Låna/hyra 2x armé?

edited 29 maj 2010 22:23 in Warhammer 40k
Hallå.

Jag och min bror har länge gått i funderingar på att hoppa på the bandwagon och börja spela Warhammer. Anledningen till att vi inte gjort det än så länge är för att det kostar en fin peng att köpa ihop en armé på 1500+poäng, speciellt när man aldrig ens testat spela det.

Så för att komma till saken.
Jag undrar ifall det finns någon/några trevliga själar inom Umeå (eller åtminstone i närheten) som skulle kunna tänkas hyra eller möjligtvis låna ut 2 arméer och en(bunt) regelbok till oss så vi får testköra några matcher i vårat egna tempo.
Tanken är isåfall att vi skulle låna dom i kanske 1 vecka så vi hinner med att spela ett par 2-3 matcher och se ifall det är värt att satsa på.

Ifall detta är något du kan tänka dig att göra, släng gärna iväg ett mail till conny_20@hotmail.com

Conny.

Kommentarer

  • Jag tycker ni ska vänta till Juli och hoppa på Warhammer Fantasy-vagnen istället då 8th edition släpps. :D

  • edited 30 maj 2010 09:53

    Million dollar question: Var bor ni? :) Om ni är Umeåbor så kan ni fara på fusk och ev. låna armé av en vänlig själ där och kanske få hjälp med regelfrågor också. Har ni spelat 40k tidigare?

  • Jag skulle nog också rösta för att börja hänga lite grann på FUSK (förutsatt att ni bor i eller nära umeå).

    Där finns oftast vänligt folk som mer än gärna ställer upp och visar sina arméer och kanske till och med lånar ut dem. Om inte annat så kan ni säkert bara vara åskådare till ett par matcher och på så sätt få lite bättre överblick om vad spelet handlar om!

  • edited 30 maj 2010 17:33
    Om ni eventuellt inte vet vad fusk är så är det en spelförening med lokal inne i umeå centrum, information om den hittar ni här:
    http://www.fantasiaweb.se/system/visa.asp?HID=17&FID=61&HSID=53&ActMenu=3109
  • Tacksam för alla snabba svar. Ska försöka få in en tid att vara förbi FUSK då, vi arbetar lite konstiga tider så det kan bli knepigt men ska inte vara helt omöjligt.
  • Fusk brukar vara öppet på konstiga tider :)
Sign In or Register to comment.