piratgoblin projekt

edited 29 oktober 2008 00:36 in Figurmålning etc

Jag satt och såg på filmen hot fuzz och i den har de en scen eller två med en flytmina och jag tänkte för mig själv att det vore coolt att bygga något av en sådan. Jag funderade vidare och kom på att ett piratskepp med en massa goblins vore coolt också , jag slog ihop dessa idéer och här har ni det påbörjade resultatet:

Bild 1

Bild 2

Bild 3

«1

Kommentarer

  • hahaha kung idé. Men hur länge kommer skeppet att överleva bland fummelfingrade goblins? Förhoppningsvis för dom är det en blindgångare och förhoppningsvis för dom som ser på är det inte det... :)

  • min idé är att köpa fellmans confrontation piratgoblins och en av dem har en bläckfisk översig och ser ut att ta ett jättekliv och jag planerar på att sätta honom så att hans fot är över en av detonatorpiggarna :P

  • Nu på morgonen har jag lekt lite mer med mitt skepp. Jag har gett det fönster, en gångbräda, byggt vidare på masten och gett det ett fönsterbräde med en krukväxt på.

    Även goblins har blommor

    Mast

    Gångbräda

  • Haha, det här kan bli hur bra som helst! Särskilt det där med bläckfisk och detonatorpigg.

  • Underbart!

    Kul idé, fortsätt posta bilder!
  • hur sweet som hälst med piratgoblins

  • edited 29 oktober 2008 15:58

    Ok måste bara säga att krukan är grymt snygg! Vetta f*n varför jag fastnade på den, men grymt snygg är den...

    Förresten, du borde ha en ninjagoblin som en stowaway i nån tunna eller något, eller kanske fången, bunden mot masten?

  • ja jag var så sjukt sugen på att bygga något med goblins och skrot.

    Jag vill ju gärna ha någon som gån som går på plankan, för vad är mer piratiskt än att skicka folk på plankan!?

    En av goblinerna jag ska köpa sitter ju i en liten låda och har ett musköt och jag tänkte slänga upp honom på mastens top tillsammans med en häftig flagga.

    Ska jag ha ett segel eller bara revor?

  • Ska du spela den här som någonting eller bara en kul grej?
  • Det är bara en kul grej :)

    den är mestadels gjord i balsaträ och skulle smula sönder om jag spelade med den :P

  • När det gäller seglet så tror jag på revor, då kommer allt annat du gör på den inte att täckas upp av segelduk. Plus, att du kan göra en stackars goblin som är inrullad i ett av seglen?

  • Det lär bli så att jag har seglet upprullat och jag ska försöka hitta en bra goblin som ska vara fast i rullen!

    Jag ska även bygga en sån där maskot som de brukar ha längst fram på skeppet, det vore coolt, eller ja coolt vore det väl inte, men roligt med en sjöjungfrugoblin med snäckskal-bh :P

  • men roligt med en sjöjungfrugoblin med snäckskal-bh :P

    Sweet

  • En galjonsbild menar du? Sorry, kunde inte motstå att brilliera med mina marina kunskaper :P

  • du skulle juh kunna ha en fast surrad snotling som gajonsfigur;D
  • ja men jag vill gärna ha den som en sjöjungfru :P jag tror att jag ska hitta någon random goblin och bygga stjärtfenan själv.

  • Goblin Cheerleader från Blood Bowl ;0)

  • Nu är båten färdig och då saknas bara besättningen och havet :)

    Lite båt

    Lite detaljer

  • Är det bara jag eller är det inte samma bild i båda länkarna?
    Anywhoooo, najs :)

  • Den där blir cool, när får du goblinsarna?
  • Ops jag lyckades visst göra bort mig med länkarna :P

    Goblinerna är på gång, jag har målat 1,5 än så länge.

    Tackartackar för all positiv kritik!

  • Helt klart ett coolt projekt.
    Tycker du borde bygga regler för den.
  • Ja det vore onekligen coolt att spela sjöslag med den :P

    Slå en tärning vid början av varje runda för att se om den sprängs!

  • Om den får en glancing eller penetrating så får den +5 på tabellen.

    Eller så sprängs den bara!

    Och en stor explosion så klart!
  • apocalypsstor!

  • Finns det mindre?

    :P
  • Nu har jag målat 3 goblinpirater och byggt färdigt galjonsbilden. Galjonsbilden blev en biffig goblin som har en fiskstjärt som byxor, en peruk och snäckskalsbikini :P Bilder kommer på honom när han är målad.

    här har ni bilderna på goblinerna:

    Bild 1

    Bild 2

    Här får ni ett nice låttips:

    WAR

  • hur skön som hälst. älskar den i utkiken. väntar på goblin ariel du ficktill rosten snyggt på minan du skulle kunna lima fast vanlig sand och sen måladen i rostfärger så får du lite oxiderings struktur på de hela.

  • Den i tornet var Awesome.

    Vilken cool model altså.

    Synd att bilden var så mörk, man ser knappt dom på däck.
  • Nu när jag läste lookys inlägg så märkte jag att han kallade galjonsbilden för ariel och då slog det mig att det vore roligt att måla den som om ariel, det hela blev bara lite mer vridet när detta insinuerar på att de dödat ariel och klär sig i hennes kropp :S

    Jag har även en liten modellfisk som jag ska måla som ariels sidekick fisk och sätta i vattnet som omger skeppet... :P

Sign In or Register to comment.