Spacemarines 1750 Ready for slaughter

edited 7 december 2009 23:29 in Warhammer 40k
Nu när ja postat min gamla lista på två forum, fått massa tips snackat runt lite har ja bestämt mig för att köra listan som följande. först o främst har ja gett min Ch hellfire rounds och tagit bort dreeden, snott lite poeng och satt in en grupp melta bikers och en grupp scouts som ja tror att ja får mer användning av!

okay
Here goes!
Chaptermaster

Jump pack
relic blade
Digital wep
Artificer armour
Boltgun with Hellfire rounds.
Rubb som stubb 215 poäng

Sternguards
10 marines
1 heavy flamer
6 combi plasma
1 combi melta
Power fist
Drop pod
350

Tacktical squad
10 marines
Flamer
1 lascannon
Dessa åker i en rhino.
215

Tacktical squad
10 marines
1 meltagun
1 mulit melta
Sarge med p-fist
Även dessa I en Rhino
235

Assult squad
8 marines
1 flamer
Sarge med th
194

Attack bike squad
3 attackbikes
3 mulitmeltas
150

Scoutbike squad
3 scoutbikers
Meltabombs
And clustermines
85

Predator
Autocannon
heavybolters
85

Predator
Autocanon
heavybolters
85


Vindikator
Siege shield
Hunter killer missile
135

1749

Kommentarer

  • Tror jag skrev något liknande i förra tråden.

    Ser bra ut. Jag är personligen mycket för billiga och många mariner. Det jag hade gjort är att jag dragit ner till en captain istället för chapter master. Skippat hellfire rounds då han troligen kommer att röra sig eller slåss i närstrid. Bytt ner till powerfist istället för thunderhammer på assualt sergeanten. Fylla upp gruppen till max. Ett till combivapen på sternguards (sergeanten kan ju ha en han med) och fördelat de mer åt melta hållet. Kanske 5-6 melta och 3-4 plasma. Bra att kunna combatsquad'a till två olika grupper som tar hand om antingen två fordon, ett fordon och annat jobbigt eller två jobbiga enheter... Dozerblade istället för siege shield på vindicator

    Detta borde sluta på 1750 p.

  • hmm, smart ide, kolla på en kille på youtube som vissa hur han i första rundan kunde få fram sina termis i assult, och hur han blåste två hammerheads första rundan me en drop pod sternguard unit me enbart combi meltas.
    funderar på om man skulle fixa en special char i stället. shrike eller kantor låter lockande!
Sign In or Register to comment.