30+ äger (Lite internt kring lagturnering i januari)

12357

Kommentarer

  • jaha här kommer den


    Herald of khorne på jugge med armour of khorne

    Herald of slannesh på steed of slannesh, bsb och siren song


    10st Horrors

    5st Furies

    13st Daemonetter med champ och banner of ectasy

    5st Fläskhundar

    2st Fiends of slannesh

    slagpåsarna for president är väl allt som behöver sägas
  • edited 4 januari 2010 23:56

    Här kommer Deas Dominions första bidrag till rouletten:

    Orcs & goblins

    Black orc big boss, boar, best basha, shield, heavy armour

    Black orc big boss, bsb, chariot, waagh banner, heavy armour

    night goblin shaman, lvl2 , scroll, 2xshrooms

    5 spider riders, mus, banner

    5 spider riders, mus

    7 squig hoppers

    2 spear chukkas

    3 stone trolls

    1 goblin chariot extra steed, extra crew

  • Ang lottning av match ups/spelplaner.
    Vad sägs om att det slås tärning, den som slår högst väljer en matchning, det andra leget väljer sen plan och går vidare med att para ihop de resterande spelarna. Avslutningsvis väljer laget som slog högsat planer för dessa matcher??

    ang poäng:

    3p för riktigt storslagen vinst
    2p för liten vinst
    1P för draw
    0p för förlust

    VP skillnad i den osannolika händelsen att 2 lag skulle sluta på samma poäng?
  • Håller med om lottningen :)

    För poängen så kan det vara en idé att köra som du säger, men att tydligare definiera upp gränserna, exempelvis:

    (totalt 0-60 VP per lag)

    VP Poäng Benämning
    Mer än 45 4 Major win
    35 till 45 3 Minor win
    25 till 35 2 Draw
    15 till 25 1 Minor Loss
    0 till 15 0 Major Loss
  • Och det är mycket kort tid kvar till turneringen. De som inte postar sina listor ca nu kommer att offentligt anklagas för att sitta och titta på de postade listorna för att få oförtjänta fördelar..
  • 9 dagar knappt kvar till årets holmgång!

    Vem kommer ta Deas plats i Deas Dominions? Kommer Deas Dominions att hinna posta alla sina listor i tid? Kommer Don Pedros att ta hem allt i gammal god stil? Kommer Lag 30+ att skrika 30+!!!!! Tills öronen blöder på motståndarna? Kommer Slagpåsarna att leva upp till sitt namne trots att de har en demon arme i sin uppstälning?
  • Deas Domininons består av Jag, Marcus och Benjamin. O&G, vc och ogres :)

    Lite praktiska frågor:

    Vars är lokalen exakt?

    Hur kör vi spelschemat?

  • Har inte hunnit kontroll räkna men tror det stämmer.

    VC

    Vampire - Infinite Hatred, Dread Knight, Black Periapt

    20 Ghouls

    20 Ghouls

    20 Ghouls

    20 Skeletons - FC

    Varghulf

  • edited 8 januari 2010 09:26
    Kraftfull VC lista. Riktigt imponerad över den minimalistiska, diciplinerade snarast tyska uppställningen...

    Nu saknas bara OK innan allt e ok.
  • edited 13 januari 2010 13:13
    Det här är vad Ogresarna kommer ta med sig till slagfältet :)

    Bruiser
    gw, longstrider, fistful of laurels,

    Butcher
    scroll, bangstick

    3 bulls, m

    3 bulls, m

    3 ironguts, m

    3 maneaters, brace of handguns
  • Hmmm, Deas slavar kommer med tunga listor...
    För alla er som tror att Dvärgarna blir en easy walk-over vill jag bara meddela att de i sin sista (å troligtvis enda) övningsbatalj Massakrerade (jo ni läser rätt, MASSAKRERADE!!) Hr Pilebros grisiga Darkelfs....
    Äntligen hade "Silverdvärgarna" hittat sina ringbrynjor igen, och bytt ut sina ylletröjor de hade senast på Qfa... Samtidigt hade Björns alver dagen till ära klätt sig i paradrustning i lackad bambu, så pang,pang och tvåhandshammare... go Dwarfs!!!
  • Lokalen ligger uppe på Tunnelbacken. Runt Klintvägen skulle jag tro.

    Ska kolla på den imorgon, så hoppas att jag inte blivit lurad om storleken, men "han" sa att den ska vara stor nog.

    Kommer att vara perfekt possition. Bara ett stenkast ifrån Akuten!
  • Det blir dit Mappes Organ Gun crew hamnar efter "Misfire -1:a" första rundan

  • MAppe e på en rulle. Hans tärningar är oslagbara på västerbottnisk mark. Inga misfires här inte..

    Ang schema:

    Första spel 11. 2 timmar/spel så blir vi klara till en tur på rött framåt 6-7 för att lovorda 30+ och deras på alla nivåer brilliant genomförda turneringsdag?

    Andra åsikter?
  • edited 9 januari 2010 09:34
    låter väl bra, stoppar vi in en liten lunch efter första matchen kanske? men varför ska vi lovorda tre äldre herrar som ändå kommer att hamna sist det kan jag verkligen inte förstå????????
  • Lokalen är nu besiktad!

    Riktig bra ställe 70 kvadrat meter stor och gott om bord för att kunna lägga ut planer.

    Lokalen är på Klintvägen 33

    Nära Ali Baba pizzeria om nån vet vart det är.
    Och Alldeles bakom Frisören. Tror det bara finns en frisör på tunnelbacken, så hittar ni till den så hittar ni Kvarterslokalen Dalen.
  • edited 9 januari 2010 18:12

    Jag kan informera att Deas Dominions har blivit skickade till sibirien för att ostört kunna toppa formen, fysisk och psykiskt. Allt detta sker på typiskt ryskt manér med inslag av västgermansk läderkultur.

    Vittnen säger att de kan bli mycket svårstoppade. Vittnena är å andra sidan ryska eremiter och lösdrivande getter.

    Ps. laget kommer att komma med oerhört välvässade ollon ifall någon får för sig att spela oschysst Ds.

  • Sist nån formtoppade i Sibirien fick han grovstryk av en gammal föredetting..

    30+ kommer att ge er eye of the tiger.
  • Finns det en kaffebryggare i lokalen?
  • Det gör det, fanns ett rätt fet kök faktiskt.

    Och som sagt det finns en pizzeria knappt 50 meter från lokalen, så att luncha kommer inte vara nått problem.
  • Kom att tänka på Terrängen till helgens turnering.

    Tror inte att det kommer vara möjligt att låna allt från FUSK, ett par skivor är nog inget problem. Men alla som har spelbord/terräng där hemma får gärna ta med sig lite av det. Då kan vi ställa i ordning lite snygga spel platser där på morgonen.
  • När tänker ni åka dit på Lördag? Om "våran terräng" kommer dit vid tio räcker det? Finns det kaffe till kaffebryggaren och hur mkt pengar blir vi skyldiga för lokalen?
  • Lokalen är gratis. Inte ens någon depositions avgift vart det. Stickan tyckte det var jobbigt att lämna den dära 500 hundringen fram och åter.

    Jag tror inte det finns kaffe i lokalen, så ide att ta med för er kaffe älskare.

    Det borde räcka om den kommer 10 kanske till och med något senare, borde inte ta så lång tid att ställa i ordning terrängen, bara borden är på rätt plats.
  • edited 11 januari 2010 01:37
    finns ett smärre tryckfel i min lista då jag har försökt fuska in två arcane items på samma gubbe :o
    Tack Pilebro, för rättelsen. Om det är okej för alla så slänger jag gärna in en scroll istället för mantel och tar bort swordgnoblarn från Bruisern för att poängen ska bli jämt. I värsta fall spelar jag utan scroll. Kommer behålla bangsticken
  • Ja usch och fy! Sånt fuskande vill vi inte se.

    Tur att det fanns en fungerande internet uppkoppling på den tränings anläggning ni valt där borta i Sibirien, så att dit fusk kunde korrigeras. :)
  • 4 Dagar kvar!
    Nedräkningen är igång!
  • Ja fy vad hemskt! måsta spela Warhammer en hel dag;)
    Hoppas bara att Lördagen inte kommer att innehålla för många fear och paniktest för min del.
  • Ld7 är väl nästan lite overkill.

    Näsi, ld6 general är helt rätt!
  • edited 12 januari 2010 23:52
    Tur att det finns unitchampions!
    Hjälten pilebro tar med sig ett packe kaffe, kanske bara är jag som är kofeinist? Känner att jag tjatat en del om kaffe på det här forumet nu:)
  • Jag ställer mig också i kön till inskrivningen för koffeinister. Kaffe bör verkligen finnas på plats!
Sign In or Register to comment.