Tyranidlistor från Fanatic?

edited 7 maj 2010 07:57 in Warhammer 40k
Tja, jag söker efter folks listor från denna Fanatic, har för mig att åtminstone en Nidz'are hamnade rätt högt upp(3-4?), skulle vara intressant att se vad han använde för lista(nu handlar det inte bara om hur bra listan är, märk väl).

Överlag; vad använde folk på Fanatic och hur funkade det? Har runt 3K Nidz', men med nya codexen har jag inte riktigt hittat pepp!en att spela med dem då jag inte kommer på några schyssta listor.

Kommentarer

  • I den här tråden postades en av nid-listorna som spelades i turneringen.

  • Taktik: ha tur med lottning och ha snälla motspelare (om lite långsamma :-) ) ger andra plats med Nids!

    Plus målning...
  • Mötte inga Nidz, och spelar inte heller Nidz. Men såsom uppdragen såg ut i Ume skulle jag säga "Bygg en Tervigon, eller tre".

  • Tervigonerna var en miss denna Fanatic och det var svårt att göra en rättvis bedömning över hur de skulle fungera i killpointscenariona på plats. Det kommer dock vara åtgärdat till hösten, ett nytt scenarioupplägg kommer det att bli där enheter som spawnar under spelets gång räknas som killpoints utan att räknas som det höjer arméns totala antal killpoints

  • edited 7 maj 2010 12:39
    Jag körde:

    HT med 2 scythes, guard, paroxysm, leech essence, old adversery

    3 x Hive Guards
    3 x Hive Guards
    3 x Zoans

    8 x Stealers, scythes, toxin
    8 x Stealers, scythes, toxin
    10 x termas
    10 x termas
    Tervigon, toxin, scythes, catalyst (FnP)
    Tervigon, toxin, scythes, catalyst (FnP)

    Trygon, prime
    Trygon

    Fungerade ok, men jag ville egentligen ha 2 x 4 warriors ist. för en 10 termas och HT, men hann aldrig konvertera modellerna, så armén saknade en hel del punch. Deta enda som kunde slåss var trygonerna och kanske HT, stealers är som vanligt one-hit wonder med deras 5+ save. Arméns upplägg gjorde att jag hade inga som helst problem med objektivscenariona (fick 20ish-0 på båda 5 objektiv scenarion) men förlorade övriga tre med varierande från stor till mindre förluster. Armén hade massor med support, men inget att ge support till, vilket jag var medveten om när jag kom dit, så det gick ungefär som väntat.

    Att bygga gaunts på kill-point scenarion är helt enkelt inte särskilt bra, så tervigoner tappar mycket av deras användbarhet när det inte längre är värt att skita gaunts.
  • Körde följande armé:

    • Flygande tyrant med dubbla scything
    • Prime med boneswords, scything och toxin
    • 2 Hive guards
    • 5*20 Hormaguants
    • 4 Warriors med death spitters, rending claws och toxin
    • 6 Stealers med toxin och scything
    • Trygon Prime
    • Fex med dubbla scything och bioplasma
    • Fex med crushing claws och scything

    Kom 22:a men hade tur med lottningen :P, men armén funkade helt okey. Gick bra mot det mesta men hade problem mot fordon, särskilt land raiders (mötte 4 st på turneringen). Hade gärna haft mer hive guards, zoanthropes, trygon och byt bort fexarna mot tyrannofex.

  • edited 7 maj 2010 18:54
    Prins Termos.... blir inte det där 7 Troop choises?
  • Då kanske det var 4*25 Hormagunts :P Hade i alla fall 100 hormas, minnet har aldrig varit bra.

  • Hmmm säkert... du fuskade garanterat, vilket innebär att du blir diskad, vilket innebär att jag kom före dig igen ;-P
  • Linus, även OM jag skulle bli diskad från en turnering så skulle jag komma före dig :P

Sign In or Register to comment.