Combi-Flamer?

edited 12 oktober 2008 23:04 in Figurmålning etc

Tio sekunders tittande i mitt nya fina Marine Codex, så verkar det uppenbart att Chaplain 'Counts-as-Cassius' med största sannolikhet kommer att ha en lysande framtid i mitt chapter. T6 och 'Feel no pain' helt grraaatis är lite svårt att tacka nej till. Problemet är bara att jag inte är helt såld på den existerande Cassius modellen, utan jag skulle hellre göra en egen av anting en existerande Chaplain, eller av osorterade Marine plastbitar. Tyvärr så verkar de enda combi-flamers som GW tillverkat i modern tid vara den på Cassius(köper jag blistern så använder jag hela gubben), samt de som kommer med CSM terminötter (för stora och för Kaotiska). Har jag missat någon, eller har någon ett bra förslag på hur man kan bygga en snygg combi-flamer utan att dräpa sig?

Kommentarer

  • Finns det inte en på marinernas commander eller command squad-sprue?

  • Jag är rätt säker på att de kommer med en combi-plasma respektive -melta.

    Meltan borde i och för sig gå att konvertera med bara lite pyssel, och det är ju gott om andra roliga saker i den boxen...

  • Kikade runt lite och det verkar inte finnas någon färdig combi flamer.

    Däremot hittade jag den här utmärkta guiden till hur man bygger en egen.

  • edited 13 oktober 2008 00:41

    Tog bort min då Nilssonharhunds var snyggare, klurigare och mera klättervillig!

    Bottom line är iallafall att du lätt kan bygga en egen, och är du riktigt lat och vill ha en färdig tror jag att det finns. Leta efter lite äldre Sisters of Battle eller Chaos mariner.

  • Har inte terminatorbiblotekarien en combi-nånting? Jag menar en combi-melta och -flamer ser väl ganska lika ut? En vanguardveteran har också en combinånting.

  • Combi plasma på biblotikarien och combimelata på sternguardsen.
  • Jag tolkar texten i WD som att sternguard kommer med både combimelta och combiplasma...

  • Dom får med pipor till en melta och en plasma man ska sätta på en bolter.
  • Ännu nogrannare studier har nu visat att den enda Combi-Flamer GW har tillverkat för lojalisterna faktiskt inte har börjat säljas ännu... Den existerande Cassius har bara en boltpistol.

  • edited 16 oktober 2008 23:10

    Den här menar du? Det är väl den nuvarande Cassius, har varit ute sen förra space marine codexet kom vad jag vet.

    Verkar som han blir ompackad och ska bli återreleasad.

Sign In or Register to comment.