DoC 2050p ETC

edited 7 juli 2009 16:28 in Warhammer fantasy
BloodThirst 550p
Immortal Fury, Firestorm Blade, Spell Breaker x 2


Herald of Nurgle 200p
Palanquin, Noxious Vapour, Slime Trail

Herald of Khorne 225p
Juggernaut, BSB (Sundering)


16 x Plaguebearers 247p
Full Command, (Decay)

16 x Bloodletters 247p
Full Command (Endless War)

12 x Daemonetts 144p

5 x Chaos Furies 60p

5 x Chaos Furies 60p

5 x Flesh Hounds of Khorne 175p

5 x Flamers 175p

Total: 2048p

Tanken är två anvil och två support och en BT som vevar där det behövs.
Flamers ja behöver inte säga mer om dem.
två furies för att marsh blocka och ta ut artilleri pjäser.

Magi biten blir ju min akilles häl men hoppas med lite magic resistance, 2 dispell och sundering kunna hålla nere minus siffrorna i magic fasen.

Satt o funderade om man skulle kapa 2 daemonetts och köra 1 fury till i varje enhet så man har 2 x 6 av dem...

Kommentarer på armén?
«1

Kommentarer

  • BloodThirst 550p
    Immortal Fury, Firestorm Blade, Spell Breaker x 2

    Bara en av varje gift på varje demon. Obsidian är allmänt bra på blodtörstare.

  • edited 7 juli 2009 19:43
    Enligt ETC rules får man ta Spell Breaker gift flera ggr.

    Problemet är att om jag tar obsidian förlorar jag en dispel och det är i minsta laget alt kör utan vilket är ännu värre. Immortal Fury är dock ett måste på BT.
  • Jo, men inte på så samma demon. Man får ha dem flera ggr i en armé. Det står i demonboken på samma sida som demonic gifts börjar.

  • Flummigt skrivet i ETC reglerna då. Jag tolkar det som att du inte kan välja en demonic gift flera ggr tex förutom spell breaker på dina demoner.

    Börjar ju bli sjukt vad gimpad de har gjort demonerna med etc rules. Vet inte riktigt om jag kan hålla med att de är 250p bätter än tex Dark Elves med alla gimps som blivit gjorda på DoC.
  • Flummigt skrivet i ETC reglerna då. Jag tolkar det som att du inte kan välja en demonic gift flera ggr tex förutom spell breaker på dina demoner.

    ETC-reglerna är bara restriktioner, inte nya regler. Reglerna står i arméboken. Det står på sid. 92 i demonernas army book: "Multiples of the same Daemonic Gift may not be taken on a single Daemon." Det är inte flummigt skrivet.

  • Vet mycke väl att det står så i reglerna det jag syftade på var detta.

    "Race specific: DAEMONS OF CHAOS - Bloodthirster with Immortal Fury, Keeper of Secrets with Siren Song and Lord of Change with Will of Tzeentch count as an additional hero choice; Herald BSB may take either daemonic gifts or a daemonic icon, not both; Daemonic Gifts may not be duplicated (except for Spellbreakers); Horrors are limited to 0-2."

    Daemonic gifts may not be dupblicated except for spellbreakers det läste jag som om att de menade på en och samma character. Jag tänkte att vi demoner kanske ska få något för att de gimpat oss så pass hårt i ETC reglerna.

    Det var det jag syftade till
  • Det syftar på alla karaktärer, så du får max ha en karaktär med Immortal Fury etc. Undantaget är alltså Spellbreakers, som du kan ha max en per karaktär.
  • Okey då testar vi listan på följande sätt

    BloodThirst 540p
    Immortal Fury, Firestorm Blade, Spell Breaker, Armour of Khorne


    Herald of Nurgle 200p
    Palanquin, Noxious Vapour, Slime Trail

    Herald of Khorne 225p
    Juggernaut, BSB (Sundering)


    16 x Plaguebearers 247p
    Full Command, (Decay)

    16 x Bloodletters 247p
    Full Command (Endless War)

    10 x Daemonetts 120p

    5 x Chaos Furies 60p

    5 x Chaos Furies 60p

    5 x Flesh Hounds of Khorne 175p

    5 x Flamers 175p

    Total: 2049p

    En dispel scroll kommer verkligen bli för lite känns det som...men 140p för en lvl 2 tzeentch herald som scroll caddie blir på tok för dyrt och försvagar blodletter blocket för mycket. Eftersom daemonetts bara är till för att hitta flanks kanske bättre o köra med 10 pink horrors? Får 1 DP samt får en flickering fire som man kan tura in dubble sexa och kanska blastra något som har regen?:) Typ en äcklig hydra samt gör deras attacker flamings...

    kommentarer?
  • spela någon annan arme. ETC är bullshit för demoner., Jag har alltid varit emot komp över huvudtaget men efter att ha spelat med kompmallen som hampus o gänget lagt ihop så kan jag bara erkänna att det fortfarande är roligt att spela med komp. men att spela med ETC är fan inge skoj.

    ETC går emot det som böckerna säger, Kompmallen straffar en om man kör olika kombinationer men dom ger inte restriktioner mot vissa armeér och säger att NEJ du får inte köra med denna och denna tillsammans, vafan. blir ju förbannad på sånt skit.. gör man någon slags komp i dagsläget så ska det vara straff för att ta vissa saker, inte förbjuda att ta vissa saker fast ens egen armebok säger att man får det...

    Nog om skit ETC reglerna. ang din lista.

    ditt nurgle block med herald är ditt anvil det ser man ju. men förrutom din bloodletter unit så har du inte mkt till hammer. vad ska 10 demonetter göra utan herald med etherblade eller sirensong, nej 10 horrors är 100ggr bättre än 10 demonetter, du får en magic missile, du genererar 1 extra dispel dice, och dom tål lika mkt som demonetter, sen 5 flamers är 1 för mkt. dom 35pts ger dig nästan 3 till bloodletters eller furies eller plaguebearers. hmm va har vi mer. jo firestormblade på BT är inte så bra på turnering om du inte har mkt annat som kan slå hårt vilket du inte har. du har en 3+AS/5+Ward herlad på juggernaut och BL,, visst dina fleshhounds slår hårt men jag kan säga med erfarenhet att dom vinner inte mot fullt rankade block med 5 i statiskt redan innan ni slagits.
    jag skulle satsa på Obsidian på BT för det gör han nästan odödlig i CC, förrutom att du loosar på combat res kanske, men ingen som slår ihjäl han iaf.
    Demoner behöver inte nå speciellt bsb banner heller, sätt firestorm o armor of khorne på han istället och du har en bsb som slår alla andras lords på käften.

    förrutom mitt gnäll ovan så anser jag att din arme är för liten, Dark elves, dwarfs, empire, HE, WE , liz kommer skjuta sönder dig ganska lätt.
    en positiv sak jag kan säga iaf är att jag är 98% säker på att demoner och VC får en boost på 100pts extra till nästa FF. dvs 2150pts ,, det ger dig iaf 1 unit till och tro mig det behövs.

    Lycka till med Demonerna. (mina lär inte se nå turneringar i framtiden iaf, tar bara fram dom för att piska mina vänner. det förtjänar dom hehehe)
  • Under förutsättning att nu vi får en boost på 100p vilket jag också tycker skulle vara rimligt så skulle man kunna bygga följande efter dina rekommendationer.

    BloodThirst 550p
    Immortal Fury, Obsidian Armour , Spell Breaker.


    Herald of Nurgle 200p
    Palanquin, Noxious Vapour, Slime Trail

    Herald of Khorne 215p
    Juggernaut, BSB , Firestorm Blade, Armour of Khorne


    16 x Plaguebearers 247p
    Full Command, (Decay)

    16 x Bloodletters 241p
    Champion, Banner (Endless War)

    10 x Pink Horrors 120p

    5 x Chaos Furies 60p

    5 x Chaos Furies 60p

    5 x Flesh Hounds of Khorne 175p

    5 x Flesh Hounds of Khorne 175p

    3 x Flamers 105p

    Total: 2148p

    Får väl hoppas att be att vi får 100p till då en unit till som du säger skulle göra mycket för att jämna ut saker o ting. Vi får väl se vad som händer till hösten. Men 2050p känns lite väl gimpat med alla andra restriktioner på daemonerna.

    Ska testa denna arme mot några andra här i övik under ETC rules för o se hur det ter sig.

    Tror de blir mer jämna än när vi kört 2050p.
  • testa o säg hur den fungerar. (nyfiken)
  • Trodde jag skulle hinna speltesta armen innan jag drar iväg på semester men så blev det inte. Får köra när jag kommer hem i augusti. Men håller dig updaterad då DooMarn.
  • låter bra ,, ha en trevlig semester.
  • optad arme du drar skam över demoner länge leve temade armer :)
  • DoC har numera endast 2000p med ETC restriktioner.
  • Om DoC har 2000pmed ETC restriktioner numera så är det någon som verkligen har rökt på. Skulle detta stämma är det bara att hoppas att de som ska hålla i fanatic faktiskt har något mellan axlarna och inte väljer att använda samma poängfördelning.

    Skulle varit kul om alla hade 2250p med enda restriktionen att man inte får använda special characters. Men det är ju att hoppas på för mycket. Bläh!
  • @Akerman: Kanske borde vänta tills efter ETC innan man drar en sån slutsats, alla veta att demonerna är brutna mot de övriga armeerna så det kanske bli bra med deras tänk. Det är ju inte precis arslen som håller i reglerna för ETC. 3 domare från 3 olika länder samt att det i år är 24 länder som deltar, tror den samlade kunskapen om armeerna talar sitt tydliga språk speciellt eftersom 23 av länderna ÄNDÅ tog med DoC.

    Mina 5 cent....

    Mvh
    Hampus
  • Jag spelade demoner på senaste FF, var väl 2050 poäng jag hade att röra mig med. Gick rätt hyffsat, tror jag slutade på 5 plats eller nått sådant.

    Demonerna är fruktansvärt elaka, alla som inte tycker det borde nog ta sig en funderare om han inte skulle sluta ta den dära desillusionerade party drogen.

  • Altså inse nu att bara för att du tog en 5e plats med 2050 p demon arme sänger ju nada om det är rätt eller fel att ha dem på den nivån. Det enda tydliga jag personligen kan se är att sätta dem på 2000p nivån oavsett om 23 andra länder och 3 dommare etc etc är helt fel. Jag skiter egentligen blanka fan i om de är si eller så erfarna det är väl bara ta GW själva som exempel. De om någon har väl störst efarenhet av detta spel och de själva gör ju blunders.

    Bara för att en bunt idioter gjort samma fel rakt över behöver ju inte innebära att Fanatic gör samma fel och får väl se hur de väljer att göra.

    Jag hoppas fortfarande att de höjer poängen för DoC istället för att sänka dem.
  • Ursäkta att jag kan låta nedlåtande nu men en kille som verkar vara ganska ny (ser bara till regelfrågorna du frågat de senaste månaderna) kanske inte ska uttala sig så mycket om vilka som har rätt eller fel. Demonerna är bra nog att spela med 250 poäng mindre. om man vill spela dem på samma nivå som de andra listorna förstås om man vill ha enkla segrar så kan man ju spela de på samma poäng som de andra listorna

  • Satt o väntade på att det dära skulle komma nerhaglande. "hur kan du med dina nybörjar frågor ta en sådan ställning?". Bara för att en spelare är ny och ställer en massa frågor gör honom inte till en sämre analytiker över om vissa regler är rätt eller ej. Har du spelat strategi spel större delen av ditt liv så har du snabb inlärningskurva varav du vill ställa tusen frågor o skiter om de låter dumma och om du verkar okunnig etc. Jag vill lära mig alla finesser och göra det så snabbt som möjligt.

    Detta har dock noll med o göra med det som tidigare diskuterats. Jag har sett andra nya spelare komma in i nya spel med liten erfarenhet och lärt sig ett spel och på kort tid kunna analysera reglerna och se saker som verkar helt fel. Har du spelat strategi spel sen du var 10-12år och pysslat med det i 16-18 års tid så haru ju lite bakom pannan när du gör dina analyser.

    Fast sak samma i slutändan skiter ju killarna som gör relgerna till Fanatic i denna tråd samt min åsikt. De skapar sitt eget tycke och troligast kommer de sänka poängen för demonerna vilket kommer suga. Jag kommer ändå lira demoner på fanatic även om det skulle vara lättare o köpa en ny lizard arme och be taintedbrush måla upp den om jag var ute efter o försöka spela turnerings optad:)

    Nä seriöst lägger fan ner denna tråd nu då det känns som den inte leder till något positivt.

    Jag håller tummarna att det inte blir för stor knullning av DoC
  • Du får inte se det som ett personlig påhopp akerman utan mer som en generell konsensus av en överväldigande majoritet av Warhammer-spelare (både lokalt, regionalt, nationellt och internationellt) att Demonerna är på tok för bra just nu....

  • edited 5 augusti 2009 22:35

    Poff

  • Ähh kom igen nu grabbar vi vet alla att demonerna är mkt bättre än de andra lagen, att de får mindre poäng är bara för att sudda ut orättvisorna mellan lagen.

    Om du inte tror på detta så testa möta en fullstark demon lista med orcs and goblins eller Tomb Kings så får du se hur det går :)

  • Jag ber om ursäkt för tidigare inlägg alla har rätt till sin åsikt och vem är jag att säga emot

  • Fast sak samma i slutändan skiter ju killarna som gör relgerna till Fanatic i denna tråd samt min åsikt.

    Vill bara inflika att vi lyssnar på alla åsikter vi får angående vår turnering och tar även hänsyn till åsikter publicerade på forum när vi hittar dem. Vi försöker anpassa vår turnering efter allas behag men det är tyvärr omöjligt. Majoriteten av spelarbasen vill ha ett klimat där placeringarna inte först och främst styrs av vilken armé/ras du väljer, vilket för tillfället är fallet med Fantasy.

    Angående höstens turnering kommer det mest troligt att bli 2150 för VC, Demoner och Dark Elves, 2350 för Ogres, Beasts och DoW, 2250 för resten. Men de officiella uppgifterna släpps i början av nästa vecka.

  • blodtörstare vs ogre kingdom2250pts (blodtöstare vinner)så innse att dom är bra bygg hellre en temad cool arme!det behöver inte va den bästa mest brutna armen!!!>:(
  • jag spelar själ en temad arme och den funkar faktist jävligt bra!!!
  • jag tror vi hajat din åsikt, Sorken ;)

    MEN måste säga att blodtörstarne är rikigt arg och jag som empire spelare glädjer mig åt restriktioenera

Sign In or Register to comment.