FOW Turnering 18 oktober

edited 9 september 2009 19:42 in Figurspel
Tjenare efter en längre tids torka på denna front så börjar det låta som om folk känner för en turnering återigen i detta exeptionella spel, så därför detta medellande

Turneringen kommer ske den 18 oktober vilket är en söndag mellan KL 11:00-kl 18:30 med en timmes lunch , så det kommer vara en endags turnering, det kommer spelas tre (3) matcher. Vi kommer spela 1500 PTS mid war alla listor från nu gällande böcker är tillåtna, vilket betyder att listorna får göras från Ostfront till V2 samt nya North Africa till V2, nät listor är tillåtna om de har blivit oficiella och inte ligger ute för att enbart testas, om man väljer att använda en nät lista skall denna medtagas i utskrivet format. Mer information kommer när vi närmar oss det angivna datumet.

Har ni åsikter eller vill utrycka ert intresse för att delta kan ni skriva i denna tråd.
«1

Kommentarer

  • Jag ska se om jag har tid med lite fow...just nu har jag fullt up med Blood bowl :)

  • Noo! Inte mid! Aja får göra om amerikanerna lite grann, dom om har ändå samma saker genom hela kriget :P. Var det inte snack om att gå upp till 1750?

  • Jo MW. 1750pts limit tack. Ser fram emot lite spelande igen. Blir nog DAK för mig. Kan visst aldrig släppa tyskarna.
  • Jag kanske kommer, i en renässans av britter.

  • Ok hur ställer sig folk till att öka poäng talet 1750? det är inte en omöjlighet att göra men på grund av att personer kanske inte ville köpa till nya grejor så lades nivån på 1500,
  • jag är med på 1750 mid :) men det är synd att det inte har kommit en ny ost front bok så jag får använda den gamla :(

  • Fördelen med 1500 är att dom flesta behöver inte köpa in mer saker till armén. Jag kommer nog inte hinna att köpa upp till 1750.

  • edited 13 september 2009 11:26
    Jag skulle kankse hinna bygga upp armén till 1750, men röstar för att vi spelar 1500.
  • OK. 1500 då. Men efter turneringen kommer jag förbi alla med tumskruvar som ni ska ha på stortårna tills ni målat upp 250 pts till så ni inte kan använda den ursäkten nästa gång.
  • Jag håller med Hakkapelli :) 1750 poäng nästa gång......

  • hej jag har faktiskt 1750 att lira med så snälla inga tumskruvar på mig :(
  • Jo, men 1500 är en bra siffra.
  • minus hälften av mitt pansar så vet jag inte om jag änns har 1500 men något ska väll gå att årdna

  • Tumskruvarna hamnar bara på de som inte har 1750 pts målat så du kan ta det lungt Per. Kan inte alla skriva vad de ska spela så man vet lite om vad man kommer att möta för nationaliteter.
  • Hungarians for the win!

  • Tédrickande, kolbrytande, imperialistiska britter.

  • Za stalina.... kamrat!!!

  • Strelkovy, guards.
  • The German afrika corps or DAK måste bara fila mer på listan
  • edited 19 september 2009 13:31

    Hur kommer det att funka nu när jag ska göra min arme lista med den gammla ostfront boken, då har man ju support options...? i nya afrika kan in ju köpa enligt det nya sättet och det är ju mycket bättre..! Perkanis förklara det för mig tack...

  • edited 20 september 2009 12:27
    Precis som på senaste LW turneringen antar jag då det finns båda versionerna i LW. Det betyder att de som bygger arméer från Ostfront följer reglerna där och de som spelar North Africa följer sina regler. Suger för alla med Ostfront men vad kan vi göra. Personligen tror jag att poängskillnaderna mellan böckerna kommer att göra större skillnad.
  • Hur blir det med armélistor? Ska man ha dem med sig under turneringen för domarna osv?

  • vad blir det för missions ?

  • Hakapelli: helt rätt man följer de regler som gåller i den bok som man har sin lista i

    Mördar Anders: Ja man skall ha åtminstone en arme lista med sig så att man kan kolla så att folk inte tar i för mycket, inte för att jag tror det men hellre säker än slarvig, framförallt när det inte är en större grej för mig att kolla. om det gäller listor från nätet så skall de vara utskrivna och godkända som spelbara av battlefront

    Marshal Zhukov G.K: uppdrgen kommer att variera det kommer vara fyra uppdrag som kan spelas men det kommer vara tre matcher men jag kan säga att vi kommer ha minst en breaktrough och en variant av free for all.
  • edited 7 oktober 2009 14:26
    Eftersom det nu börjar dra ihop sig så tänkte jag att det skulle vara smart at påminna folk om detta evenemang. så därför så skulle jag vilja att folk som skall vara med gärna kan anbmäla sig i denna tråd. en sak som bör påpekas är att poängen kommer delas ut enligt standard systemet i FOW grundboken. Jag hoppas att jag kommer få se mer människor där än på tidigare turneringar med nya och fräcka styrkor att mosa varandra med :)
  • Om jag kan låna lite av dig så är jag på

  • Hur blire med flytten som ska ske en dag före turneringen?
  • Instämmer med ovanstående. Funkar det?

  • edited 12 oktober 2009 10:01

    Troligtvis blir det nog inte någon turnering men eftersom jag inte vet så kan jag inte ge några exakta svar.

  • Turneringen kommer att behöva flytas vi sak kolla vilka datum som fungerar så förbered er på det.

Sign In or Register to comment.