30+ äger (Lite internt kring lagturnering i januari)

24567

Kommentarer

  • Härligt med en seger Björne!! Lars, undanflykter undanflykter....
  • Förresten, har ni funderat någe mer kring eventuella restriktioner?
    Kanske bara 2 hjältar? inga large targets? max 20 skyttar? max 2 kärror?...
  • edited 18 november 2009 09:39

    Vi har diskuterat det litegrann, och ett förslag som jag har är att helt enkelt göra följande:

    • På skalan "Jättehård" - "Hård" - "Medel" - "Mjuk" så bör arméer sträva efter att vara Hårda, men inte Jättehårda. Här bör man även ta hänsyn till arméns inneboende styrkor och svagheter.
    • Senast 10 dagar innan turneringen så postar man sina arméer (antingen hela eller bara den synliga delen - jag föreslår hela), och övriga lag har då chansen att protestera om någon armé anses vara för hård. Om en majoritet tycker att listan går över gränsen så får den göras lite mjukare.

    Anledningen är att vi är relativt få, så det borde vara ganska smärtfritt att titta igenom de andra arméerna (vilket man gärna vill göra ändå). Det känns som mer jobb att försöka göra restriktioner som fyller samma funktion.

    Exempelvis känns det väl helt OK att möta en Shaggoth på 1000 poäng, men kanske jobbigare med en Hydra uppbackade av precis två kärror, assassin och precis två enheter skyttar etc.

  • Ska vi sätta datum till sista lördagen i januari? Funkar det för alla inblandade. Dea ska döpa sin dotter tredje helgen som vi tidigare godtyckligt satt. Och då han lovat att döpa henne till Björn, tycker jag att det känns riktigt att flytta turneringen. Om jag inte gick med på det sa han att han skulle kalla henne Lars, Peter eller Daniel, och det tycker jag är töntiga namn....

  • edited 18 november 2009 21:50

    Så jävulskt roligt....

  • edited 19 november 2009 16:32

    Nästan absolut roligast på slutet då han inte kan hålla tillbaka skrattet :)

    Satt och funderade lite på Setos förslag på restriktioner, skulle nog kunna funka att sätta listorna i olika fack och sikta på att ha hårda listor med i fajten. Men vi måste ha en god marginal så alla listor hinner skärskådas ordentligt, typ

    Kanske skulle gå att posta alla lags listor i sparata poster här på Fusk tråden och på så sätt typ rösta om lagets listor är mjuka, hårda eller väldigt hårda, och sen komentera där i, typ fy fan för pendanten på Bsb Master... eller liknande.

    För det ska väl vara möjligt att kunna göra Omröstningar på Stridshammaren?

  • V.2 eller V.3 funkar för mig. Restriktioner tycker jag är bättre eftersom att jag funderat på att eventuellt börja på ngn ny armé.
    Om man helt plötsligt tio dgr. innan inte "får" ha det man målat och inte har ngt annat så blir det lite tokigt.
    Det där klippet borde vara en varning, Dark Elf spelare är lite lite töntigare än oss andra nördar.
  • Håller med pannben, samt att det ju blir väldigt subjektivt vad som är för hårt och inte.

    Bör vi inte sikta på roliga listor istället för hårda, Jag vet att nu kommer en del att säga att hårda listor är ju roliga, men inte alla tycker ju det .Bör vi inte ha ett så varierat startfält som möjligt
  • Till Pannben: Menar du att helger v 2 eller tre funkar? Själv har jag ingen åsikt.

    Ang restriktioner. Själv e jag för dum och lat för att koka ihop restriktioner till 1000p. Vi vet ju att restriktioner lätt går att kringgå. Det har ju tagit år för uppsalaexperterna att komma fram till komp, ETC går att missbruka osv.

    Jag känner lite att halvgenomtänkta restriktioner är sämre än inga alls.

    Att däremot lägga ut listorna här till allmän beskådning känns ju bättre. Då får man ju skämmas om man gör nåt fult. Och som jag tidigare sagt, social kontroll är bra.. Själv skulle jag ha svårt att stå för karaktärerna jag kastade på Lars i förrgår...

  • Jo v två och tre funkar, egentligen vecka ett också. Men inte V. Fyra.
    Nej du har rätt det är jobbigt med restriktioner. Vi slänger ut dom, eller så träffas vi helgen innan allihop dricker en kopp kaffe och tar ett litet prat om ditt och datt och listor.
  • Är man orolig för att sin lista är för hård kan man ju alltid posta den tidigt, så hinner man dels få kommentarer på den och dels kan man ha den som någon sorts riktlinje :)

  • Få se... Hur många Horrors får man in på 1000p :)
  • Inte så många som man kan tro

  • Just nu tänker jag två Herds, två vagnar, en enhet med Dragon ogres, hundar, tre karaktärer.
    Knappast för hårt;)
  • edited 21 november 2009 08:28

    Det här är vad jag spelade mot Eldborn. Kändes just den kvällen för bra..... Kanske berodde på tärningar och bristande motstånd (hehehe)

    Master Dark steed, HA, SDC, Lance, Ench sh, RoHotek

    Master Dark steed, BSB, Sh, HA, SDC, pair of repeater pistols, SoMight, Pendant

    15 Warriors Sh, Std, Mu

    15 Warriors Sh, Std, Mu

    10 Warriors Sh, Mu

    10 repeater crossbowmen Sh, Mu

    5 Witch elves

    2 Chariots

    Postar för att få en känsla av vad som e ok, pendant och hotek känns ju fuskiga, men i övrigt är det ju t3 alver utan överdrivet skytte..

    Måste också veta om nåt liknande e ok så jag vet vad som ska målas..

    Skulle ju kunna ta

    Master på mantikora

    Sorceress lvl 2 med +1 spell

    2 x 5 DR med RxB, Mu

    2 x 5 Harpies

    2 x 5 Shades, GW

    Det vore grisigare...

  • första listan käns ju helt ok den andra kanske om alla kör hårda listor
  • Björn, du är ju i mitt lag så jag tycker att du ska köra så hårt som möjligt. Själv kan jag då köra något fluffigt som jag brukar och väga upp det hela.
  • edited 21 november 2009 20:31

    morgan, bara för att du är gamlast får du inte tro att du inte ska dra ditt strå till stacken. 2010 är året då åldermannen stiger upp och dominerar. Vissa kommer att kalla det en dödsryckning, andra ett sista ögonblick av klarhet innan demensen slår till, ingen kommer att veta vad som hände, men Morgan Flank ska banne mig ta med sig en fungerande arme till en turnering.

    För er som inte vet målade jag en vc arme åt morgan i våras i hopp om att han skulle sluta spela O&G och få stryk, men inte ens det bet..

    Verkar som att 30+ måste ha beteendeterapi...

  • Som den 4e medlemmen i 30+ (men som inte kommer att delta) tycker jag att Hr Pilebro är snäll som inte ställer upp med 4x5 darkriders, 2 boltar och en mini "deathstar" med assasin.

    -Björn, jag skulle köra en Bsb som ovan men skippa Pendant och kör massor med Witch Elves och en Cauldron samt dark riders som Core. Kör ringen som enda magi skydd.......hmmm kanske lite Harpies oxå.

    Frenzy trupper = alltid kul om man möter bra motstånd.
  • Problemet på den här turneringen är ju att det inte finns nåt motstånd..

  • Det förstås, en fråga bara, kan BSBn sitta på Manticora?

    I så fall tycker jag att du kör det, skippar Pendant och lägg till +d3 banneret och bara blås på!
  • Fan Marcus, här försöker vi ha en liten trevlig sammankomst och så kommer du och hetsar å propagerar för über-grisiga manticora-listor.... som om drakelvs behöver grisas till....
  • Sorry.................men jag tänkte så här att: Ju mindre man tar i bänkpress desto hårdare lista får man ta med, blir inte det bra ; )
  • Grisigast lista bjuder på öl?
  • Jag funderar på att spela följande DE lista:

    Master på Pegasus, Enchanted Shield, Potion of Strenght
    20 Spearmen, FC
    10 Xbows, Mus, Shields

    Chariot
    5 Cold One Knights, Ring of Otäck, Standard of Slaughter
    5 Shades

    Bolt Thrower

    Känns som en lista som är hård men inte tokhård :)
  • Hmmmm.... jag undrar hur många gobbos som kan få plats??? Funderar dock allvarligt på att lira råttor. Vet dock inte hur jag ska bygga en bra lista. Vill ha så mycket men har så lite plats. Marcus min käre 30+:are i förskingringen kan kanske hjälpa till?
  • Apropå, när blir det egentligen? Den sista helgen jobbar jag ju tyvärr. Då blir det svårt för Slagpåsarna att komma och få stryk.
  • 3e helgen i januari. tror det är 23/1 var nåt vi godtyckligt sa. Kolla med alla att det funkar.

    Någon som kan hosta upp en kvarters eller lagerlokal?

  • 23/1 nä,nä,nä. Vi sa den sista helgen i januari. Jag är på min svärmors bröllop den 23/1.
  • Ok..... JAg kan vilka helger som helst. Kan alla sista helgen i januari? Kan du bya helg Emil?

Sign In or Register to comment.