Fantasia Fanatic-APRIL-Hur går det med senario o regler??

2»

Kommentarer

  • Och jag har sagt det ett par gånger nu. Det behövs inte 2600p Ogres för att kunna konkurrera på de scenario baserade FF matcherna!

    Försök att komponera listorna för scenariot och så kommer det bli så mycket lättare.
  • Jag håller med herr Eldborn att Ogresarna inte behöver 2600 för att vinna matcher, det skulle snarare vara till deras nackdel att få en massa extra poäng att slänga upp på bordet. 2250 poäng Ogres fyller gott och väl en hel spelplan när man deployar armeen. Att börja rada upp enheterna bakom varandra är ingen höjdare heller då risken att mer saker än nödvändigt börjar panika när saker börjar springa.

    Självklart kan man göra enheterna större, men med tanke på hur vass Ogrearmeen är idag så blir enheterna mer kostsamma när man förlorar dom.

    Även fast det skulle vara sweet att få rankbonus på 3 Ograr så börjar enheterna bli alldeles för dyra tyvärr. Eftersom att Fantasia Fanatic spelar inte spelar helt och hållet efter någon standardmall skulle man kunna lägga till regler som att man kan välja att Ta Slaughtermastern som lordchoice istället (Har hört att man gör så på vissa turneringar i Australien eller om det var nya Zeeland ) sen så skulle man kunna låta hunter få move and shoot as well. Men att få impacts hits utan att behöva charga mer än 6 tum vore ju det bästa. Som Ogrespelare så tyckte jag att den nya Beastmenboken såg helt fantastisk ut eftersom att det är en försmak på hur awesome Ogresarna kommer bli i deras nästa bok!!

    Även fast vi som spelar med de statistisk sämre listorna förmodligen förtjänar all hjälp vi kan få så tycker jag helt enkelt att vi får ta bajsmackan den här fanaticen. Tycker inte att man ska ändra allt för mycket i spelets regler. Ogres, O&G och Dvärgarnas kommande böcker kommer förmodligen inte bli sämre. Vem vet? snart kommer vi alla kunna spela med 2250 poäng igen:)
  • Hur blir det med Dogs of War? Funderade på att köra dom den här gången, med scenariosen från förra gången så gick ju tom. min Empirelista utan vare sig steam tank eller war alter bra. Får dom mer än 2350 pts, eller 20% mindre i casualties? Eller en blandning av båda?
  • DoW, O&G och Ogres kommer med största sannolikhet få 2400 poäng och -5% casualties. Dark Elves, Demoner och VC kommer med största sannolikhet få mindre än 2250 poäng, . Ett utkast på kompletta restriktioner till Fanaticen ska komma inom snar framtid.

  • Känns som om Slaget om Härnösand kommer ge en bra fingervisning i hur det ska se ut med poäng för olika arméer osv. Nu dröjer det tyvärr ett par veckor innan vi vet hur det gick, men jag tror top 10-listan därifrån kommer kunna vara en bra indikation på hur läget ser ut.
  • top 10 listan från slaget om härnösand är ju ca hälften av deltagarna, så det kommer vara tyvärr en rätt så stor missvisning och knappt brukbart.
    men om de 3 skaven deltagarna placerar sig alla på top5 så vet vi ju då att just skaven skall behöva sättas åt lite mera.
  • Etc restrictions, men de behövs nog moddas lite för scenarios är ej de samma på FF och Etc.

    http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=18&t=67346
Sign In or Register to comment.