Jabberslythe

edited 22 januari 2010 02:32 in Figurmålning etc

Eftersom det inte fans någon bild på jabberslythen i nya beastmen boken började jag naturligtvis ffundera på hur den skulle se ut om man skulle bygga en. Jag är inte säker på om jag vill ha en (är mer sugen på en Ghorgon), men i alla fall så började jag skissa på en. Då jag antar att Jabberslythen kommer från jabberwocken är jag naturligtvis tvungen att basera min design på den, problemet jag nu har är att jabberwocken är kanske det mest efterblivna djuret jag någonsin sett och det känns mer eller mindre omöjligt att göra nånting coolt av den.

Det bästa jag åstadkommit hittills ser ut såhär: efterbliven giraff-kanin-drake

Om någon har en bra idé till hur det här krypet skulle kunna se ut utan att det ser ut som en drake eller en blodtörstare dela gärna med er

Kommentarer

  • edited 22 januari 2010 13:58
    Jag försöker också göra en, men min kommer inte att se ut som fluffet. Tycker den är lite för slemig och spinkig om man ser på vad som finns redan om Jabberwock. Så är nog en god ide att göra som du skissat fram. Lite biffigare men ändå slemig.

    Mitt försök kommer mer se ut som en skrikande örn arnold!
  • problemet jag nu har är att jabberwocken är kanske det mest efterblivna djuret jag någonsin sett

    haha indeed.. Snygg skiss dock! Är det nån som kan göra något bra av den så är det väl du

  • Jag tycker din skiss verkar vara på rätt väg. Gör den bara lite tjockare kring magen och antingen aningens större huvud eller aningens tunnare hals. Gillar skarp ditt huvud.

  • är ju lite småsugen på att ge honom en väst också (som på originalbilden) men det känns som att det skulle bli lite för pundigt, skulle framför allt inte funka särskilt bra till resten av armén

  • har ritat om den lite, börjat fundera på pose och så, så nu ser den ut så här

    har även klottrat lite på en doombull och en gorgon är lite osäker på gorgonen jag vill göra något som inte bara är en större minotaur och det här är det bästa jag kommit på hittills jag funderar dock på om den skulle se bättre ut med ett mänskligt huvud.

    komentarer uppskattas!

  • Du är duktig på rita! :) Men ja.. jag har lite problem med själva monstret. Jag skulle nog försöka gå ifrån de koncept du inspirerats av, mindre ET och mer drake typ. Lite mer taggighet och speciellt göra om ansiktet till något annat.

  • vet inte om jag vill förlänga nosen särskilt mycket, då jag vill undvika att det blir en drake,men jag ska testa med lite annan mun och nos och kolla hur det ser ut

  • gillar din gorgon

  • OlsOls
    edited 11 februari 2010 21:27

    Googlade lite snabbt på gorgon, eftersom jag aldrig tittat i nya beasts boken, och jag tänkte direkt på monstret gorgon från antikens grekland. Din är tuff absolut. Men det här tänkte jag på http://www.picsearch.se/bilder/djur/mytomspunna%20varelser/gorgon%20medusa.html (hur man nu gör en hyperlänk)

  • har funderat på den versionen men en Jätte tant med ormar på huvudet, det känns som att det kan bli lite töntigt (till skillnad från en drake med långa mustascher och väst) hade den inte varit large target så definitivt

  • Min första tanke när jag hörde Gorgon var Heroes of Might and Magic 3. Ni vet, tjuren med röda ögon och fjäll. Tänkte mig den, fast förvriden. Taggar som trycks ut på vissa ställen, kanske en krona av horn, osv. Men sedan var den Large Target, och tydligen en Minotaur med fyra armar, så dog den idén. :D Men jag tycker om den du skissat fram, kan bli riktigt coolt. :)
  • Gorgon känns lite som Shaggoth (fast tjur istället för drake) när man tittar på skissen. Jag gillar upplägget.

  • BJÖRN!!! DU ÄR SÅ JÄVLA EPIC :D:D:D:D
  • Snälla jävulen byg dom där det skulle va sjukt coolt

Sign In or Register to comment.