WoC FAQ

Kommentarer

  • Så nu är chaos lans frågan avgjord...
  • edited 19 februari 2009 09:36

    haha en chaos sorcerer kan alltså ha rustning och sköld och rida runt på en steed of slaanesh med 360 grader LOS.. känns inte helt logiskt. Vissa av svaren känns bara som hån

    Q. To what extent does a Warshrine ‘move and fight like a monster’? Does this include Unit Strength, spells such as the Beast Cowers, weapon bonuses?

    A. As far as movement, in the sense that it moves like a monster and cannot join other units. As far as combat, in the sense that fights as a creature with a single profile.

    snygg dodge >_<

  • Han kan också samtidigt ha en Book of Secrets, och därmed vara både Lvl 4 och Lvl 1 på samma gång (med samma spell)

  • Det finns väl nån sorts apa som ska vara hyfsat smart iaf... uppenbarligen är det inte den sorten :p
  • Jag tycker väl iofs att de flesta svaren var rätt OK, förutom just då 360 grader LOS för en slaanesh sorcerer på steed of slaanesh... Men svaret hur man ska hantera en situation där det (eventuellt) finns två infernal puppets på spelplanen är barockt. Gissa hur många som kommer att hala sig vid bordet.

  • Ang puppeten tycker jag att det var ett genialt sätt aatt lösa problemet. Blir grymt spännande, och bättre än de förslag jag sett på nätet.

    Att alla irriterar sig över 360 LOS sorken förstår jag inte heller. För 200p får man alltså en kile som högst har en Magic missile, som heller inte är strålande bra. Och nej han kan inte ha 2 av samma spell, så han måste vara märkt för att ha steed, och då bara kan ha sunkslaaneshspells.

    Och war altar svaret besvarar väl frågan. Den går som ett monster, kan inte va i en unit, men påverkas inte av monsterspcifika spells?
  • Han kan faktiskt ha en magic missile till, från Book of Secrets. Även om Lashen är "lite" kass så är LOS bakåt användbart i teoretiska scenarios...

  • Att alla irriterar sig över 360 LOS sorken förstår jag inte heller. För 200p får man alltså en kile som högst har en Magic missile, som heller inte är strålande bra. Och nej han kan inte ha 2 av samma spell, så han måste vara märkt för att ha steed, och då bara kan ha sunkslaaneshspells.

    Det är ju inte regeln i sig som man irriterar sig på, utan det faktum att GW knappt verkar kunna sina egna regler..

  • 1:an på Slaanesh lore är väl en bra magi?

  • Kanske egentligen, men jag har aldrig lyckats skada någon med D6 S3. Jag kan tänka mig att man skulle kunna skada några skyttar, men de gör sällan march move. Den effektivitet jag fått intrycket av att den har motiverar inte 5+ som cast value. Helt apropå utnyttjade jag citationstecken felaktigt...

  • Tjaa man kan ju kasta den på några Low-Toughness skirmishers eller så

  • Eller på alver...

  • har en fråga om book of secrets. om man får en remains in playspell med book of secrets som man har på en magiker kan man kasta den och endå kasta andra spells med magiker? räknas altså boken som en egen källa av magi?
  • I det fallet tror jag det behandlas som, att de kan hålla igång en remains in play spell var.

  • Knappast, en remain-in-play-spell är remain-in-play oavsett om den kommer från Book of secrets eller från din lore. Trycker du iväg en annan spell efteråt nullas din R.i.P-spell.

    Däremot är det som sagt en egen magikälla så du kan ha t.ex. 2 fire bolts, eller två Pit of shades (arma dvärgar).

Sign In or Register to comment.