Flames of War turnering

edited 2 april 2009 13:49 in Figurspel
Flames of War turnering

late 1500 poäng

Söndag 26 April
11.00 - 19.00

senarion som ska spelas blir
hold the line
breakthrow
roadblock

anmäningar tas på fantasia,
anmälda gananteras plats,
( dom som bara dyker upp på tunerings dagen får spela om utrymme finns)

Kommentarer

  • Ska förekomma eventuella klagomål på uppdragen och säga att jag gillar dem
  • Bra uppdrag för inf armeer...inte bara free for all :)
  • Åt hälvete för motoriserat

  • Meh spelar ju INF arme så jag borde väl vara nöjd ser dock inte fram mot at behöva flytta på mig eftersom mina killar inte är så modiga av sig. :) annat än det är jag bara lite tveksam till roadblock men jag har ju inte spelat den förut men jag har mörka tankar om hur det kommer gå för de stackare som sitter i lastbilar.
  • det är ett underbart senario då det gör tungt pansar sämre
  • Har någon spelat scenariot?

  • Tack jag vet det, för att inte tala om vad det gör mot mina medeltunga vagnar. Hur ska det gå för mina små Pantrar som inte ens är tunga vagnar.
  • Man kan faktiskt välja att inte ha sina vagnar på plan och köra in med dom första rundan, enbart två ibland tre plutoner börjar på plan, så jag vet inte om det är ett fungerande argument att säga att scenariot försämrar tunga vagnar.

  • edited 6 april 2009 19:40
    Grejen är ju att motståndaren väljer en plutom som måste börja på plan. Men för att det ska bli något konstigt med scenariot så måste attackerns armélista innehålla en enhet som är känslig mot skytte och som är viktig för listan, plus att defendern måste ha något som kan slå ut den.
    Ett bra exempel skulle vara en pioneerplatoon i lastbilar för 400 poäng som för smaka 16 skott.
    Ifall det är en grupp tunga stridsvagnar som blir ambushade så gäller det ju att defender har något som kan skjuta ut dem på första rundan.

    Sen så finns det faktiskt möjlighet för attackern att deploya sin ambushade enhet så att ambuscadeenheten får svårigheter att skjuta på den. Ett tips kan vara att inte ambusha en ensam tiger ifall det står ett hus just brevid vägen.

    Hold the line skulle jag nästan vilja säga är sämre för ett infkompani än för ett pansarkompani. Eftersom att möjligheten finns att dom blir attacker mot ett annat infkompani.
  • Hur många har anmältsig till turneringen ??
  • edited 19 april 2009 12:45
    8 hittills.
  • Bra då blir det i alla fall fyra bord :)
Sign In or Register to comment.