Combat Patrol 40k 28-29:e november i Umeå

edited 2 november 2008 18:42 in Turneringar / konvent

Totalt osanktionerat och inte ens särskilt välplanerat (än), men helgen den 28-29 november kommer det ner en eller två kompisar till Umeå, så vi tänkte spendera större delen av helgen på FUSK:s lokal och spela Combat Patrol (400-500p). Vore kul om folk dyker upp så vi slipper spela mot varandra hela helgen!

Se det inte som en turnering, utan en helg då det finns möjlighet att spela massa Combat Patrol på FUSK! Själv gör jag det för att lära mig de nya reglerna, och som en "deadline" att försöka måla lite modeller innan!

«1

Kommentarer

  • Bra initiativ här elias :)

    Ser fram emot att detta hade sjukt roligt att spela combat patrol mot dig i helgen :)
  • Grymt! Dessvärre är jag ju bortrest just den helgen :(

  • coolio.. är jag ledig så dyker jag garanterat upp med mina fina necrons :D

  • Också bortrest... :\

  • Låter kul! Kan säkert vara med.
  • Hur funkar combat patrol dealen förresten? Alltså restrektioner osv? så man kanske kan va färdigmålad tills dess å så :p

  • combat patrol är 400-500 poäng

    Inte mer än 2 wounds
    Inte mer än AV 33 på fordon
    Inget save bättre än 3+

    kan ha glömt nått men tror det där är allt.
  • edited 3 november 2008 17:15
    • Minst ett Troop choice
    • Inga 2+ saves
    • Ingenting med fler än 2 wounds
    • Inga large blast
    • Inga fordon med mer än totalt 33 i armour value (front + sida + back = max 33 alltså)

    Enligt originalreglerna så är restriktionerna godtyckliga och om man vill bryta mot en eller fler av ovanstående regler så är det helt okej (om dina motståndare går med på det såklart), till exempel nämner originalartikeln att Imperial Guard kan köpa en Armoured Fist squad UTAN att först behöva köpa en Infantry Platoon. Gör både en 400p-lista och en 500p-lista (eller ta med figurer nog för att kunna växla mellan på plats, har man aldrig spelat små strider förut vill man ofta tweaka sin lista på plats ändå).

    Och kom ihåg att det inte är en turnering, finns inga fina priser att vinna, bara trevligt sällskap och förhoppningsvis en massa skojiga matcher (Mitt bästa minne av Combat Patrol är en 8-way Carnage)!

  • f-n, ja vill va me också=)
  • Bara att komma upp Liffan, jag ordnar sovplats!

  • bra där elle :)
  • Till och med jag blir sugen, så lite points skulle ju tom. JAG kunna fixa. Men jag ska måla VC! Dumma Elias! ><

  • Vad vill folk spela? 400p eller 500p?

    Själv tycker jag man inte ska gå under 500p, så en röst för 500. :P
  • Då kommer ja då=)
  • tar med mig fyra tusen så ja e på på vilken poäng som helst=)... nästan iaf

    nä men 500 e väl bra eller??
  • För min del rör det sig om typ 5-10 figurer extra, så jag har med mig för att täcka båda alternativen ;0)

    Av princip gillar jag 400p, för man måste verkligen kämpa för att få ihop sin armé. Man har inte råd att köpa så mycket mer än basic.

  • he he.. blir ovant vilket som (4-500 poäng) när man nästan måste kitta NER sina figurer istället för tvärtom ha ha

    Vilket som för min del

  • edited 4 november 2008 16:54

    Ja, precis...det som jag tycker är lite charmen med Combat Patrol......Om man kittar sin sergeant med ett power weapon anses han ju som pimp of the table! ;0) Men som sagt de flesta har ju med sig figurer för båda storlekarna och säkert mer därtill om någon skulle bli sugen på att spela större strider.

  • Ja jag kommer ta med mig 2000 poäng och spelar gärna på dom poängen också om nån är sugen :)
  • Undrar om man hinner måla 500 pts demoner?! :P

    skulle vara kul att vara vara med, då jag inte spelat något under femte editionen (knappt något under fjärde). så detta skulle vara ett bra tillfälle att lära sig reglerna :P

    Om nu en "noob" är välkommen ;)

    Har inge medlemskap på fusk heller, men det är lätt fixat.

  • Hinner du inte måla är det inte hela världen (säger han för att ha en ursäkt om han inte skulle hinna måla signa egna gubbar), och att lära sig reglerna är precis varför vi försöker dra ihop folk till den här helgen! Ja, sen att man kanske råkar ha kul samtidigt är ju bara en bonus ;0)

  • Är det sakt någon tid lr ska man bara komma och hoppas på det bästa?
  • Jag lär dyka upp med nån armé, vet inte vad än men :)
  • Hehe kommer bli mysko att gå från 16 000p till 500p :P lr vad säger du falle?! ;)
  • Jag kan återkomma med en tid lite närmare om det skulle underlätta, men eftersom det är en ganska informell tillställning så lär det vara ganska mycket "drop-in" känsla.

  • 500 p TAU blir det. Fire all guns!
  • Jag vill också vara med. 10 wraithguard med spiritseer är ganska precis 400p men det är nog ganska mycket för ostigt och tråkigt. Det blir nog sneakyeldar för hela slanten.

  • Om någon har ca 30-50 grots att låna ut så kan jag komma med en 500p all-out Gretchin arme! :D Hjälp mig skrammla ihop! ;)
  • Haha, en all-Grot armé vore ju bara hur coolt som helst!

    Nilsson: Det där är väl ungefär bland det ostigaste man kan slänga in på Combat Patrol ;0)

Sign In or Register to comment.