Nytt på advance order

edited 11 maj 2010 16:57 in Warhammer 40k

Nu uppe på advance orders finns Fire prism, Manticore, Pask och lite till. Ser OK ut tycker jag, men å andra sidan kan man fråga sig hur svårt det kan vara att misslyckas med Manticoran..? Fire prism ser lite misstänkt ut, som nämnts i någon tidigare tråd.

Kommentarer

  • Bara att börja uppgradera fordonsparken. Några extra russar hit eller dit gör ingen skada (förutom på kontot och för motståndararmen). Problemet med Maticoran är att den kommer dra alldeles för mycket eld som den ser ut nu, får något vara för awesome?
  • edited 11 maj 2010 18:28

    Fire Prism såg faktiskt bättre ut nu med bra foto. Den tidigare bilden som figurerat visade inte kristallen i pipans mynning så tydligt. Gillade även att Eldars Support weapons hade besättning sittandes som på en LV-pjäs.

    Däremot var jag nog lite besviken på LR-kitet. Saknar själv iofs en Vanquisher, men pipan var då inte alls mycket längre, så den blir att konvertera själv. Givetvis var Manticore en bra modell, även om jag nog gillar FW's avfyrningsramp bättre. Deathstriken får dock full poäng! =) (Funderar om man inte skulle kunna ta det gamla basiliskchassit utan kanon i lådan och montera DS-missilen på och köra Manticoren enligt lådan...)

    Edit: K.C.Pask var faktiskt en tråkig modell. Kör hellre med någon egen kit-bashad figur.

  • Där ser man. Jag trodde att det skulle bli uppdatering på antingen jetbikes eller vypern, men istället kommer supportweapons i plast. Sweet!
  • Support weapon-skytten tycker jag hintar hur designen av en eventuell ny vyper kommer se ut.

  • Tycker manticoren ser riktigt bra ut och känner mig sugen på att köpa en eller tre för apocalypsematcher. Deathstriken känns lite mer tveksam måste jag dock erkänna, men det ser ut som att man kan med lite pillande köpa ett kit och ha det utbytbart för att användas som både och.

    Tycker fortfarande nya fire prismen ser lite konstig ut, speciellt tornet som ser ut som en liten skimmer i sig. Men de nya support vapnena var grymt snygga och jag tror att de rent regelmässigt kommer fungera lite likt gamla IG heavy weapon teams.

    Nya russen var inte direkt imponerande, men det skulle vara väldigt intressant om vapnen är inter-swappable med domlisher-kitet. Och Pask såg rätt.... tråkig ut.

  • ...Det ser ut att bli en dyr sommar. :)

  • Jag är fortfarande skeptisk till prisman och night spinnern. Gillar varken vapnen eller tornen. Support plattformarna däremot såg riktigt bra ut, är nog dags att införskaffa ett batteri med tre shadow weavers och köra tillsammans med night spinnern som jag redan äger :) lite fundersam på hur modellen går i hop med artelleri-reglerna bara?

  • Ta med en till slumpmässig Guardian som crew så kan du modellmässigt ignorera skytten på vapnet.

  • edited 12 maj 2010 14:40

    Jo, läste på lite och det är väl så man får göra, alternativt ha med sig en guardian och ställa ut om kanonen dör men inte skytten. Blastar träffar skytten om de ligger över honom.

    Regler för spinnern kommer i juni white dwarf som släpps i slutet av maj.. väntar med spänning

Sign In or Register to comment.