Warhammer Ancient Battles

edited 9 juni 2009 16:02 in Figurspel
Hej jag har kollat lite på warhammer Ancient battle och det verkar ganska coolt
jag ska nog skaffa mig en celtic army och jag undrar om det är någon på klubben som har eller är sugen på att börja spela lite Warhammer Ancient battle....?
«1

Kommentarer

  • Jag har nu beställt 90 st celtic warriors och en druid och en warlord så nu är det bara att vänta och se när jag får hem dom.... då har jag lite målning att göra :)
  • vist är dt i samma era som rommarna från grundboken? för jag gillar rommare eller rättare sagt deras soldater och deras sätt att slåss på. får se hur mycket en 2250 pts romar arme skulle kosta, misstänker inte så farligt mycket eftersom att det kommer bli ganska få figurer ty rommare är inte billiga
  • edited 12 juni 2009 15:08
    jo celterna är från grundboken....och plast romare från warlordgames kan dea beställa och en låda med 30st plast romare kommer att kosta ca 215kr nice va :) jag har beställt 3st lådor med plast celts..

    celts kostar 5 poäng och romare kostar 16 poäng så du lär inte behöva mer än 2st lådor med romare för att få en arme när du möter mig :)
  • Sant sant dags att kolla lite närmare på dessa figurer då alltså ty det är alltid befriande at mosa barbarer med väldisciplinerade trupper
  • edited 16 juni 2009 05:23
    figurerna från warlord games kan Dea ta hem... och deras plast romare är riktig coola :)

    www.warlordgames.co.uk/
  • Har funderat på en cartagisk armé tidigare. Kanske det är dags att bygga den.
  • edited 17 juni 2009 05:23
    Det låter som en bra ide :) jag var inne på fantasia i går och köpte regelboken och då träffade jag per och han var i full gång med att räkna ut sin arme lista till romare :)
    cartagarna finns i ett bok som dea har inne nu i butiken, och det går ju bra att spela celts mot cartager för celts fanns ju i spanien och det fanns ochså cartager där :) samt att hannibal stred mot celts då han skulle ta sig genom syd frankrike för att nå dom romerska alperna.....
  • edited 22 juni 2009 20:53
    Exakt men bara ett problem med den boken romarna är republik romare inte imperie romare = sämmre legionärer :( men fler av dem med ännu mer special regler :)
  • Jag ska nog skaffa mig en låda kelter och se vart det bär. Kanske slutar det i en stor och mäktig här.


    Awesome rim är awesome.
  • jag får mina celts i dag :) så nu blir det måla av

    per har du beställt några romare av dea???
    klart att vi använder arme listan i grundboken för jag har inte tänkt att köpa cartago boken bara för att kunna spela.... den får johannes köpa om han ska spela cartager.
  • Awesome har ju inte varit inne på ett tg men en låda eller två til latt börja med borde min sommar budget klara av
  • Jo, jag tänkte köpa den, om vi inte vill hålla oss till enbart romare och kelter.
  • edited 24 juni 2009 05:45
    köp den du johannes för i den finns det ju flera andra armeer samt romare och celts så det funkar ju fint.

    Fick mina celter i går och jag har redan målat klart 4st och dom blev skit nice :)
  • Om jag kör igång med detta på riktigt kanske jag kommer att hoppa på det kartagiska tåget senare. Kartago i mitt hjärta.
  • en anledning till att jag inte vill spela Republik romare är att romare som det är har en hel del special regler och republik romarna gör det bara ännu mer komplicerat med ännu mer regler som bara gäller dom
  • Per, försöker du säga att republikanska romare och deras specialregler skulle krångla till det?

    Sedan anser i och för sig jag att de republikanska romarna är fruktansvärt coola.
  • ja typ men jag måste hålla med om att republik romare är fruktansvärt häftiga men jag vill inte spela dem som första lag
  • Det är inte så stor skillnad på republik romare och dom andra romarna... eller?
    celts går ju att spela i båda tidsperjoderna
  • Jag har ni målat 8st celts + min warlord och dom blev riktigt bra...
    när jag har målat lite mera ska mördaranders hjälpa mig lägga upp lite bilder så jag kan få folk att bli sugna på ancient battels...
  • @ Zhukov: Det finns en hel del stora skillnader mellan Rep.- och Imp. romare. Olika taktiker, truppslag, utrustning osv.

    Ja, bara jag får tag i lite britter så ska jag måla upp lite själv.
  • edited 26 juni 2009 15:48

    Lite bilder från några WAB games i Umeå. 90 procent av figurerna är Tims och några är mina.

    Se bilderna från dessa mäktiga slag! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

  • edited 27 juni 2009 08:58
    Jag ska skaffa lite bat till min kamera så får du Mördaranders lägga upp mina bilder på mina celts..:)
    Det är lugnt jag ska fixa lite britter till dig :)
    bra erik att du har lagt upp bilder på lite romare :)
  • Är det bara jag som vill se en klotrund galler vild av glädje plöja en fåra genom de där blocken?

  • Det du vill se kommer vi att se. :P Ner med "civilisationen"!
  • Jag är nu klar med 10st celts+warlord och jag har grundmålat 20st till celts... så nu är jag på god väg.

    Men hur går det för ni andra?
  • edited 29 juni 2009 21:42
    Bah inomhusvärme med varma golv och mestadels rent vatten att dricka samt något annat att prata om än vilket träd som verkar ha växt mest sen senaste gången man har varit ute i skogen, alla goda anledningar till att vara romare varje dag. Pax Romana
  • Snart kommer det upp lite bilder på Andrés kelter. Men ha tålamod, jag har ett fullspäckat schema.
  • edited 3 juli 2009 17:16

    Ett smakprov av Andrés kelter. Bara för att få upp taggen lite!

    Kelter

    Fler kelter

    Ännu fler kelter

  • Jag har nu målat 23 celts så snart är jag klar med första lådan :)
  • Grymt snygga brallor!!! Oväntat snygga figurer också.

Sign In or Register to comment.