Battlefleet Gothic?

edited 19 augusti 2009 11:00 in Figurspel
Tjo, jag är ny här på forumet, så jag försöker klura ut hur allt funkar. :)

Tänkte bara kolla om det är några i stan som lirar BFG? Jag har som varit grymt pepp på goffik på sistone, och det är ju roligare med lite variation. Börjar bli lite less på att bara köra mot brosan.

Kommentarer

  • Jag vet några som har flottor till gothic, däribland jag själv.

    Perkanis kan vara sugen.
  • Battle fleet gothic sa någon BATTLE FLEET GOTHIC???????? när var hur jag är där eftersom att jag anser att detta spel är ett om inte det bästa "små" spel som GW släppt nånsin och det enda som kan knäcka det är en ny släp av sagda spel. och ja man har nog med flåttor för att kunna få vissa personer att tro att man är galen tror att jag och en kile jag spelade mot ofta tidigare kom fram till att vi tillsammans hade nog skepp för att skapa en sektor flotta, och det var för ett tag sen, skulle nog rent teoretiskt behöva en ny grund låda eftersom det verkar som om någon har slängt bort alla merkörerna och tärningarna på som jag hade på klubben snyft snyft
  • ä du redan less totte? :p
    Jag har eget spelbord 7'x4' i rymdtema samt med terräng i 3D.
    Har IN ~5K
    Nids ~2K (bygger ca 1K ytterligare)
    Novus ~2K (egenhändigt skapad flotta/ras under utveckling/speltestning)
    Har nyligen flyttat tillbaka till Ume och har tidigare spelat kampanj flitigt och kör det gärna igen, likaså enstaka matcher om så önskas.
    Håller med dig Perkanis, även om reglerna lämnar en del hål som behöver fyllas så är detta spel helt oöverträffat IMO ^^
  • edited 22 augusti 2009 01:00
    Exakt det intresanta med detta spel var att jag började med 40K före det och gav mig sedan på det på ren "Cool" faktor. vilket jag inte ångrar men jag kan med god min säga att detta spel har gjort mig till en betydligt bättre taktiker än vad jag var före att jag började spela det, jag misstänker att detta kan bero på att man är tvingad att tänka framåt hela tiden och inte bara vad man vill åstadkomma denna runda. Sen rörande flott storlekar ja 5000+ IN förmodligen närmare 10000 än 5000 et inte riktigt efterwsom jag intne har räknat på ett bra tag, sen till Chaos så har jag definitivt 5000 pts plus lite blandat där också så flottor har man

    Sen rörande lir så finns det ju en förening vid namn FUSK vilket ni nog har räknat ut som ligger i ume, om ni kan så skulle jag rekomendera att ni blir medlemmar i denna förenin. Varför? Jo för att det ger folk en möjlighet att träffas i en miljö som inte är någons hem samt ger en möjlighet att lira på ett och samma ställe och därmed inte behöva dra grejor runt halva stan i jakt på en uppgång till en lägenhet eller liknande som man inte känner till. Medlem blir man genom Fantasia vilken jag antar att alla på detta forum vet vars den afären ligger samt att man ofta kan få sig en person som kan visa vägen till stället därifrån
  • Jo det är klart. Men om man bor i närheten av varnadra är de ju mycke lättare att lira där. Tex bor jag och gron bara typ 5 min gång ifrån varnadra (ålidhem och carlshöjd).

    Men visst, det är ju som najs med en "neutral" plats att va på också. :)
  • Jo sant men med förening så får man även fördelar att alla vet vars man kan träffas till exempl så kan nog inte jag ta mig till varken ålidhem eller carlshöjd särskilt enkelt eftersom att jag bor i hörnefors, en liten håla söder om Umeå. samt att man då kan dra in de andra som också råkar ha flottor på föreningen typ Klomster som postade tidigare som råkar ha en hyfsat stor ork flotta med en del "intresanta" skepp bland annat ett Startrek liknande Brute ram ship. Skulle nog bli en intresant historia om när dessa två kulturer träffades, nåja för ett senare datum kanske
  • Vad då "intressant" :P

    Bara för att jag gjort alltihop av bitz?
  • Jag har bara varit nere på fusk en gång tidigare. Finns de goffik-plan å grejer där alltså? :)
  • Det finns då en del 'terräng', samt en hyfdsad mängd orbital defences. Och vad jag vet så är åtmistone en av spånplattorna målad svart på ena sidan.

  • + att perkanis har nog med skepp till 12 flottor av någorlunda standard spelstorlek typ.
  • Typ.

    Och det är inte bara han som har flottor där. Jag tror att jag har bortemot 2500 poäng Navy/Marines ståendes i en hylla på föreningen.

  • Nej nej bara 10 flottor, vad man måste ju ha grejor att välja emellan :)
  • Men om ni är på föreningen nån gång och jag är där, så kanske jag kan plocka fram min stackars flotta.

    Den är inte målad så den ser skräp ut, men det gör inte så mycket.
  • topp egentligen så borde man ju börja lägga ut när man vill/kan spela så att folka kan se och planera in en trip ner till Fusk och inte bara fara ner på chans eftersom att vi må vara fler än en BFG spelare i Ume men vi är fortfarande ganska få jämfört med horderna av Warhammer spelare
  • jeo. det är lite tight för mig den här veckan, då det är inspark på universitetet så man ska hålla efter nollorna på massa aktiviteter på kvällarna, men ser blir de ju lugnt. :)
  • Hur många spelare är det inom på FUSK som kan/vill köra lite mer aktivt med BFG? Håller med att man får styra upp spelmöten lite mer än att bara chansa å gå dit.
    Finns det spelbord o sånt i FUSK-lokalen att använda för mer än enstaka slag, går det att köra kampanj eller tenderar borden ta slut av 40K?
  • Detaljen med slut på bord beror mycket på vilken dag det är.

    T'ex en tisdag så brukar borden vara helt slut hela kvällen, men en torsdag kanske bara en person är där.
    Det beror mycket på vilken dag det är.
  • Så det bokas inte i förväg utan det är först till kvarn som gäller?
  • edited 4 september 2009 16:10
    yes.

    Hupp.... nu blev jag plötsligt mer sugen på bfg.
    Typiskt, och jag som glömt reglerna, kanske om jag läser dom så går suget över..... eller så blir jag mer sugen :P
  • Well det Klomster sa stämmer men om man vill vara säker på att ha någon att lira mot så bör man kolla på forumet först, sen rörande bord så är det väldigt mycket först till kvarn som gåller men det brukar finnas bord tillgängliga eller som kan bli tillgängliga om man jobbar lite på att stöka undan grejor efter personer som inte kan stöka upp efter sig. Det största problemet med att lira gothic på FUSK anser jag är att det inte finns så mycket teräng som man skulle vilja på klubben, men med lite vilja så kan de flesta sådana problem lösas, vanligtvis genom att man slåss i "ORK space" ergo med en grön skiva under med skog som dust clouds och annat som asterioder typ stenar funkar bra. Sen rörande att spela jag kan ställa upp de flesta dagar under veckan hänger lite ihop med hur mycket jobb jag har på skolan dagen efteråt och jag är alltid sugen på BFG. :)
Sign In or Register to comment.