Necron funderingar

edited 17 september 2009 19:10 in Warhammer 40k
Jag har täkt att samla på necrons, mina frågor är:

1, är necrons dyra?

2, är dom bra?

3, kommer det en relese snart om kommer det bli plast elites då?


Svara gärna.

Kommentarer

    1. Beror på vad du ska ha och om du åsyftar poäng eller SEK?
    2. Stats som en Space Marine med Gauss vapen som kan penetrera fordon och regenerering? Låter det bra eller dåligt? Monoliths som har AV14, deep strike och grymma vapen? Köp en codex och fundera själv. Finns alltid argument för eller emot en armé.
    3. Nej. Ingen hint om release än. Ligger troligen ett par arméer före. Plastrangen utökas ju ständigt, men det är tveksamt att varken Pharias eller Flayed Ones blir plast. Möjligen Immortals.
  • 1, poäng menar jag

    2, låter bra

    3, ok
  • En fundering på en Necron arme (kan inga poäng) undrar bara om det skulle vara bra:

    någon Lord med orb

    ungefär 24 warriors

    och kanske immortals

    3 whraiths eller destoyers

    1 monolith

    säg helst bara om den är bra.
  • Låter som en standard arme.

    Som Space Marine spelare så är destroyers jobbiga. Monolit dryg och warriors sega... Så det jag har problem med är flera grupper vanliga destroyers samt problem att nå vanliga warriors i close combat. Monliten är seg men inte så farlig att ignorera.

  • edited 18 september 2009 20:59
    Fick låna bok (läste inte så noga om regler).

    Necron lord 100pts
    resurection orb 40pts

    Necron warriors 216pts (10)

    Necron warriors 216pts (10)

    Destoyers 250pts (5)

    Monolith 235pts

    985pts total och 15pts till vad kanske gaze of flame eller phylactery eller kanske nåt bra skutar vapen till lorden, vad tycker ni.
  • En Warrior kostar 18 poäng, inte 21,6, så du borde ha med en enhet Scarabs för att låsa upp semijobbiga fiender och contesta objektiv.

  • fler warriors , läs phase regeln, din största svaghet som Necron spelare, kör in ett par heavy destroyers me! dom e inte roliga!
  • edited 19 september 2009 19:08
    Ok, jag lånade bara boken i en dag.

    Necron lord 100pts
    resurection orb 40pts

    Necron warriors 252pts (14)

    Necron warriors 252pts (14)

    Destoyers 150pts (3)

    Scarab swarm 48pts (4)

    Heavy destoyers 65pts (1)

    Monolith 235pts

    Poängen är 1142totalt (satsar på 1000pts) och har ingen aning vad jag ska ta bort, ska försöka köpa så lite som möjligt nu är det ett battel force, lord, heavy destoyer, codex och monolith.
    allt som allt blir det ungefär 1500:-
    Heavy destoyern blir anti-tank.
    Scarabs låser skutare.
    Lorden står vid warriors.
    Destroyers anti-infanteri.
    Monolith vet jag nästan inget om men jag har hört att den är bra.
  • 14 Warriors gör absolut inget mer än vad 10 Warriors gör; de är ändå döda så fort någon assaultar dem. Ta bort 8 warriors och du har 144 poäng mindre... En Heavy Destroyers kommer att dö fortare än en grön fis flyger då den inte kan WBBa, jag skulle satsa på fler Scarabs.

  • edited 20 september 2009 08:55
    Har ändrat.

    Necron lord 100pts
    resurection orb 40pts
    Destroyer body 30pts

    Necron warriors 180pts (10)

    Necron warriors 180pts (10)

    Necron warriors 180pts (10)

    Destoyers 200pts (4)

    Scarab swarm 84pts (7)

    994pts

    Har ingen anti tank tror ni ett anti tank vapen skulle vara värt.
  • Fortfarande låg phase out enligt mig. Visst är Monolith bra, men mot en motståndare som vet vad den ska göra, behöver han endast slå ut mindre än 50% av din armé (poängmässigt). Hur trist det än må verka vara, så är fler Necron Warriros vad jag skulle satsa på, hellre än att binda upp poängen i en dyr Monolith (även om den är svår att slå ut - men mot din armé är den inte ens en eldmagnet, utan främst att ignorera så dina warriors tar stryk). Skulle även fundera på att skippa alla lordens leksaker utom Resurrection Orb och istället ta sportbilschassit (destroyer body), vilket gör honom säkrad om det mesta gällande Instant Death. (Annars är Meltavapen och Powerfist otrevliga).

    Oavsett är det din egen armé som ska passa din smak och din spelstil. Man kan sitta och debattera ultimata listor länge, men i slutändan är det ändå du som spelare som ska gilla armén.

  • Testa utan monlit vet att det blir lite tråkigtare men tror inte du kan göra en vättig nerkron arme på 1000p med den den tar en för stor del av kakan roligare då med teleprt mantel på lården och mer wariors så du inte fasar

  • Titta ovan där har jag ändrat.
  • Någon form av antitank är i det närmaste ett måste, vilket innebär någon eler några Heavy Destroyers.

    Byt ut Scaraberna mot en Heavy Destroyer, och överväg att byta ut en vanlig Destroyer mot en Heavy.

    Har du tio poäng över så kan de kanske vara värt att slänga på en wWarscythe på Lordi, så han kan knacka tanks i närstrid.

  • Nu är jag färdig med armen kommentera gärna men jag tror inte jag kommer ändra.

    Necron lord 100pts
    resurection orb 40pts

    Necron warriors 180pts (10)

    Necron warriors 180pts (10)

    Necron warriors 180pts (10)

    Destoyers 150pts (3)

    Scarab swarm 36pts (3)

    Heavy destoyers 130 (2)

    996pts

    Lite lite scarabs men jag tror det räcker dom ska ändå bara låsa en skuitig grupp inte döda jätte många ;)
Sign In or Register to comment.