FOW Turnering ???

edited 2 november 2009 20:51 in Figurspel

Hur blir det med FOW turneringen blir den av eller inte ???

Kommentarer

  • Jag tycker den ska bli av men vi måste hitta ett datum som passar. Kan bli tajt innan jul.

  • det gör inget för mig om det blir efter jul för då har jag hört att dom kommer att släppa nya ostfront boken :)

  • Det vore lite häftigt med en julturnering, där alla spelar med tomtemössa. Lite glögg, pepparkakor och julmusik skulle göra det hela perfekt.

  • jag är på att vi kör en "Jul turnering" kan vara häftigt. Rådande bud dock är att vi försöker köra en till januari men om ni hellre vill ha en under december så borde det funka bra, enda problemet jag kan se med det är att vi kommer behöva ta in anmälningar i förväg för att kolla så att det kommer folk i nog stor mängd för att göra det hela värt att genomföra.
  • Det jobbiga med december är att man ofta har andra saker för sig, särskilt nu i mitt fall då Uppsala turneringen ska köras första helgen. Den enda tid jag kan tänka mig är den 29 november, helgen efter 40k turnering, för att den 13 december är det fantasy turnering och den 20 är för nära julen. Om vi ska köra då bör vi spika det ganska snart för att kunna planera in det hela.

  • edited 4 november 2009 23:14

    Sejing som vår Flams Vaka då med peparkaksdeg och julmust

  • edited 5 november 2009 05:37

    den 29 november har jag bjudit lite folk till Norum för ett stor spel (per, johannes ,daniel med flera ) så det passar dåligt :( men ta det efter jul då för då har nya ost front boken kommit....

  • Då tycker jag att vi skjuter upp det hela tills efter jul och bestämmer då.

  • edited 5 november 2009 13:00
    Vilken stad är det som gäller? Norum?
  • Turneringarna hålls i Umeå, det Norum det pratas om att det spelas i ibland är förmodligen detta

  • Precis Turneringen hålls i Umeå i Fusks lokaler den kommer vara 1500 poäng eller 1750 poäng mid war utan några egentliga restrektioner, med rådande planering så kommer det vara 4 scenarion som kan spelas men bara 3 matcher kommer spelas, detta för att folk vill komma hem vid en vettig tid eftersom det är faktiskt en söndag som denna turnering kommer spelas på.
  • Jag tycker att vi ska säga att turneringen blir 1750 pts nu när det är minst 2 månaders förvarning.
  • håller med Hakkapelli.. :) + ett datum vore bra för turneringen tack...

  • KOmmer snart med ett precist datum
  • Nya ost front boken släps den 16 januari 2010 så för mig så får turneringen vara efter det datumet tack.... :)

  • Nä men oj då, då måste man ju göra om armén. Kan vi inte spela med nuvarande Ostfronboken :) :P

    I värsta fall får jag spela tyskarna, där har jag i allafall poäng så det räcker och blir över. Panzer IV är nog ganska dyra i midwar.

Sign In or Register to comment.