30+ äger (Lite internt kring lagturnering i januari)

13567

Kommentarer

  • Det är nog lugnt för mig den helgen.

  • 30/1 är jag på Mästarmötet (och även Mappe666 om han vill!) :)

  • Martin fick stryk av Morgans OG, så jag vet inte om han vill till nåt mästar möte... Har hört att swfbr har en klausul som innebär att detta medför diskvalifikation från allt vad power gaming och vinnaraspirationer för en tidsperiod uppgående till 18 månader..

    Fan, nu krånglar det med datum... Morgan kan inte 23, du kan inte 30..... Första veckan i febr eller 16/1???

  • 16/1 låter bra, är i stockholm första veckan i febr
  • Kan vi spika 16/1??? Om ingen har sagt nåt annat innan dagen är all spikas så 16/1.. Ring och meddela era inte så internetanvändande lagkamrater..

  • Funkar för undertecknad.

  • Fick stryk igår igen, mot olovs antik-alver... Tjockisarna underpresterar å det grövsta just nu! Mästarmötet känns långt bort.... 16/1 Blir väl bra, hoppas alla kan bara.
  • edited 27 november 2009 16:12

    16/1ska nog funka för mig också.

    Och Barrskog säger att den 16 är bra för honom också.

  • 16 funkar bra för alla i Slagpåsarna.
  • 16/1 funkar för mig, även om Pannben redan svarat å mina vägnar eftersom jag är med i hans slagpåse-lag.

    Apropå den tidigare diskussionen om hårda/mjuka listor vill jag göra mitt inlägg genom att säga att jag föredrar listor åt det mjuka/roliga hållet. Alltså inga direkt dåliga listor utan mer vänligt sinnade och roliga listor. Fast i slutänden spelar ju var och en med vad man själv väljer (oavsett restriktioner osv så kan man ju grisa till det om man har såna ambitioner) så jag tycker förslaget med att olla generals-figurer i för grisiga listor är ett bra förslag...

  • Då är 16/1 skrivet i sten....

  • För guds skull ja!
  • Erko har ett av de mest skrämmande Ollon jag har sett, det är litet och förvridet som en rutten gren. Sen savar det konstant, när han inte tvättar det så förbättras situationen ngt eftersom det snabbt täcks av en grönbrun skorpa.
    En ollning med ett sånt ollningsinstrument är skrämmande!


    Delar av det tidigare meddelandet kan delvis vara skrämselpropaganda från Slagpåsarnas propagandaministerium.
    m.v.h Pannben
  • Det går rykten om att det ska vara ok att komma med omålade figurer till vårt sammankomst i januari.

    Det är inte så.

    Dessa är lika osanna som de rykten som gör gällande att O&G ska uppgraderas och bli jämnställda de andra nya armeböckerna i sommar..

    Med andra ord. Inga omålade gubbar, inga enbart grundmålade gubbar, inga märklinträd som leker trägubbar. Vi ska ha en trevlig helg, och jag har det inte trevligt när mina smärtsamt framvärkta älsklingar blir dödade av metallbitar eller märklinaccessoarer.

  • Bra talat HrPilebro. Skapar dock ett visst tryck om råttorna ska marschera i januari.
  • Då var det bara lokal då, tyvärr finns det ingen kvartersgård där jag bor.
  • Kan föresten inflika att mina beastmen är redo för kamp nu! De gjorde rätt bra ifrån sig i helgen måste jag säga.

    Ska kolla runt lite om det finns en lokal i mitt område och hur stor en sån är i så fall. Skulle vi låna ihopp spån skivor nånstans ifrån och hur gör vi med terrängen?
  • Antar att vi kan låna sånt från FUSK

    Har någon 30+ / dea tillgång till släpvagn? :)

  • Har en lastbil att disponera genom jobbet
  • Jag disponerar en liten släpvagn, men med min och mappes familjebilar vet jag inte om släp behövs?

  • edited 23 december 2009 18:20
    Ska försöka höra mig för så fort jag får stret i mobilen igen. Hinner inte in och snacka med kvarters värdarna innan eller efter jobbet som det är nu.
  • Sweet.. Förresten dödade mina dark elves alla Olovs dark elves tidigare ikväll.

    start wearing purple!!

    Kolla in Gogol Bordello och låten med namnet ovan. Lätt topp 50!!

  • Föresten så kanske folk har börjat bestämma vilka armér de ska spela med?
    Visst har det varit prat om öppna listor? Det blir bestarna för min del, dom är ju inte
    superbra men det känns som att dom tjänar på lite lägre poäng nivåer. Får man möta demoner
    så är det ju i princip autotorsk men... Jag bjuder också på en låt som känns lite rätt i sammanhanget. Varsågod en episk låt från Trash hjältarna i Kreator:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=KZHhEQfzc5s&feature=PlayList&p=ADB8EA33FA05533F&playnext=1&playnext_from=PL&index=53
  • edited 17 december 2009 22:14
    En månad kvar lite knappt nu, så det är absolut dags att börja posta dem.

    Jag kommer också att spela beastmen, blir nog rätt så mycket samma lista som jag kämpade med i helgens 1000 poängs turnering som var på FUSK.

    Bray shaman lv2 160p
    Staff of Darkoth
    Power stone

    Bray shaman lv2 166p
    Power stone
    Dispel scroll

    Tuskgor chariot 85p
    Tuskgor chariot 85p

    5 Warhounds 30p
    5 Warhounds 30p

    Beast herd 104 eller 112p kommer inte riktigt ihåg just nu.
    6 Gors/ Ful command
    7 Ungors

    3 Minotaurer 138p
    Great weapons

    Chaos Giant 205p

    Nu har jag satt ribban, den som kliver över den ollar jag!!11
  • Snabb fråga, Staff of Darkoth på Wargor med mark of Tzeench, yay or ney?
  • Det funkar.

    Alla magiker i en beast arme kallas Shamans, och det är shamans som får använda Staff of Darkoth.
  • Eldborn: Ser ut som en bra Beastmen armé :)

  • Ok min lista, great minds think alike?
    Wargor, mark of Tzeench, hwy armour, enchanted shield, bitingblade. Crown of horns. 184p.

    Wargor, mark of Tzeench, chaosarmour, staff of darkoth. 165p.

    Beastherd, 5gors, 12ungors, mus och std. 98p.
    Beastherd, 5gors, 10ungors, mus och champ. 100p.
    Chaoshounds 5, 30p.
    Tuskgor chariot, 85p.
    Tuskgor chariot, 85p.

    Centigors, 5st, mus och shield. 102p.
    Minotaurer, GW, lightarmour. 138p.

    Som vanligt så vägrar jag spela med dispellscrolls:)
  • Inte behöver ni andra få hjärtat i hals gropen nu, bara för att det är 2 beastmen listor postade hära!

    Ni andra vågar också.
  • Kommer en lista så snart jag haft chansen att räkna på den :)

Sign In or Register to comment.