Funderar på börja på en Tyranid arme'

edited 6 mars 2010 14:32 in Warhammer 40k
Hej funderar på att köpa mig en 40k arme vet inte riktigt vad jag ska köra dock..
Laget jag funderar över är Tyranids men vet inte så mycket om tyranids nu pga ny codex och hoppades på att någon kunde ge mig bra tips.

//Björn

Kommentarer

  • En box hormagaunts, två boxar termagaunts en hive tyrant och två zoanthropes. En bra grund för att sedan utöka efter vad du själv tycker. Kanske en enhet tyranid warriors tidigt också.
  • Ok ja jag har just sålt mina necrons till en kompis och den armen är på max 2000
    och jag vill ha en arme som är på 1500pts och undrar vad tyranids har som är bra mot necrons frågar lite nu först har inte köpt codexen än så jag vet väldigt lite men tack endå
  • Tror du borde börja med att själv köpa codexen och därefter bilda dig en egen uppfattning. En armé ska ju vara något som passar din spelstil och ditt förväntade motstånd.

  • Jo det är nog en bra början :P hade tänkt ha massa hormagaunts och så trygon,gargoyles,Zoanthrope m.m men det är ju som du säger jag behöver boken.
    Har köpt en nu så det är bara att vänta tills den kommer ochh läsa på ;P
  • I princip alla närstridstyranider är bra mot necrons. Det enda du kan ha svårt att handskas med är Monoliten.

  • Ok haha tur att min kompis inte har hunnit skaffa en då^^
Sign In or Register to comment.