Rykte; Chaos Dwarfs får ny codex

NasNas
edited 4 januari 2009 13:50 in Warhammer fantasy

Någon fler som hört detta?

Nytt codex någon gång 2010, med nya modeller (såklart) som är i stil med dvärgarna till Hellcannon.

Det vore sweet ifall det är sant, är sugen på att starta en sådan armé. Var faktiskt nära att börja med dem way back in the 90's när de hade långa hattar, men det blev high elves istället =)

Kommentarer

  • Coolt om det är sant.

    Betyder också att det är dags att ta tag i projektet att sälja alla gamla hattdvärgar som jag har stående.

  • Det vore SÅÅ sweet om de kom tillbaka.

    Varifrån kommer ryktet?

    Det jag har hört officiellt från GW är att de kommer göras om och få en army book, men att det inte är speciellt högt upp på prioriteringslistan.
  • Betyder också att det är dags att ta tag i projektet att sälja alla gamla hattdvärgar som jag har stående.

    Nej de ska du spara. De är en fin del av WH-historia, och dessutom ska du såklart slänga in någon gammal retromodell i den nya armén sen :)

  • vore riktigt roligt... bara de inte har samma höga hattar som förrut.. nog för att de var gansla tuffa men...

  • Alltid kul med fler arméer med egna arméböcker men jag skulle dock hellre se dogs of war släppas på nytt först.

  • nog för att de var gansla tuffa men...

    Blunderbussdvärgarna gick att ställa på huvudet.. need I say more? :)

  • Klart att de ska ha hattar.
    Seriöst tycker jag att de ska försöka behålla den gamla andan i dem. Jag vill verkligen inte att de ska få samma stil som chaos mortals eftersom de är ju egentligen inte en del av chaos på det viset. De dyrkar ju dessutom en egen gud. Det blir ju bara trist om GW bestämmer sig för att göra nya chaos dwarfs i samma mönster som de dvärgar till Hellcannonen.
  • Om de blir korta chaos mortals håller jag mig till de gamla modellerna. :P
  • jag skulle dock hellre se dogs of war släppas på nytt först.

    Då skulle jag släppa allt annat.

  • Jag tror inte att DoW kommer att få en egen armébok överhuvudtaget, då GW är inne på att renodla arméböcker + att jag har för mig att jag läst nåt om att nån representant dementerat bok till DoW.

    Vad gäller Chaos Dwarfs, det sandpeople sa.

  • Chaos Dwarfs vore så jäkla tufft! hoppas att det är sant! håller tummarna!
  • Hörde att de skulle göras när de hade "tid över"
  • jag satt och kikade pa natet efter coola konverteringar till chaos dwarfs sa hittade jag den har
    http://www.filedropper.com/fdwarfsofchaos
    det ar en nerladdningsbar version av ett utkast till chaos dwarfs arme boken. las och forundras!
  • Men, att lägga ned så mycket tid!

    Cool armybook. Det känns som någonting som skulle kunna fungera.
    Hade velat se deras version av Lammasun.
Sign In or Register to comment.