Willes Werkstad

edited 23 januari 2010 01:20 in Figurmålning etc

Tjenare allihopa Wille här!

Nu har jag bestämt mig för att kliva in ordentligt i den andra halvan av warhammer världen nämligen Fantasy.

Jag ska bygga mig en beastmen arme på 2250 poäng och jag siktar på att hinna göra det på tre veckor. Jag började i torsdags så deadlinen är den 11/2.

Om nån annan är sugen på att hänga med och bygga och måla med och utmana sig själv så är det bara hänga på!

Här är min test figur och här är den första 900 poängen av armen. Inte dom bästa bilderna ojektivet på kamerna är lite speciel...

Här är min lista

Lord

Doombull - 292pts Gnarled Hide, Ramhorn Helmet, Heavy armour, Great Weapon

Heros

Wargore - 160pts BSB +1 styrka banneret

Bray Shaman - 160pts Lvl 2, 2 scrolls

Core

Gores - 177pts 19 st, Additional Hand Weapon, Full com.

Gores - 177pts 19 st, Additional Hand Weapon, Full com.

Ungor Radiers - 30pts 5st

Ungor - 162pts 25st, Champion, Standard bearer.

Special

Minotaurs - 209pts 3st, Champion, Great weapon.

Centigors - 160pts 5st, Full Com.

Beastigorer - 222pts 16st Full com.

Rare

Cygor - 275pts

Giant - 225pts

God natt på er!

Kommentarer

  • verkar vara nya boken men svårt att veta vad vissa saker gör och hur dom är. har du pdf på boken eller vad??

    3 veckor borde inte vara nå problem, det är nästan 1 vecka för mkt =)
    lycka till o pumpa in mer bilder allt eftersom, ska bli mkt intressant att följa.

    /Stefan
  • Han har preview-boken från fantasia :)

  • Falle slår... Huvet! på spiken =P

  • edited 28 januari 2010 00:46

    Med hjälpa av no country for old men,Narnia och en prattchet ljud bok är tio Ungors och Femton gors klara. siktar på att hinna klart minotaurerna och centigorerna innan helgen. om jag hinner ska rollspela både torsdag och fredag.

    Kamerna är fortfarande CRAP men gorsen är de nya modelerna så det kommer att finnas på fantasia.

    Gors

    Ungors

    Har börjat tycka att Ungorsen är typ dom tuffaste killarna i fantasy dom är så sjukt tuffa!

    Här är min lista

    Lord

    Doombull - 292pts Gnarled Hide, Ramhorn Helmet, Heavy armour, Great Weapon

    Heros

    Wargore - 185pts BSB +1 styrka banneret

    Bray Shaman - 160pts Lvl 2, 2 scrolls

    Core

    Gores - 177pts 19 st, Additional Hand Weapon, Full com.

    Gores - 177pts 19 st, Additional Hand Weapon, Full com.

    Ungor - 162pts 25st, Champion, Standard bearer.

    Special

    Minotaurs - 209pts 3st, Champion, Great weapon.

    Centigors - 160pts 5st, Full Com.

    Beastigorer - 222pts 16st Full com.

    Rare

    Cygor - 275pts

    Giant - 225pts

    Fick ta bort ungor raiderserna pga att jag glömde att det kostar 25 pts att göra nån till bsb.... funderar även på att splitta ungors till två tio grupper för att gå framför frenzy enheterna. //Wille

  • bra jobbat wille!!
  • Jag håller helt med om Ungors. De är sjukt coola. Jag gillar deras storlek mycket mer än Gors. Själv föll jag för dem när jag byggde mitt Ungor-lag till Blood Bowl.

  • Looking good! Ang listan bör du försöka få in nån enhet Ungor Raiders samt Harpies.. kanske inte ser så bra ut när man kollar på statsen men ruskigt nyttiga för att redirecta

  • Ser bra ut Wille! Inte blir du klar till Fanatic?

  • Ska vara klar 11 februari!

    jo jag är sugen på både harpies och raiders. raiders är så tuffa modulärt och harpies går det nog att göra av demonetter och gargoyler wingarna.

    imorgon blir det till att måla centigorer och minotaurer!

  • Håller själv på att bygga harpies av gargoyler och daemonetter, det går mycket bra

  • Jo jag såg några bilder på Gw-sidan och dom harpysen såg shysta ut.

  • Yes nu är minotaurerna och centigorerna klara.

    jag har även provat på att high-lighta musklerna på centigorerna och minotaurerna med caltan browne tycker att det funkar ska nog göra det på gorsen sen och sen troligen en sista hige light på det men jag har inte riktigt kommit på vilken färg som blir bra.

    TA-DA!

    de ser väldigt brunt ut man det kommer bli bättre sen när jag basar dom. i veckan hoppas jag hinna lite ungors och gores och min jätte och cygor.

    Hare!

  • Ser riktigt snyggt ut Wille =)

  • Är centigors i plast numera?

  • Konverterade. Riktigt väl dessutom!

  • edited 1 februari 2010 19:20

    Nilssonharhund: Orginal Centigorerna är i metal mina är gjorda av gors och maruader hästarna minotaurerna är converterade från rat ogers och chaos knight hästarnas huvuden.

    Hemlighållaren och Eldoriath: Tack!

  • Vem är det som skor centigorerna? Det ser bra ut och jag är övertygad om att hela armén kommer att se bra ut!

  • Det är väl troligen samma gamla sura getabock som gör alla svärden och liknande ;)

  • edited 28 april 2010 17:45

    nu har jag fått bilderna från fanaticen. för er som inte vet det så är det en empire arme med dow influenser.

    några enheter

    min favorit

    just nu är jag sugen på att bygga en chaos arme med massa troll lite bauer inspererad.

  • snygga grejjer!

  • Din armé är riktigt cool. Synd att du inte hann måla allt till FF, annars hade du kunnat knipa bäst-målade

  • Snyggt, tyckte blocket som stod till vänster såg riktigt välgjort och speciellt snyggt ut =)

Sign In or Register to comment.