FOW i Norum

edited 13 oktober 2008 16:30 in Figurspel
Hej då börjar det vara dax att bestämma datum och tid för storspelet i norum.
skriv in och ge förslag om datum och tid ni kan spela.....

Kommentarer

  • edited 25 oktober 2008 15:46
    Nu har Battlefront satt upp releasedatum för fortress Europe. Den 15:e November.
    Så jag föreslår antingen den helgen eller helgen därpå.

    Några tankvärda citat från "FoW:s Budord"
    18: Thou shall buy far more FoW models than one could ever be able to physically paint in a life time.
    19: When committing to an attack, do so fully and with no regret.
    20: Do to your opponent what he will do to you, but make sure to do it first.
    21: Big guns are your friend, unless they are placed on the wrong side of the table.
  • det låter som en bra ide att spela söndag den 16 eller söndag den 23 november :)
    och då har jag nog fixat och målat alla mina 8st katyushas = mega templaten :)
  • edited 25 oktober 2008 20:03
    Och Daniel hinner fixa 8 panzerwerfers, också megatemplate of DOOM.
    Nu måste vi bara bestämma vad för uppdrag vi ska köra.
  • jag tycker vi kan spela encounter
  • Encounter låter inte så dumt. Om vi inte kommer på något annat uppdrag som låter bättre så blir det det.
    Då återstår bara armélistorna. Om du räknar ihop hur många poäng du har totalt så att jag och Daniel kan börja planera. Vi har ju tillgång till Pers oändliga horder utöver våra egna arméer så vi kan nog få ihop en "Kampfgruppe" av brigadstorlek.
  • det låter ju nice.... jag ska börja räkna men vi får ju se när fortress europe kommer vad den riktiga kostnaden blir..
  • edited 29 oktober 2008 22:44
    Det stämmer ju att poängvärdena kanske ändras lite men det borde i alla fall gå att göra en uppskattning av ungefär hur många tusen poäng det blir. 5, 7, 10 tusen. Bara så att vi har någon idé vad vi har att leka med när vi ska komma överens om ifall vissa saker, Schwere Panzerabteilung t.ex., är värda att ta med.
  • edited 30 oktober 2008 19:42
    Oändliga horder Mig nej inte jag inte jag har inga "horder" :)
  • hur många poäng har du då Perkanis ??? så jag vet hur mycket vi ryssar kan skrapa ihop.
  • Kommer ha ungefär 1500 poäng när norum sker om nu Dea kan få in ryssarna nån gång :)
Sign In or Register to comment.