Grey Knights Arme

edited 24 april 2010 19:44 in Warhammer 40k
Hej funderar på att utöka min GK arme som nu bara är en GK termi eller nått sånt.. men vad jag hört så är dom i behov av ny codex men jag tycker dom är ganska "bra" och att dom är ass coola!:P listan jag gjort består typ av
:Inquisitor lord
:5GK termi
:2x 5-10 GK enheter
sen något mer också men det där är väll vad jag har tänkt mig som start dom är ju tyvärr väldigt dyra :/tänkte kunna spela både vanliga matcher och Planet strike.
//Björn

Kommentarer

  • Om du känner att du har poäng över så kan du skaffa en grand master som har terminators som retinue.
    Pga retinue regeln så kan han inte singlas ut i närstrid och så är han en cool dude som spöar skiten ur de flesta fiender. Hans force weapon som kan döda allt är också på plus.
  • poäng har jag nog det är väll Kr det handlar om men jag har tänkt samma sj.så han är nog en figur som kommer att finnas med:)det jag fundrar över sen är mad man mer kan ha..:Pen vind assassin värkar vara rätt kul att ha blandannat:P
  • edited 25 april 2010 14:36
    Well, det är rätt intressant att han kan skjuta in i närstrid, och sikta på vem han vill.

    Jag personlign gillar eversor. Men om man ska kolla på vilken som är bäst så skulle jag säga callidus, kan börja precis bredvid sitt mål och sen ta ut det sina onda vapen.

    Dock så ska man veta att alla assassins bara är till för att ta ut enstaka fiender, kanske en karaktär eller an liten elite squad.
    Inga land raiders? Godhammers är nästan ett måste, iallafall en dreadnought med lascannon.
  • edited 25 april 2010 15:36

    Om inte annat så har vindicares faktiskt börjat bli mycket bättre då många grupp-buffs utgår från en modell. Skjut ihjäl apotekaren med ett skott som han inte får ta en enda save mot så har du sen lättare att döda resten av enheten t ex. Eller skjut bort chaos ikonen, laserkanonen, powerfisten eller annat som är högt prioriterat. Tips man kan ge med den är att anvädna specialammon så fort som möjligt då han ändå har begränsat antal rundor att skjuta till att börja med.

    Sen är hans turbo penetrator inte heller helt dålig mot fordon nu när snipers har rending. 3d6 och varje sexa rendar ;) Knappast optimalt i alla lägen, men inte värdelöst sätt att använda turbon.

  • True.

    Jag sa inte att han är dålig.

    Det är nog mest upp till personlig smak och vad man möter. En culexus är rätt värdelös om fienden inte har psykers.
    Men mot Te'x tyranids kan han vara väldigt läskig. Kör med vindicare om du vill. Du kommer ha den coolaste snipern som finns.
  • ja får fundera lite och se hur jag gör kan ta ett tag innan denna arme kommer vara spelklar för en FF men jag hoppas att den någon gång blir det:P men ska först köpa in allt till mina tomb kings och sälja O&G,CSM,lite Ig m.m sen ska Mina GK vara målade och klara!
Sign In or Register to comment.