Till er Ume killar som ska ner på QFA -

edited 24 oktober 2009 14:00 in Warhammer fantasy
Ja det börjar ju närma sig nu med turneringen, och man speltestar listor för fulla muggar, problemet med det är att oftast så spelar man mot samma personer och eftersom man kan varandras spelstilar o hur man tänker i vissa situationer så blir man inte mkt klokare ifall listorna fungerar eller ej.

Har haft ett samtal med D.Hendriksson om att vi försöker fixa lite träningsmatcher oss städer emellan. spela mot folk som tänker på andra sätt.

Som det ser ut nu så kan 3 av oss ske-å spelare komma ner redan imorgon på söndag den 25/10 och spela ifall ni kan skaffa fram 3st som ska på QFA som vill köra någon match. i sånna fall så kommer vi redan på förmiddagen så vi hinner spela kanske 2-3 matcher.
Om det är för kort varsel så kan det vara möjligt att komma ner nästa helg istället och kanske med lite fler som vill spela.

Ni som är intresserade skriv här och gör en liten föranmälan. så spikar vi en dag för lite matcher.
vi kör en lottning mellan ske-å och umeå spelare så man kan få möta lite olika, men inte någon från samma förening.

Föranmälan :

Stefan.p -(ske-å) kan spela imorgon den 25/10 eller nästa helg antingen lördag 31/10 eller söndag 1/11

Kommentarer

  • Kan spela antingen lördag eller söndag nästa helg, men imorgon passar det inte så bra.

    Kul initiativ! :)

  • Mycket bra initiativ Stefan.
    Som sagt jag är redan ombord skeppet, tyvärr blev det inget av imorgon men då jag seglar iväg tillsammans med Jack Daniels ikväll kanske det är lika bra. Bakfyllespel har inte visat sig vara min starka sida.
  • Mmmmm, luktar lite 80tals-derby.... Slagsmål redan under uppvärmningen (deployment!) eller? Enormt bra initiativ! Skulle eventuellt kunna slita mig från husbygget nästa helg för i alla fall någon match...
  • Jag kan spel på båda lördag och söndag, så bara att spika en dag så är jag där.

  • Söndag verkar vara dagen vi kan komma ner. Vi är 3 nu men kan bli 4-5 ,, har några som inte kommit in med något svar än.

    Söndag förmiddag ska vi säga kl 10, då hinner vi lätt med 2 matcher vardera och kommer ändå hem i tid.
  • låter najs, ska sprida ordet nere på föreningen bland Qfa folket, så det kommer lite motstånd.

  • coolt, ska bli kul o se dvärgarna i en komp match!

  • Jag dyker nog upp på söndag. Lite oklart när, så räkna inte med mig.

    Jag har ett problem, mina goblins har för hög komp!

    Det måste vi ändra på...

  • Kan man få högre än 25? :)

  • Visst var det WPS kompmall? Jag får 28 enligt den, men max 25 i qfa så jag får grisa till det lite.

    om jag nu inte uppfattat något helt gälet

  • Måste väl nästan vara som så att man inte får mer än 25, men kan väl inte vara nått problem om man vill spela med komp 30, men den räknas ändå som 25, det är då så jag får för mig saker o ting är funtade.

  • Precis, men jag är imponerad över att skrapa ihop 28 :) 24.5 är väl det optimala, så att man blir avrundad upp till 25 :P

  • Vi vart bara 3st tyvärr, men vi siktar på att vara i Umeå kl 10 på söndag.
    Kan behöva guidning till Nya lokalen.
  • Så länge vi inte är udda nummer så ska det nog gå bra.

    Ta och slå en signal till mig på söndag då ni närmar er stan så ska jag försöka leda er rätt.

  • Det har blivit lite körigt för mig, så jag kan inte garantera spel på söndag, men jag hoppas hinna med minst en match :)

  • Måste fråga finns det någon bra lista på vilka turneringar som går i sverige?
    Jag är otroligt sugen på att spela fler turneringar efter senaste fanatic som var min första.

    Tex vad är QFA för en turnering?

    Har googlat och sneglat men oftast är inte warhammer fantasy så SEO baserade söktermer när vi har till turneringar o göra:) Lite mer mun till mun metoden som saker sprider sig här.

    Tacksamm för alla tips.
  • Finns en lista över turneringar på swfbr. Personligen tycker jag att turneringar utan komp är roligare än de med, men sådana turneringar finns nästan bara i Umeå :P

  • Och i Härnösand :D
  • Tack för matcherna grabbar, min otur verkar hålla sig ganska bra såg jag. men tyckte ändå det var riktigt skoj att vara ner.

    Nästa gång får ni komma upp.

    //Stefan
  • Shit DooMarn du matchar ju mig när det gäller tärningsslag. Men Mappe har verkligen hittat hem när det gäller de korta och tjocka killarna i skägg.
  • Haha, jo när till o med Mappe kliar sig i huvudet och undrar hur i H-vete hans longbeards kunde vinna mot chosen och dessutom springa ner dom fast dom var stubborn. .. fast jag gillade hans shooting, han tog ut en unit per shooting runda, var helt insane, jag lyckades inte med ett save.

    Eller när hans slayers slår ihjäl min lord i CC. Mina tärningar är utbytta nu. får hoppas jag slår lite bättre iaf. (ja jag är vidskeplig och tror stenhårt på att det är tärningarnas fel)
  • Börjar vara dags för ett till slag tycker jag. Ingen av er Umeå spelare som har lust att komma upp till schtaan och lira några matcher?
Sign In or Register to comment.