Statistik 40k-style

edited 9 oktober 2009 20:02 in Warhammer 40k
Japp! Eftersom frågan dök upp Så kunde jag ju inte låta bli att köra igång excel och beräkna statistiken för ingående arméer i årets fanatic 40k. Nu är det medräknat målning och hela kittet, så om nån vill veta vilket gäng som är bäst rent spelmässigt får de räkna själva!

Och de nominerade är...

1. Witchhunters 134 (3)
2. Space Wolves 121 (Dreadnought ensam)
3. Orks 118 (3)
4. Chaos Daemons 114,7 (7)
5. Dark Eldar 113 (2)
6. Eldar 109,7 (11)
7. Chaos Marines 108,3 (7)
8. Imperial Guard 106 (8)
9. Tyranids 104,6 (9)
10. Space Marines 103,8 (12)
11. Tau 91 (2)
12. Dark Angels 87,5 (2)
13. Blood Angels 84 (Eric Pettersson)
14. Daemonhunters 78,5 (2)

Som i Fantasy så står antalet spelare inom parentes. Nu tycker säkert någon att jag hade kunnat räkna in de olika chapter som spelade under "Space Marines", men det gjorde jag inte! Ha!
Låt diskussionen börja!

mvh. Brager (på 58:e plats...tjo!)

Kommentarer

  • Att daemonhunters var sist var inte oväntat. Likaså DA, BA och Taus placeringar. Witchhunters är rätt bra spelmässigt då de kan ta det bästa från två codex och de två jag mötte hade sammanlagt fem exorcister och en land raider. Det är en rätt stabilt bra grund. Space wolfs kanske var lite sisådär oväntat men det kan bero på spelaren. Man behöver fler för att få fram någon vettig information. Med tanke på att Eldar och Tyranids kom etta respektive tvåa så är det förvånande att deras placering blev så lågt. Nya Guard tycker jag också är bra men de klarade sig inte så bra. Kanske problem med att ta objektiv aggressivt? Chaos Lash höll förvånadsvärt dålig stil...
  • Nya guard kom faktiskt trea...

  • Hur många av Chaosspelarna spelade med Lash? och hur mycket drog jag ned snittet som inte gör det? ;-)

  • Inte en endaste Black Templar? Jag får fixa till min armé så jag kan vara med nästa gång & bidra =)

  • Dark Eldar bara femma... måste fixas till nästa gång (mindre WWP, mer RaiderRush, mitt fel).

    Huvudsaken är att vi vann över fjantalverna iaf, även om Lars utjämnade till 1-1 i grudge-matchen... =)
  • Sorry att jag drog ner Dark Eldars placering men jag hade några riktigt dåliga tärningar med mig.

    T.ex 63 Dark lans skott under de 3 första turerna i match 4 gjorde bara 4 shaken var av 3 på samma fordon samma tur. Inget fordon hade någonsin cover. Tur man inte har ett hett temperament! ;)

  • nu är det kanske bara jag som är morgontrött, men.. siffrorna i parentes är förklarat att det är antalet spelare, men vad står de andra siffrorna för? snittpoäng per spelare? sammantagen poäng för samtliga spelare av den rasen/armén/laget?
  • Snittpoäng per spelare
Sign In or Register to comment.