Empire War Altar Konvertering

edited 22 mars 2010 12:35 in Figurmålning etc
Finns det någon som har en idé till en war altar konvertering? Jag tycker GW's model är så förskräckligt ful.

Kommentarer

  • FUL !? Den är ju sexigare än angelina jolie naken på en hög av pengar.

  • edited 22 mars 2010 14:27
    Okej, behöver du glasögon?
  • Har du nån bra på bild av den, vet inte vad det är jag ska studera och hata/älska.
  • edited 22 mars 2010 16:38
  • Kan vi få se den där Angelina Jolie bilden också?... För att kunna jämföra :-))
  • Haha
    Ja, kan vi få se den? :P
  • Kanske bygga något utifrån VC Black coach?
  • edited 22 mars 2010 17:24

    Storleksmässigt kanske man bör tänka Skavens lilla rullande klocka som bas. Som staty kan man göra något av den nya W40k terrängen med Space Marine statyn, genom att karva bort lite rustning och modellera om till mer "medeltida". Den har ju sköld och allt. Om rustning känns svårt kanske mantel är lättare att green-stuffa. (Green-stuff -> Grön-sak?)

    Ja, jag vet, det är ingen "Jade Griffon", men så vadå? GW har ändå målat den i guld själv. Då kan man ju med gott samvete köra sin egen variant.

  • Aha, den.

    Ja den var inte så het.
    Snubben som posar har helt klart stil, men statyn är inte så bra.

    Tänk dig en palanquin, med steamworkings och en clockwork staty uppburen av flagelanter.
    Eller bara en steam engine.

    Bara ideer.
  • jag har gjort en av en vc corpsecart som dras av flagellanter ska posta den så fort jag får tid

  • Jag tror att du ska försöka hålla dig till samma stil på din egen som den officiella modellen. Det finns ju bara ett war altar och det finns bara två arch lectors i hela riket(Vilket är intressant eftersom att alla spelar med dem, för att INTE nämna namngivna karaktärer). Det hade varit riktigt coolt om du kunde bygga en snyggare version av altaret men ändå behålla power metal-känslan.

    Jag hittade en som såg rätt cool ut på CMON: Altare. Annars, sök på google, du lär hitta mycket inspiration där.

    @ nilzzon: Jadegripen är den som sitter på hans bröst. Den stora i brons är en del av krigsaltaret.

  • Ni såg att det finns ett till War-alter på deras hemsida va?
  • Jag tror att skavens screaming bell kommer att fungera utmärkt. Den har storleken och massa med extra bitz. Vad tycker ni?
  • @MördarAnders : Då är det ju inget problem. (Är ju framför allt W40K spelare, så inte håller man reda på sådana detaljer).

  • Bha.. Ar-Ulrik ska få sig ett eget altare med en medtagen del av den eviga lågan... Fråga mig inte hur, men det är tufft.
Sign In or Register to comment.