30+ äger (Lite internt kring lagturnering i januari)

12346

Kommentarer

  • Coffee for the people! Skriv upp mig också som koffeinist.

  • Jag ställer väl upp med en låda pepparkakor för de, liksom jag, som vill ha något te teet...
    Har gjort några små-ändringar i listan: Generalen får en tvåhandshammare och bsb:n tar över MRoCh och tappar RoSp!
  • 30+ försöker nervöst ändra i sista sekunden, tror inte att det hjälper.
  • Det var oändligt lågt måste jag säga! Trodde Mappe hade en tilltro till dvärgarna, men det verkar fallera!
  • Jag tycker det är tråkigt att mappe behöver ta med sig pepparkakor för att täcka upp hans taktiska ändring. Det kanske bara är jag, men det känns som om sånt här beteende korrumperar sporten...
  • Det, doping och jobbiga scenarion.
  • edited 13 januari 2010 20:39
    Är det bara jag som förstår Mappe? När de andra gråter efter all pisk så kan den gode Mappe trösta dem med en liten peppis. Du är bra fin du Mappe. Men sådana är ju gubbarna i 30+ - goa och empatiska.

    Men om det ej finns kaffe - då j****r
  • edited 13 januari 2010 22:21
    Mappe försökte inte på något sätt fuska. Han postade de där ändringarna för några veckor sedan. Det är bara det att Martin bor inte i civilisationen, och internetuppkopplingen i platsen Västra Myrbäck är inte så snabb och laggar lite.

    Ja, som Moggelito sa, vi är förebilder för er alla. JAg slår vad om att ni sitter i lägenheterna och tänker, ohhhh, sån vill jag bli när jag blir stor.

    Jag ser 30+ lite som ett boyband (fast bara ganska mycket äldre) eller karaktärerna i en 80-talsfilm. Det finns en att identifiera sig med för er alla.

    Vi har den gode jätten. Låt mig presentera honom. Mappe Rosen, aka Higsten från Skogen, aka mannen från Myrbäck. En dle tror att han bara är ett muskelberg och en överdängare på warhammer. Så är det inte. Det finns en annan sida hos honom, som jag tror ni alla har skymtat, en mjukare och öm sida. Martin tycker nämligen om popmusik. Han kan i timtal sitta och avnjuta gamla schlagerdängor, och tro det eller ej, ibland kan man i skägget skymta en tår när Carola eller nån annan rör hans inre.

    Vi har inlandspojken. Morgan Flank, snart 40. Mannen som, för att Ni lättare ska kunna relatera till honom, för att inte avlägsna sig så långt från Er, anlagt en tandställning. Detta gör honom inte bara lättare för Er småpojkar att relatera till, det ger honom också en mänskligare dimension. Men Morgan är inte heller han så endimensionell. Ibland går han runt i kalsonger och skägg hemma hela dagen. Morgan är en fin kille och ni gör helt rätt i att se upp till honom.

    Och sen har vi ju mig...

    Kort sagt mina unga deciplar. Ni har gjort rätt som valt 30+ till just Era förebilder, för med fler killar som Mappe och Mogge skulle världen vara en skäggigare plats

    (Och Markus, men han är farlig han..)

    PS. Ni som tycker att det är lite läskigt att nästan alla i 30+ har namn som börjar på, frukta inte, M är en mjuk bokstav. Hjälper inte detta börjar ju också mamma på M, så ni kan ju tänka på det. DS

    PPS. Om ni tycker det är konstigt att mitt namn inte börjar på M kan ni bara hålla för näsan, för då blir ju M till B. Fiffigt va!!! DS
  • I salute you, my Master..

    Herre

  • Visste inte att Björn var serie fantast, ännu mindre att hans favorit super hjälte var Stålmanen. Om jag fått gissa så hade det varit Doktor Doom. Men jag kan tydligen inte så mycket om honom.
  • 40 timmar kvar...
  • Ang poändsystem. E det inte enklast att man plussar ihop VP från alla tre matcher, stoppar in dem i VP tabellen för 3K, Draw 2-2. Minor win ger 3-1. Drygt solid ger 4-0. HAr inte armeboken framför mig. KAn nån kolla hur det blir?
  • Skulle kunna se ut så här.

    0-599 2-2
    600-1499 3-1
    1500+ 4-0?

    Eller någonting liknande?

    Om nån har ett bättre förslag så är det läge.
  • 25 timmar kvar...
  • 86512 sekunder kvar...

  • Mycket bra Dante, det är sådan exakthet som vi behöver här :)
  • Jo, någon oberoende måste ju kliva in och styra upp emellanåt :)

  • Lars har du inget jobb? Visst jag, du jobbar på fritids. Öppnar en låda lego och sätter dig sedan vid Stridshammaren. ;-)

    Då var det bara en fredagkväll med familjen innan allvaret drar i gång.
  • Jag har en liten paus just nu :p

    13 minuter kvar tills jag ska börja snöra på 12 par skridskor, så håller på att värma upp fingrarna.

    Jag fick en liten ide om att göra saker o ting intressantare på Lördag. Vad sägs om att lägga en 20 var och vinnade lag tar allt?
    Det är försent att ändra i listorna och i mina ögon är det väl egentligen inget lag som har en starkare line up än nån anna. En Tjuga är ju inte heller hela världen :)
  • Jag e med på lite vadslagning.

    Ang poängen

    0-499 2-2
    500-1799 3-1
    1800+ 4-0

    ?????
    Jag tycker att 4-0 ska vara exceptionellt svårt, då det är ganska avgörande på så få spelomgångar.

    Vad sägs om att skaffa massa varmkorv om det finns ett kök. Om ene delegation ska gå på Rött efteråt blir det ju skräpmat där. Det förhåller sig också så att jag råkar tycka väldigt mycket om just varm korv.
  • Varmkorv låter perfekt :)

    Har vi löst transport av terräng + skivor från fusk? Jag är tyvärr inte bilburen så kan inte bidra med mycket där :\

  • edited 15 januari 2010 14:36

    Hoppsan hoppsan! Satt just och plockade ihop armén och tänkte: "!"#¤% vilken liten armé man får för 1000 poäng, man skulle tagit lite peasants också." Det visade sig då att det saknades 10 Bowmen från min lista! Den kompletta listan (med 1000 poäng istället för 930 poäng), kommer här:

    Paladin, Virtue of Impetuous Knight, Enchanted Shield
    Paladin BSB, Sword of Might, Gromril Great Helm

    8 Knights of the Realm, FC
    6 Knights of the Realm, FC
    6 Knights Errant, Mus
    10 Skirmish Bowmen

    3 Pegasus Knights, Mus

    ajdå

  • Det finns ett kök, finns även pannor o sånt som kan tänkas behövas vid en måltid bestående utav varmkorv.
  • Jag kan köpa att 4-0 är högre upp, men tycker det är bättre med lite mer spel upp till 3-1 som jag hade tidigare.

    Kanske bara jag som tycker så? :)
  • Ide!

    Nu när Björna börjar snacka om varmkorv och det sen tidigare ska erbjudas kaffe. Tänk om vi säger att det kostar 50 kronor att deltaga, men då får man så mycket varmkorv som man möjligen kan äta och kaffe tills dess magen värker plus ett fet kuvert med pris pengar till vinnarna?

    Det låter väl nästan för bra för att vara sant?
  • Jag kan köpa att 4-0 är högre upp, men tycker det är bättre med lite mer spel upp till 3-1 som jag hade tidigare.

    +1

    Vi kan väl bestämma nivåerna imorgon då alla är på plats

  • +1 också :) Dock måste vi ju åka och köpa varmkorv.

  • edited 15 januari 2010 17:44
    Det löser vi innan kl 11 då saker och ting ska ta fyr.

    Var visst bara att Björn som den läkare han är, glömt att korektur läsa sin egen text. Han höjde egentligen bara nivån för 4-0 lite grana.

    Men som sagts, det löser vi snabbt i morgon. Bra bara att ha nått att sikta runt.
  • Lite grana????

    Korrektur själv Hr Läraren.....
  • Hmm, appropå ändringar i sista stund... Stjärtgossarna är så nervösa att de försöker spela med mindre poäng för att (miss)gynna sig själva!! Det är rätt, På med dumstruten Daniel!!!
    ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHTRETTIPLUSS!!!!!!!!
Sign In or Register to comment.