • Wow! Trodde aldrig jag skulle få se någon som tagit så stor inspiration av Animal i The Muppet Show.

  • Är det bara jag tycker att det är något djupt sorgligt över att köra covers i guldkavaj på vad som bäst är typ en firmafest, och showa som en tok? Kan ingen ge honom ett ligg så att han slipper all dötid på kvällarna?

  • Orka bry om kläderna trummisen var ju sjukt het! Ser riktigt jobbigt ut dock :P

  • Mjae... kör man en låt som ursäkt för att få stila blir jag avtänd. Omvänt är alltid ballare, att låten är den huvudsakliga anledningen till att lyssna på dom (jag menar, jag skulle fortfarande hellre se ZZ Top köra låten då de gör det bättre). Men jag kanske bara är gammal, blasé och miljöskadad...

  • I just det här läget tror jag inte att låten spelar så stor roll, han skulle lika gärna kunna spela med pennor på skrivbordet, det är just det att han är så sjukt inne och så jävla awesome som gör showen till det bästa någonsin!

  • Det vore roligare om han satt med pennor vid skrivbordet... ;)

  • Farligt peppad lirare det där ha ha. Skulle vilja se honom köra något som hade lite snabbare tempo i sig dock och se hur han klarar sig där :p

  • "Är det bara jag tycker att det är något djupt sorgligt över att köra covers i guldkavaj på vad som bäst är typ en firmafest, och showa som en tok? Kan ingen ge honom ett ligg så att han slipper all dötid på kvällarna?"

    Figurspelare ska aldrig säga sådana här saker. Det biter oss ganska ögonblickligen i rumpan...
  • Du är tyvärr ute och cyklar Hr Äckel. Det finne få saker som är mäktigare än total distanslöshet. låten är fullständgt underordnad. Ingen vill se ZZ top. Guldkavajen framhäver konsten.

    Mycket enig i ovan om försiktighet med uttalanden om vad som är estetiskt korrekt/trendigt på tennsoldatsforum....

  • Haha, det är sant iofs Hr Pilebro! Total distanslöshet har iofs sitt underhållningsvärde, det kan jag hålla med om.

    Jag fattar att du försöker vara lustig, Serpent, men förklara gärna vad det ena har med det andra att göra.

  • edited 3 juni 2010 13:24
    Guldkavajer - check
    Fet amerikansk flagga - check
    Texas - check
    Solglasögon inomhus - check
    Kramer-frisyr - check
    Episka gitarrposer - check

    Klockrent!

    edit: Flames på trummorna.. check!
  • edited 3 juni 2010 14:21

    TIll Hr Äckel: Ang det som Sepent skrev: Det har nyligen gjorts en stor undersökning angående attityder i det moderna samhället. Även om guldkavajer och ZZ top kavajer har stått på foten något till förmån för GHB, melodifestivalen och emosminkning (sånt som ni 80/90-talister tycker om) så betraktas det fortfarande av en majoritet som fräsigare än att leka med tennsoldater. Tyvärr får "lek/målning/krig med/av små plast/metallkrigare, för 10:e året i rad, icke signifikant bättre betyg än lek med märklintåg trendighet.

    Kort sagt: leker man med tennsoldater kan man aldrig anklaga någon eller nåt för att vara ocoolt eller nördigt, för vi är kungar i den kategorin..

    Och killen bakom trummorna är kung av universum

  • Tackar HrPilebro för klargörandet. Precis så menar jag.

    Jag ber om ursäkt för min otydlighet.
  • edited 3 juni 2010 18:38

    Jag tänker mer att det här är figurspelens motsvarighet till att dyka upp i kamouflagekläder, brumma när man kör med sina tanks, göra automatvapenljud varje shooting phase och, med "cool röst", ge order åt sina plastsoldater innan man gör något med dom.

    Underhållande: ja, på ett lite sorgligt sätt. Distanslöshet är underhållande, det kan jag hålla med om. Man kan gott skratta åt (åt!) trummisen tycker jag, men att han skulle vara "cool" är inget jag vill kännas vid. Ja, förutom att det är lite coolt med total distanslöshet om man får den i små doser då och då, men oftast är den bara påfrestande.

    Vad trender och mode skulle ha med saken att göra vet jag inte, Pilebro. Jag bedömer fenomenen inom ramarna för sitt eget kulturella uttryck, inte utefter vad nöjesmagasinen eller dylikt har att säga. Dom diskvalificerar ju sig själva från uttalanden i typ Alla Frågor genom sin vurm för övergående företeelser. Att ZZ Top inte skulle vara coola idag är ju ett bevis så gott som något. ;) Dessutom måste man se till hur aktören tar sig an uppgiften inom sitt element, oavsett om det handlar om figurspel eller trummande. Här har en uppenbarligen hyfsat begåvad trummis gjort musiken till sitt forum för spex, och det är ju roligt. I typ en minut.

    Jag tycker fortfarande mest synd om honom faktiskt.

    Förresten är det faktiskt lajvare som vinner nördligan, oavsett hur dom tar sig an det. ;)

  • Originalet och fortfarande bäst;

    Galen Asiatisk Trummis

  • Håller med Satansäckel om att vi lajvare också ligger högt upp på nördlistan ^^

  • Måste säga han spela bra den där trummisen.
  • Sjukt dåligt gitarrsolo doc :-P
  • HrPilebro sa det bäst, vi som leker o målar små gubbar har ingen som helst rätt att kritisera något på nåt sätt... Killen på trummor är det snyggaste jagsett på länge, ett tag trodde jag att han hade tupé och att den var på väg att flyga av :D Klockren!

Sign In or Register to comment.