40k inspirerat universitetsprojekt ^^

edited 19 december 2008 07:02 in Warhammer 40k

tjoho!

Jag håller på med en kortfilm i en 3d kurs på universitet och gör då introscenen till galaxy in flames... (Det är inte en exakt kopia och "officiellt" kommer det inte heta astartes eller sons of horus, utan "warriors" (copyrightproblem osv.)) ^^

nog med fördröjningar, först och främst en bild på två "warriors" läs astartes, sen länken till min projektlogg på universitetet, där finns lite fler testrenderingar:

astartes

Logg

Kommentarer

  • Snorcoolt! Säg till om du behöver någon som gör rösten/röster, hade varit j*vligt coolt att göra rösten till en Marine! Haha!
  • Jag behöver faktiskt röster, men det är lite problem att spela in dom, måste ha dom sjukt rena och gärna inspelad med kondensatormic ^^

    Nu ska jag sova, är helt slut efter att ha fixxat med filmen... imorrn blir det öl och modellering av boltern ^^

  • Om man får komma med anatomiska påpekanden så har han ganska anorektiska armar och ben. Särskilt benen är extremt onaturliga vid höften, lårbenen måste vara dragna ur sina socklar för att tillåta sådär mycket utrymme i grenen.

    Men, having said that så ser den i övrigt mycket bra ut!

  • Vi har kondensatormickar tror jag, och all inspelningsutrustning man kan tänkas behöva. Så problemet är väl snarare att få rätt tempo på dialogen, lip-sync osv.
  • Om dom har hjälmar är väl lip-sync inget större problem

  • Dom har för små axelskydd också, det kan aldrig vara en marine med så där små axelskydd!

    Beefa till armar och ben och gör crotchen smalare, så kommer den bli mycket bättre, lite lite större axelskydd utifal du inte vill ha så stora som gw's modeller.

    Suck, jag skulle också vilja kunna modellera sådär, då skulle jag och min kompis kunna göra alla spel vi snackar om att göra!
    Jag vet, jag kan hjälpa till med röster så lär du mig 3d-modelling :P
  • Coolt! (Och grattis till framgångarna med Magicka!)

    Jag föreslår en uppbiffning av överarmarna och låren, och det skulle vara intressant att se huvudet i en bättre vy :)

  • Tackar för alla kommentarerna, jo, jag kan hålla med om att benen är lite för långt isär, det har snarare med riggningen att göra (benen går isär för mycket när man roterar ut dom), neutral pose ser det bra ut, armarna kan nog vara lite väl små också, benen är jag osäker på (den är modellerad efter study of man + viss tjocklek på rustningsdelarna, GW-mässigt så är dom för små, men GW's figurer har ju skitproportioner till att börja med ^^

    Ska se om jag kan fixa det (är svårt i det här stadiet då jag kanske måste göra om riggningen ^^ Axelskydden håller jag till den där nivån, det är omöjligt att animera dom annars ^^ GWs är lite väl löjligt stora!

    Vendetta, spela gärna in lite röster och skicka dom till mig på mailadressen där ^^

    "Brother Sergeant, the leader escaped" "Split up into smaller groups, I want them found and executed!" "In the name of the Emperor" "Beloved by all"

    Och lite mer åt det håller, behöver inte vara ordagrant, kolla storyboarden och få en uppfattning :) Jag har tagit bort sista scenen i storyboarden dock.

  • Men gör iallafall armarna större, dom ser löjliga ut nu för att vara ärlig.

    Inte lika löjlig som grey knight justicarens ben från sidan, men nästan!

    Beefa upp överarmarna, detta ska vara muskliga karlar, arnold i power armour ungefär, annars så är det inte space marines.

    Dock så sa du att det var space marine inspirerat, och då det inte ska vara space marines men ändå som det verkar vara på filmen ska va space marines så blir man lätt förvirrad.

    Släng in en gnutta av gw's "löjlighet", det är trots allt så space marine ser ut enligt alla fans, pröva göra axelskyddet till det guldiga under det tar slut och flytta det guldiga lite neråt, bara för att se hur det ser ut, passar det inte så tryck bara undo, fördelen med datorer.

    Bredda "tabarden" några cm per sida (skalenligt på modellen) kan bli bättre.
    Skulle nog se mer marine aktigt ut med en eagle, men det är pre-heresy så det är out of the picture.
  • Beefa upp överarmarna, detta ska vara muskliga karlar, arnold i power armour ungefär, annars så är det inte space marines.

    Man ska ALLTID ha Arnold som förebild

  • Hahah ^^ ja agreed, överarmarna måste vara större: fan, vinkeln är inte bra nu när jag tänker efter, tabarden är ganska stor (iaf så den är skitjobbig att animera när dom går ^^)

    Sen så är ju axelskydden ledade, hade inte kunnat röra dom alls utan det, så när dom håller armarna intill kroppen kryper den ju ut mer,

    åter igen, tack för den bra kritiken :)

  • Så dialogen går så här;

    Marine 1: "Brother Sergeant, the leader escaped."
    Marine 2; "Split up into smaller groups, I want them found and executed!"
    Religiös Snubbe; "In the name of the Emperor, beloved by all."

    Tre röster med andra ord? Ska försöka ta tag i det efter hjulen, då det satans äcklet kommer åter.
  • edited 21 december 2008 22:45

    Mjae typ: marine 1: "Brother sergant, the leader escaped" marine 2: "Split up into smaller groups, i want them found and executed. in the name of the Emperor!" Marine 1: "Roger" alt. "Affirmative" alt. "Yes Brother"

    Bara dialog mellan marines, dom religösa killarna dom har jag rösterna till :)

    Sen kan du spela in lite alternativa röster till marines som dom kan tänka sig typ "For the emperor!" osv. så kan han som ljudlägger filmen mixa och trixa! :)

    Nu har jag fixat bild på hjälmen också, samt att jag har biggat upp överarmarna, men har ingen bild på dom ännu! :) Hjälm

  • Tuff hjälm.

    Fixa bilderna på armarna så får vi kolla om det är bättre.
  • need... shiny... lenses...

  • tjoho ^^ Sitter hemma över julen nu, ska rendera en på armarna när jag fått igång allt här, ögonen glänser faktiskt otroligt mycket jag har grå bakgrund, därför dom är grå ^^

  • Så dom ser helfräcka ut om det är ett renderat rum runtom dom eller?

    Bra att du får lite gjort på detta projekt, kan bli heltufft!
Sign In or Register to comment.