Gamla Codexar/Regelböcker sökes

edited 27 januari 2010 17:14 in Warhammer 40k

Har en önskan om att få tag på äldre codex från samtliga Arméer i 40k.

Kom igen, den står ju ändå bara och samlar dam i din bokhylla. Dessutom har du säkert funderat på att slänga bort den.

Så länge de fortfarande är i läsbart skick är jag intresserad.

Kommentarer

  • Har du någon lista på vad du har och inte har?

  • Vad ska du med dom till?
  • hur långt tillbaka pratar vi är det 2:a 3:e eller 4:e editionsböcker du söker?

  • Alla editioner utom 5:e

    Har redan:
    Imperial Guard 2:a
    Imperial Guard 3:e
    Imperial Guard 4:e
    Armageddon
    Space Marines från 1999 (Crimson fist på famsidan)
    Chaos Space Marines från 1999
    Dark Angels från 1999
    Tyranid (förra)

    Det började med att jag som stort IG-fan ville ha alla deras böcker, men på vägen fick man tag i lite annat också. Jag gillar att läsa Codexar rent allmänt och är inte mycket för skumma pdf-filer från nätet. Dessutom vore det kul att kunna spela med tidigare regler ibland för skojs skull (25 i armour på en russ!? säger mig inte mycket utan reglerna).

    Jag har inte tänkt damsuga Umeå på codexar för att sedan gå till Ebay (med tanke på hur billigt jag fått tag på böcker hittils skulle förtjänsten ändå vara minimal).
  • Jag tror jag har Dark Angels boken samt 4:e IG. Har även Space Wolves den äldre.

  • Tänker inte sälja dem, men kan fresta med att jag har 2nd ed. Imperial Guard, Chaos, Ultramarines och Angels of Death som alla är signerade av Andy Chambers och Jes Goodwin. Är ju inte alla som har Jes signatur på en av hans favorit modeller Chaos codexen -> Abaddon. (Har iofs även skjutsat grabbarna i min gamla Volvo vid ett tillfälle)... ;D

    Kommentar ang. pansar. Leman Russ hade värstingpansar på fronten i 2nd Ed. Dock i förhållande till att vapnens antipansarförmåga mättes i helt andra termer än idag... Exempelvis Heavy Bolter: D6+D4+5, samt att den hade Sustained Fire 2D (som hade egna tärningar och risk för eldavbrott) Lascannon: 3D6+9.

  • synd jag kastade 3ed edition tyranids samt 3ed edition chaos :(

  • jag är inte säker på vilken ed men har en gammal eldar. tror det är förra

  • Zhukov: Det var precis sånt jag var rädd för... :(

    Som sagt, intresserad av allt tryckt material jag inte redan har. Säg till om ni har någon bok ni kan tänka er att skänka/sälja/whatever.
  • En 4th edition space marine bok kanske? (UM på framsidan, Marneus calgar i segerpos.)
  • jag har:
    Codex: Angels of Death
    Cityfight
    Dark Eldar
    Imperial Armour
    Imperial Guard (från 99 och 03)
    Codex Assassins
    Codex Catachans
    2x Codex Eldar från 99
    Warhammer 40000 från 99 och 04

    ta gärna allt, de kommer antagligen att kastas bort om ingen räddar dem, säg till om du eller nån annan vill ha så kan vi nog ordna ett möte eller så.
  • edited 31 januari 2010 07:27
    Pikathulhu: Deal!Mötas på klubben eller?
Sign In or Register to comment.